LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rob2018
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:28

Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Rob2018 »

Let op: kreeg van Activa Finance B.V een zogenaamde openstaande rekening die verder niet gespecificeerd werd en die ik ook niet kon plaatsen. Ook bellen ze op. De praktijken lijken erg op die hier beschreven staan : https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... solutions/ en bedrijf blijkt ook dezelfde bestuurder te hebben.
Laatst gewijzigd door Rob2018 op 31 jul 2018 12:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Activa Finance
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 09:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Activa Finance »

Geachte heer,



Allereerst distantiëren wij ons van collega ondernemingen omdat wij ons niet kunnen verantwoorden voor de handelingen van een ander. Wij nemen wel verantwoordelijkheid voor eigen activiteiten. Daarin handelen wij zeker binnen de Nederlandse wet- en regelgeving.

Juist omdat u de vordering betwist zijn wij noodzakelijk verplicht om een verificatie te doen. Naast het dienen van onze klanten zijn wij de werkwijze genegen om uw commentaar in acht te nemen.

Daarom vragen wij u vriendelijk om een bericht te sturen naar [email protected] zodat wij kunnen kijken welke gegevens bij u horen. Op die manier kunnen wij uw voicelog opvragen bij de opdrachtgever. Dat is de verplichte bandopname waaruit moet blijken dat u werkelijk het gesprek van de aankoop heeft gevoerd, en wel met vrijwillige deelname.

Indien wij dit niet voor u kunnen of mogen doen, wordt uw commentaar op social media onbegrijpelijk voor ons. Het ontbreken van uw medewerking hierin zal een enorme opstakel vormen om u te voorzien van bewijsvoering.


Met oprechte groet,

Activa Finance / backoffice

Bram2018
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Bram2018 »

Ik heb een verlijkbare ervaring met deze club.

Er zou een openstaande rekening zijn uit 2011, omdat per telefoon iets zou zijn afgenomen.

Ze beweren hiervan bewijs te hebben maar dit kunnen ze niet overhandigen.
Pas als we weigeren de rekening te betalen en de boel voor de rechtbank komt willen ze het bewijs laten zien.


U (Rob2018) hebt blijkbaar wel de mogelijkheid om een voicelog aan te vragen; ons was die mogelijkheid aan de telefoon niet gegund.

Een postadres van ons hebben ze niet; enkel een e-mailadres dat al lang verouderd is en waarop de zogenaamde aankoopbevestiging en rekening naartoe zouden zijn gestuurd. In een van de verzonden mails zou ook de mededeling staan dat de aankoop binnen 14 dagen ongedaan zou kunnen worden gemaakt. Hier hebben we uiteraard niet op gereageerd; volgens ons heeft er namelijk nooit een koop plaatsgevonden en die e-mail is in de spam beland, gezien als informatiepakket, of wellicht zelfs nooit aangekomen.

Erthanax
Berichten: 9719
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Erthanax »

Beste Activa Finance, moet u echt toestemming hebben van de schuldenaar om de rechtmatigheid van de (vermeende) vordering van uw cliënt te verifiëren? Dat lijkt me sterk. U wilt geld zien, dan moet u toch gewoon kunnen aantonen waarvoor?

Overigens zou ik u adviseren te investeren in een cursus (juridische) correspondentie. Formuleringen zoals
... zijn wij de werkwijze genegen om uw commentaar in acht te nemen.
en
Het ontbreken van uw medewerking hierin zal een enorme opstakel vormen om u te voorzien van bewijsvoering.
geven mij weinig vertrouwen.

Activa Finance
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 09:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Activa Finance »

Beste Heren,

Een gekozen nickname zoals Rob2018 is voor ons niet relevant. De nickname is uiteraard een gekozen naampje om deelname aan dit podium (forum radar) mogelijk te maken.

Om te weten over wie het gaat hebben wij een e-mail adres, achternaam of telefoonnummer nodig. Op die manier kunnen wij een zoekfunctie raadplegen. De heer Rob2018 hoeft deze gegevens niet publiekelijk te delen. Daarom ontvangen wij graag een mailbericht zodat wij Rob2018 kunnen voorzien van de nodige stukken.

Met vriendelijke groet,

Activa Finance / backoffice

Bram2018
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Bram2018 »

Activa Finance schreef:
(...)

