LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning onterecht cjib

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Erik_1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 08:02

Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Erik_1975 »

Vandaag krijg ik 2 aanmaningen van het cjib.

Eentje van 23,75 ( basisbedrag was 19 euro )
En eentje van 40,00 ( basisbedrag was 32 euro )

Totaal dus 12,75 verhoging van 2 boetes.

Maar ik heb helemaal geen boetes gehad, alleen deze aanmaningen met verhogingen. Ik ben onlangs ook niet verhuist o.i.d. dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Ik zelf dacht om gewoon het basisbedrag over te maken en verder bekijken ze het maar.... Maar dat zal waarschijnlijk de juiste keus niet zijn.

Ik hoor het graag van jullie

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je hebt geen andere keus dan te betalen. Je hebt geen recht op overheidssteun. De misdaden begaan door de banken worden wel vergoed door de staat.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waarom zou je het basisbedrag betalen, als je van geen boete weet?? Bel het xjib om opheldering.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Wat dacht je van een brief schrijven en het verhaal wat je hier heb verteld in je brief zetten met de beschikkingsnummers waar het om gaat. Je kan ook bellen met het callcenter.

Erik_1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 08:02

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Erik_1975 »

@Sjoegel: Je doet nu alsof het normaal is dat de burger dupe mag worden van een fout die gemaakt is door het cjib of misschien de post.

@Gravedigger: De 2 boetes zijn wel terrecht, ik heb blijkbaar gewoon te hard gereden. Maar ik heb geen boete ontvangen, alleen de aanmaningen. Waar het mij om gaat zijn de verhogingen door het niet op tijd betalen. Maar ja, de boetes zelf zijn niet aangekomen dus.

@Waterlelie: Ik heb inmiddels gebeld en krijg hier binnen 10 dagen schriftelijk reactie op. De vervaldaten is pas na die 10 dagen , dus ik wacht eerst nog mooi even met betalen

Recoco2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2008 14:42

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Recoco2007 »

Beste Erik_1975,

Het lijkt mij verstandig dat je toch even een briefje naar het CJIB stuurt waarin je verwijst naar de 'eventueel' telefonisch gemaakte afspraken. Het is al te makkelijk om een telefoontje naast je neer te leggen en dan te blijven verwijzen naar de aanmaning

Ik neem aan dat je je kunt herinneren of de genoemde data waarop de snelheidsovertredingen gemaakt zouden zijn kloppen met jouw eigen informatie. Mocht dat niet het geval zijn dan kloppen de feiten niet.

Verder zal het CJIB via kopiebrieven aan moeten tonen dat de beschikkingen (transactievoorstellen) daadwerkelijk op een bepaalde datum zijn verzonden, naar de juiste persoon en naar het juiste adres.

Erik_1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 08:02

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Erik_1975 »

Ja, dat ga ik doen, goeie tip! De fout zou ook nog bij de post kunnen liggen, maar ook dan is het niet mijn schuld natuurlijk.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door poespas »

Jij kan nooit bewijzen dat je de beschikingen niet hebt ontvangen.
Dus als het cjib een kopie beschikking heeft, ben ik bang dat je niet onder de verhoging uitkomt :?

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door C200K »

Sterker nog; je hebt ook echt geen poot om op te staan.

Zo dom/stom als het klinkt, het is niet anders. Ga eens naar flitsservice.nl waar meer van dit soort zaken staan.

Het is in deze helaas zo dat de goede onder de kwade lijden.

Erik_1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 08:02

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Erik_1975 »

Toch wel, vandaag brief ontvangen met het bericht dat de boetes opnieuw worden gestuurt, ditmaal zonder de verhogingen.

Dus eind goed al goed

candys
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:54

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door candys »

Weet iemand dit: ik heb heb boete gehad voor 4 km. te hard rijden,maar het huisnummer op de boete klopt niet, kan ik via een bezwaarschrift er onder uit komen??

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik denk niet dat je onderuit kan komen omdat de huisnummer verkeerd genoteerd is, dit kan namelijk altijd nog gecorrigeerd worden. Je kan het proberen maar ik denk dat je geen kans maakt, het is namelijk niet aannemelijk dat jij het niet bent geweest/ of daar niet bent geweest.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Na correctie afgerond tot 4 km te hard. Dus formeel reed je bijn 10km te hard.

Even dit terzijde.

Je komt er inderdaad niet onderuit. Dit zijn gevallen Wet Mulder. Het gele briefje wat jij krijgt, is enkel een aankodiging van beschikking. Hier mogen foutjes op staan. Het is wel slordig, maar goed dat kan altijd.

Feit is dalijk wordt jouw kentekenplaat ingevoerd in het systeem en alles wordt meteen hersteld. Dit gebeurd altijd en is standaard. Wanneer er een ander persoon met je auto heeft gereden dan wordt de bekeuring op naam doorgvoerd aan die gene die het voertuig bestuurde. Klopt 1 en ander drastisch niet dan kan de bekeuring alsnog naar de kentekenhouder gestuurd worden.

candys
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:54

Re: Aanmaning onterecht cjib

Ongelezen bericht door candys »

Mijn partner reed 7 km te hard,dus de boete is voor 4 km. Maar ik moet 16 euro betalen dus dat ga ik maar doen

Gesloten