LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] al maanden storing CAK: wtcg uitkering 2011 vertraagd
al maanden storing CAK: wtcg uitkering 2011 vertraagd
Ik heb recht op een wtcg uitkering, maar omdat ik eind december nog steeds geen beschikking in huis had ben ik gaan bellen. Blijkt dat er in het systeem staat dat ik er inderdaad recht op heb, maar dat er een technische storing in het systeem zit waardoor er voor veel mensen geen beschikking aangemaakt en verstuurd kan worden. Er wordt aan gewerkt zeggen ze... Ze hoopten dat ik eind januari de beschikking binnen zou hebben. Daarna is het nog 6 weken wachten op je geld. Net weer gebeld omdat het al 8 feb is en ik nog niks binnen heb: zelfde verhaal, er is een systeemstoring en ze werken eraan. Ze kunnen me niet vertellen hoe lang het nog gaat duren. Of ik eind vd maand maar weer terug wil bellen als ik dan nog niets ontvangen heb. Op mijn vraag wat ze dan eind deze maand kunnen doen voor me is het antwoord: ja, eigenlijk niks, we moeten wachten tot de storing verholpen is...
Zijn er meer mensen die dit te horen hebben gekregen? Dit is een vergoeding voor mensen die het o.h.a. niet breed hebben. Kunnen ze niet een alternatieve manier bedenken om het uit te keren als ze blijkbaar die storing zo moeilijk kunnen oplossen? En kan ik hier invloed op uitoefenen op een of andere manier?
Zijn er meer mensen die dit te horen hebben gekregen? Dit is een vergoeding voor mensen die het o.h.a. niet breed hebben. Kunnen ze niet een alternatieve manier bedenken om het uit te keren als ze blijkbaar die storing zo moeilijk kunnen oplossen? En kan ik hier invloed op uitoefenen op een of andere manier?
Re: al maanden storing CAK: wtcg uitkering 2011 vertraagd
Eeeh, sorry.... Maar de WTCG over 2011 wordt pas december 2012 uitbetaald. Dus of je bedoelt de WTCG over 2010 (Die in december 2011 is uitbetaald en door mij en anderen die ik ken ook al keurig ontvangen) of je vergist je een jaartje en moet nog een maandje of 10 wachten.
Lijkt mij dat je hier geen invloed op kunt uitoefenen. Wel een beetje vreemd dat deze storing al langer dan een maand duurt. Misschien zou het voor hun mogelijk zijn om de tegemoetkoming op de "ouderwetse" manier over te maken?
Volgens mij is alles wat jij kunt doen afwachten.
Volgens mij is alles wat jij kunt doen afwachten.
Wtcg is trouwens geen vergoeding voor mensen die het niet breed hebben. Het is de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten. Heeft op dit moment nog niets met je inkomen te maken. In de toekomst waarschijnlijk wel.A.S.M. schreef:Zijn er meer mensen die dit te horen hebben gekregen? Dit is een vergoeding voor mensen die het o.h.a. niet breed hebben.
-
Weet je wat o.h.a. betekent?mama3 schreef:Wtcg is trouwens geen vergoeding voor mensen die het niet breed hebben. Het is de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten. Heeft op dit moment nog niets met je inkomen te maken. In de toekomst waarschijnlijk wel.A.S.M. schreef:Zijn er meer mensen die dit te horen hebben gekregen? Dit is een vergoeding voor mensen die het o.h.a. niet breed hebben.
Over het algemeen.
Er staat dus niet dat de Wtcg puur voor mensen met een laag inkomen is, maar dat de mensen die het krijgen meestal geen hoog inkomen hebben.
