LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afvalstoffen heffing 100% omhoog

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Y.L

Afvalstoffen heffing 100% omhoog

Ongelezen bericht door Y.L »

Mijn gemeente is samengevoegd met totaal 5 gemeenten en nu kreeg ik een mededeling in de krant dat de afvalstoffen heffing voor mijn oude gemeente werd recht getrokken met de rest en dat houdt in van 102 euro per jaar naar 204 euro per jaar.

Kunnen ze dit maken????

Gast

Re: Afvalstoffen heffing 100% omhoog

Ongelezen bericht door Gast »

is nog niet genoeg ik betaal hier als alleenstaande een kleine 480 euro pj daarvoor

Gast

Ja, helaas wel. De gemeentes zijn vrij in het bepalen van de heffingen. Ik betaal ook ongeveer hetzelfde bedrag, ca. 200 euro per jaar.

Gast

Tussen de 200 en 300 euro voor afvalstoffenheffing is het gemiddelde in Nederland. Niet echt iets schokkends dus...

Gast

als alleenstaande betaal je vrijwel net zoveel als een gezin met 10 kinderen....

reden genoeg voor mij om de kranten, glas e.d. gewoon weer allemaal bij het gewone afval te gooien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Alsof iemand ze ooit gesplitst heeft. Ik flikker alles in dezelfde koker hoor, ik betaal er genoeg voor.

Gast

Wat ben jij een wit/zwartkijker.

karr-1

Ik ben een realist dat is iets anders.

Gast

een realist is dus iemand die te belazerd is om ff de boel te
spitsen.
Karr-1 jij bent gewoon een mannetje die heel erg met zijn eigen
ingenomen is geen enkele andere mening respecteerd alleen maar
uitgaat van zijn eigen mening als ik al die topics lees ze eigen overal mee bemoeit kortom je bent gewoon een zak.

Gast

Of zeg maar een zakkenwasser

Gast

waarom is iemand die de waarheid zegt een zakkenwasser???????

waarom moet iemand die veel minder afval heeft vrijwel hetzelfde betalen als een groot gezin???????????

de hele Nederlandse samenleving is gebouwd een het huisje, boompje, gezinnetje, auto'tje

doe je daar allemaal niet aan mee, mag je er wel zeeeeer veel voor dokken.......

Gast

of je afvalbak nou wel of niet vol is de handeling die gedaan moet worden om hem te legen is het zelfde.
als jij vind dat karr-1 de waarheid spreekt om zijn afval niet te splisen
dan ben je geen haar beter.

Gast

klopt ik vertik het tegenwoordig ook

en wat je zegt halfvol of helemaal vol, dat klopt
maar als je in een gemeente woont waar wordt geroepen dat het zo duur is omdat het afval op een wel heel bijzondere (lees dure) manier verwerkt wordt, lijkt het me bij het huisvuil ook tijd worden om de rekening te splitsen in vervoer en verwerking

Gast

als de rekening gesplits wordt neem dan maar van mij aan dat je
binnen de korts mogelijke tijd weer een verhoging krijgt.
waarom dat in de gemeente op een apparte dure manier gedaan moet worden is mij een raadsel zal het niet gewoon zand in de ogen strooien zijn en zijn ze net als de regering bezig met graaien.
desalnietemin is het een kleine moeite het afval te splitsen.

Gast

nope is het niet, want ondanks de hoge prijs haalt de gemeente kranten en flessen niet meer gescheiden op, dus moet je er zelf ook nog eens mee gaan slepen

karr-1

Wat heeft het voor zin om te splitsen als ik weet dat het uiteindelijk allemaal in dezelfde container verdwijnt. De kosten van het apart verwerken zijn te hoog voor de gemeente en dus gooien ze alles op dezelfde hoop.

Ze geven je alleen de illusie van splitsen en daardoor kunnen ze je meer geld aftroggelen. Nou ik trap er niet meer in en als ik daardoor een zak ben, so be it.

Gast

Zelf gezien dat het door de Gemeentereiniging alles in 1 container werd gegooid. Ik vroeg nog aan de chauffeur, da's lekker gescheiden inleveren en dan bij elkaar wegvoeren.
Zijn antwoord; vuil is vuil.
Wij worden bij de neus genomen. Milieuheffingen en dat soort flauwekul is gewoon een verkapte belastingheffing geweest.
En we nemen het allemaal voor zoete koek.

mij

Ongelezen bericht door mij »

Sinds ze bij ons de Diftar tarieven rekenen, zie ik bijna nooit meer de groene container aan de weg. Met andere woorden, bijna niemand scheid het afval meer dus! Veel te duur!

En in ons geval ( 2 pers.) 2 x per maand de grijze container aan de weg.

Gast

Het zou ook nog eens verstandig zijn de container zelf eens te wegen voor je hem aan de weg zet,want daar sjoemelen ze ook nog mee.

Gesloten