Op die manier kunnen wij uw voicelog opvragen bij de opdrachtgever. Dat is de verplichte bandopname waaruit moet blijken dat u werkelijk het gesprek van de aankoop heeft gevoerd, en wel met vrijwillige deelname.
Waarom wordt aan de telefoon verteld dat voicelogs niet met betrokkenen worden gedeeld en beweert u hier, op dit publieke forum, iets anders?

Of vraagt u de voicelog enkel op voor uzelf, en niet om te delen met degenen om wie het gaat?

Bram2018
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Bram2018 »


Indien wij dit niet voor u kunnen of mogen doen, wordt uw commentaar op social media onbegrijpelijk voor ons. Het ontbreken van uw medewerking hierin zal een enorme opstakel vormen om u te voorzien van bewijsvoering.
Indien u hierin niet meewerkt en geen bewijsvoering overhandigt, wordt uw aanmaning aan de telefoon ongebrijpelijk voor ons.

Erthanax
Berichten: 9719
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Erthanax »

Activa Finance schreef:Beste Heren,

Een gekozen nickname zoals Rob2018 is voor ons niet relevant. De nickname is uiteraard een gekozen naampje om deelname aan dit podium (forum radar) mogelijk te maken.

Om te weten over wie het gaat hebben wij een e-mail adres, achternaam of telefoonnummer nodig. Op die manier kunnen wij een zoekfunctie raadplegen. De heer Rob2018 hoeft deze gegevens niet publiekelijk te delen. Daarom ontvangen wij graag een mailbericht zodat wij Rob2018 kunnen voorzien van de nodige stukken.

Met vriendelijke groet,

Activa Finance / backoffice
Daar heeft u natuurlijk gelijk in, maar als u bij iemand iets vordert, dan kunt u toch direct de bewijsstukken meesturen? Sinds wanneer moet de schuldenaar daar toestemming voor geven? Als de (vermeende) schuldenaar niet reageert, stuurt u toch gewoon op de voorgeschreven wijze een aanmaning, en daarna naar de rechter? Als u een goed dossier overlegt, maakt de rechter korte metten met wanbetalers. Of heeft u helemaal geen goed dossier?

Als u direct de vereiste bewijsmiddelen overlegt zodra u contact met iemand opneemt, wordt er ook geen topic op een forum aangemaakt.

Tweemaal gratis advies, dit moet uw geluksdag zijn. Overigens bent u wel zo sportief om hier te reageren, dat vind ik al heel wat.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:...
Overigens zou ik u adviseren te investeren in een cursus (juridische) correspondentie. Formuleringen zoals
... zijn wij de werkwijze genegen om uw commentaar in acht te nemen.
en
Het ontbreken van uw medewerking hierin zal een enorme opstakel vormen om u te voorzien van bewijsvoering.
geven mij weinig vertrouwen.
Die eerste zin vind ik wel mooi :)
Bij de tweede moet ik aan vertaalcomputers denken....

stofzuigertje

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Rob2018 kan een persoonlijk bericht sturen via deze site.....
en daar alle gegevens melden.

Wel moet je bij een claim eerst duidelijk maken waarvoor je moet betalen.
Wachten op een rechtszaak is niet de manier.
Als ik een rekening kreeg maar weet niet waarvoor mag ik toch vooraf weten waarvoor ik zou moeten betalen?

Gewoon per telefoon en moet kunnen en als je dat niet gelijk kunt sturen is er iets mis.

Activa Finance
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 09:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Activa Finance »

Goedemorgen,

We zijn verplicht een bepaald werkwijze te hanteren. De werkwijze kan verschillen per klant.

E-mail is rechtsgeldig om een overeenkomst mee te sluiten, omdat de wet zegt dat het sluiten van overeenkomsten vormvrij kan gebeuren. Klanten die digitaal werken, zoals met een voicelog, kiezen daarom ook eerder voor de e-mail voor correspondentie. Om de e-mail als middel te kunnen gebruiken is het daarom ook verstandiger om producten aan te bieden waarvoor een eenmalige betaling gedaan moet worden. Want bij een abonnement is een voicelog niet rechtsgeldig.