Ik bedoelde inderdaad de wtcg die eind 2011 uitgekeerd zou worden. En ik weet dat het (nu nog) niet een uitkering is voor mensen met weinig inkomen, maar voor chronisch zieken en gehandicapten, waar ik er dus 1 van ben. Wat ik inderdaad wilde zeggen is dat die groep mensen het Over Het Algemeen niet heel breed hebben (geldt uiteraard niet voor iedereen). Dan zou het dus wel zo zorgvuldig en 'menselijk' zijn van het CAK als ze een alternatieve manier zouden zoeken om dit geld uit te keren als er zo'n langdurige storing in het systeem is. Het klopt dat sommige mensen het al wel hebben gekregen. Ze weten nog niet hoe het komt dat 'het systeem' het voor de een wel en voor de ander niet goed doet. Systemen kunnen falen, dat is helaas zo.
Alleen beetje jammer dat ze tegenwoordig vergeten zelf creatief te zijn en oplossingen te bedenken omdat we alles in 'systemen' hebben gestopt. Ze gaan hier zo star mee om, dat vind ik vooral zo vervelend.
Alleen beetje jammer dat ze tegenwoordig vergeten zelf creatief te zijn en oplossingen te bedenken omdat we alles in 'systemen' hebben gestopt. Ze gaan hier zo star mee om, dat vind ik vooral zo vervelend.
Ik weet wel wat o.h.a. betekent.VioletPrue schreef:Weet je wat o.h.a. betekent?
Over het algemeen.
Er staat dus niet dat de Wtcg puur voor mensen met een laag inkomen is, maar dat de mensen die het krijgen meestal geen hoog inkomen hebben.
Feit blijft dat de uitkering van de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (op dit moment, toekomst is nog onduidelijk) wordt uitgekeerd aan mensen die hier recht op hebben vanwege hun chronische ziekte of handicap op dit moment is dit dus nog niet inkomensafhankelijk dus het wordt niet over het algemeen aan mensen met een lager inkomen uitgekeerd of zoals jij zegt aan mensen die meestal geen hoog inkomen hebben. Het wordt uitgekeerd aan chronisch zieken en gehandicapten ongeacht hun inkomen.
Sorry, maar als je nog steeds geen beschikking binnen heb, denk ik niet dat je recht heb op WTCG over 2010. Regels zijn behoorlijk verscherpt, veel mensen krijgen het niet meer. Als je over 2009 (eind 2010 uitbetaald) wel WTCG hebt ontvangen, wil dat niet automatisch zeggen dat je over 2010 (eind 2011 uitbetaald) ook krijgt. Over 2009 kregen bv. mijn moeder en mijn man ook WTCG, over 2010 hadden ze er geen recht meer op. Iedereen die ik ken die over 2010 WTCG krijgen, hebben hierover in oktober al bericht ontvangen en voor de kerst had iedereen het ook op zijn of haar rekening staan.
Sorry, maar ik vrees dat je gewoon geen recht hebt op WTCG. Die test op internet geeft nl. geen garantie. Enige wat je kan doen is (opnieuw??) een verzoek tot WTCG indienen. Maar de ervaring leert dat als je niet automatisch bericht hebt ontvangen, je in 99,99% van de gevallen ook niks krijgt. Alleen een handicap hebben is niet meer voldoende. Mijn man heeft een vorm van autisme en kreeg over 2009 wel WTCG, maar in 2010 niet meer. Hij heeft er verder nl. geen hinder van en krijgt dus ook geen behandelingen of zo. Je moet ook onder behandeling zijn bij arts, fysio krijgen, medicatie slikken, enz voordat je uberhaupt WTCG krijgt.
Sorry, maar ik vrees dat je gewoon geen recht hebt op WTCG. Die test op internet geeft nl. geen garantie. Enige wat je kan doen is (opnieuw??) een verzoek tot WTCG indienen. Maar de ervaring leert dat als je niet automatisch bericht hebt ontvangen, je in 99,99% van de gevallen ook niks krijgt. Alleen een handicap hebben is niet meer voldoende. Mijn man heeft een vorm van autisme en kreeg over 2009 wel WTCG, maar in 2010 niet meer. Hij heeft er verder nl. geen hinder van en krijgt dus ook geen behandelingen of zo. Je moet ook onder behandeling zijn bij arts, fysio krijgen, medicatie slikken, enz voordat je uberhaupt WTCG krijgt.