Er zijn programma’s die gedetailleerd weergeven of een mailbericht is geopend, hoevaak geopend en sommigen laten zelfs een ip-adres zien. Bij veel ondernemingen is dan de keuze snel gemaakt. Bovendien kost het veel minder dan het sturen van aangetekende brieven.

Wanneer wij administratie uit handen nemen van een klant zijn wij natuurlijk verplicht dezelfde middelen te gebruiken.

Omdat de aanbieding is gedaan in de vorm van een telefoongesprek is de methode ontstaan om de herinnering ook mondeling te doen. De mondelinge herinnering wordt uiteraard in de vorm van een bevestiging verzonden naar de consument.

Om privacy te waarborgen doen wij een eenmalig belpoging. Het is niet de bedoeling dat de consument meerdere malen op een dag wordt benaderd door ons. Daarom hechten wij waarde aan het gesprek waarin wederzijds erkenning plaats moet vinden.

Tot slot is het voor ons onbegrijpelijk dat de waan geschetst wordt alsof een medewerker een telefoonboek voor zich heeft om willekeurig mensen te bellen. Ieder die door ons is benaderd heeft weleens een aanbod telefonisch geaccepteerd. Is het dan ook niet ethisch om ons de mogelijk te geven ons werk te doen?

Rob2018 krijgt de voicelog toegezonden. Daarvoor moeten wij weten wie Rob2018 is. Bovendien hebben wij besloten actief aanwezig te blijven op dit forum. Wij nemen adviezen en mededelingen hieromtrent graag mee. In de hoop dat dit contact ook wederzijds goed en oprecht wordt benuttigd.

Met vriendelijke groet,

Activa Finance - backoffice

sasi01
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2018 22:26

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door sasi01 »

Ik ben vandaag gebeld door Activa Finance BV. Er werd gezegd dat ik een betalingsachterstand heb. Toen ik vroeg wat voor betalingsachterstand gaf meneer aan dat ik in januari 2017 gebeld ben en tijdens een telefoongesprek heb gezegd stuur maar een mail. Volgens meneer heb ik niet meer gereageerd op betreffende email. Hij vertelde dat ik binnen 14 dagen had moet reageren als ik het niet wilde.
Ik vroeg meneer waar dit bedrag precies vandaan komt en wat dit precies is. Meneer gaf aan dat ik moet betalen om dit in te kunnen zien. Kan alleen via de rechter, en de kosten zijn voor jezelf. Hij gaf aan dat dit mij veel meer geld zal kosten.

Hij gaf aan dat ze 13 april 2017 een aanmaning hebben gestuurd via de mail??? Ik heb geen aanmaning gezien, en hoe kan ik een aanmaning krijgen als ik niks heb aangeschaft!

Ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik moet nu een bedrag van €164,95 betalen maar ik mag niet weten waarvoor ik dit precies betaal. Hoe kan ik voor iets gaan betalen als ik niet eens weet waarvoor het precies is, en waar dit bedrag precies vandaan kom. En ruim anderhalf jaar later komen ze met zoiets, dit lijkt heel erg op fraude. Zo kan iedereen geld bij je verhalen!

Bram2018
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Bram2018 »

Activa Finance schreef:
Rob2018 krijgt de voicelog toegezonden. Daarvoor moeten wij weten wie Rob2018 is. Bovendien hebben wij besloten actief aanwezig te blijven op dit forum. Wij nemen adviezen en mededelingen hieromtrent graag mee.
Waarom hij dan wel en anderen niet?
Waarom wordt er niet altijd een voicelog verstrekt als deze aanwezig is?
Desnoods na het verzoek van de door u benaderde persoon?

(En waarom reageert u niet op mijn eerdere vraag hierover ?)

U schrijft mooie woorden over uw werkwijze, maar helderheid verschaft u nog altijd niet.

Leonietje64
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2018 11:04

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Leonietje64 »

Ook ik ben vandaag gebeld door Activa Finance met hetzelfde verhaal zoals door iedereen beschreven. Ik zou in februari 2017 toegezegd hebben om 90 euro te betalen voor een luxe reis waar ik op kon reageren plus 2 hotelovernachtingen?!! Erg vaag.. Of ik maar 164 euro wil betalen liefst vandaag nog want dan is het allemaal afgehandeld, daar zorgt de directie zelf voor... ???!!!!! Yeah, right.... Nou, dacht het niet....

Activa Finance
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 09:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Activa Finance »

Bram2018 schreef:
Waarom hij dan wel en anderen niet?
Waarom wordt er niet altijd een voicelog verstrekt als deze aanwezig is?
Desnoods na het verzoek van de door u benaderde persoon?

(En waarom reageert u niet op mijn eerdere vraag hierover ?)

U schrijft mooie woorden over uw werkwijze, maar helderheid verschaft u nog altijd niet.
Beste Bram2018,

Onze medewerkers hebben geen voicelog in hun bezit. Een medewerker kan bepaalde gegevens zien, maar niet exporteren.

Als er om een verificatie gevraagd wordt is het van belang dat dit verloopt via een interne procedure. Overigens is dit niet altijd nodig want over het algemeen is het voor de consument al duidelijk waar het over gaat. In sommige situaties, natuurlijk heel normaal, heeft de consument een verificatie nodig. Dan wordt dit aangevraagd.

Bram2018
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:54

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Bram2018 »

Activa Finance schreef:
Bram2018 schreef:
Waarom hij dan wel en anderen niet?
Waarom wordt er niet altijd een voicelog verstrekt als deze aanwezig is?
Desnoods na het verzoek van de door u benaderde persoon?

(En waarom reageert u niet op mijn eerdere vraag hierover ?)

U schrijft mooie woorden over uw werkwijze, maar helderheid verschaft u nog altijd niet.
Beste Bram2018,

Onze medewerkers hebben geen voicelog in hun bezit. Een medewerker kan bepaalde gegevens zien, maar niet exporteren.

Als er om een verificatie gevraagd wordt is het van belang dat dit verloopt via een interne procedure. Overigens is dit niet altijd nodig want over het algemeen is het voor de consument al duidelijk waar het over gaat. In sommige situaties, natuurlijk heel normaal, heeft de consument een verificatie nodig. Dan wordt dit aangevraagd.

Hartelijk dank voor jullie reactie.

Het is fijn als dat zo werkt zoals u beschrijft.
Dat lijkt me een correcte procedure.

Alleen uw medewerkers aan de telefoon beweren iets anders; er was mij duidelijk te verstaan gegeven dat ik het bewijs pas tijdens een rechtzaak in zou kunnen zien, met alle oplopende kosten vandien.

Met vriendelijke groet,

Bram2018

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit soort geldverdien systemen hebben vaak onduidelijke verbindingen. Het onduidelijk zijn is de basis van hun succes. Mensen bang maken om geld af te persen.

Rob2018
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:28

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Rob2018 »

Activa Finance schreef:Geachte heer,
Allereerst distantiëren wij ons van collega ondernemingen omdat wij ons niet kunnen verantwoorden voor de handelingen van een ander. Wij nemen wel verantwoordelijkheid voor eigen activiteiten. Daarin handelen wij zeker binnen de Nederlandse wet- en regelgeving.
U noemt dat collega ondernemingen. U heeft echter dezelfde bestuurder... Zie https://companyinfo.nl/organisatieprofi ... 9677880000 en https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... solutions/

Incassobemiddeling prima, maar zolang jullie bij het sturen van een incasso niet minimaal bewijsmateriaal en stukken ter onderbouwing meesturen heb ik zeer weinig vertrouwen in jullie. Ook dat jullie zakelijk een IBAN nr. hanteren van BUNQ is op zich minst merkwaardig voor een financieel dienstverlener. Bunq is een IT bedrijf met bankvergunning en alleen een App, vooral interessant en goedkoop voor ZZPers http://numrush.nl/2015/11/25/bunq-een-bank/. Ik zal de laatste zijn waar jullie geld van krijgen. Ik wacht wel op de dagvaarding.

Rob
Laatst gewijzigd door Rob2018 op 01 aug 2018 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob2018
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:28

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Rob2018 »

En niet geheel toevallig :
https://www.nu.nl/geldzaken/5391389/acm ... opers.html

De toezichthouder benadrukt dat consumenten deze incasso's niet hoeven te betalen.
Volgens de ACM zitten vaak dezelfde personen achter dit soort praktijken en opereren zij deels vanuit het buitenland.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Noem het maar rustig georganiseerde misdaad!

Gesloten