Hoi,
Ik heb wel recht op WTCG, ik heb het niet gebaseerd op een internet-test. Ze hebben het ook bevestigd aan de telefoon, het staat zelfs in het 'systeem'. Het is me wel toegekend, alleen lukt het om een of andere reden niet om de beschikking te maken en te versturen, dat is het probleem. En de meeste mensen hebben het inderdaad al gehad, maar ik en nog een heel aantal mensen nog niet door die fout in het systeem, daar ging mijn vraag over. Dus niet over of ik er wel recht op heb of over hoe het normaal gesproken werkt, maar om de uitzonderlijke situatie nu.
Maar goed, dit forum levert weinig op, dus ik beëindig 'm maar bij dezen. Bedankt voor de reacties.
Ik heb wel recht op WTCG, ik heb het niet gebaseerd op een internet-test. Ze hebben het ook bevestigd aan de telefoon, het staat zelfs in het 'systeem'. Het is me wel toegekend, alleen lukt het om een of andere reden niet om de beschikking te maken en te versturen, dat is het probleem. En de meeste mensen hebben het inderdaad al gehad, maar ik en nog een heel aantal mensen nog niet door die fout in het systeem, daar ging mijn vraag over. Dus niet over of ik er wel recht op heb of over hoe het normaal gesproken werkt, maar om de uitzonderlijke situatie nu.
Maar goed, dit forum levert weinig op, dus ik beëindig 'm maar bij dezen. Bedankt voor de reacties.
-
Maar niemand stelt dat die Wtcg voor minima is!mama3 schreef:Ik weet wel wat o.h.a. betekent.VioletPrue schreef:Weet je wat o.h.a. betekent?
Over het algemeen.
Feit blijft dat de uitkering van de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (op dit moment, toekomst is nog onduidelijk) wordt uitgekeerd aan mensen die hier recht op hebben vanwege hun chronische ziekte of handicap op dit moment is dit dus nog niet inkomensafhankelijk dus het wordt niet over het algemeen aan mensen met een lager inkomen uitgekeerd of zoals jij zegt aan mensen die meestal geen hoog inkomen hebben. Het wordt uitgekeerd aan chronisch zieken en gehandicapten ongeacht hun inkomen.
U leest iets maar snapt het niet helemaal.
Er wordt enkel gesteld dat de mensen die er recht op hebben over het algemeen weinig inkomen hebben.
En absoluut niet dat ze het krijgen omdat zij weinig inkomen hebben.
Kleine nuance, groot verschil.
U leest iets maar snapt het niet helemaal.
Er wordt enkel gesteld dat de mensen die er recht op hebben over het algemeen weinig inkomen hebben.
Kleine nuance, groot verschil.[/quote]
VioletPrue,
Ik snap het prima.
Ik vind dat er met de opmerking "Dit is een vergoeding voor mensen die het o.h.a. niet breed hebben" wordt gesuggereerd dat mensen die chronisch ziek of gehandicapt zijn meestal mensen zijn met een minimum inkomen en daar ben ik het dus niet mee eens.
Het Wtcg is een vergoeding die wordt uitgekeerd aan mensen die chronisch ziek of gehandicapt zijn (ik kan het weten want onze zoon is meervoudig gehandicapt en heeft deze vergoeding ook gekregen) dit heeft op dit moment nog niets met je inkomen te maken. Er zijn in alle lagen van de bevoking mensen die chronisch ziek zijn of gehandicapt en als je er recht op hebt vanwege je ziekte of handicap dan wordt deze vergoeding aan je uitgekeerd.
Kleine nuance, groot verschil.[/quote]
VioletPrue,
Ik snap het prima.
Ik vind dat er met de opmerking "Dit is een vergoeding voor mensen die het o.h.a. niet breed hebben" wordt gesuggereerd dat mensen die chronisch ziek of gehandicapt zijn meestal mensen zijn met een minimum inkomen en daar ben ik het dus niet mee eens.
Het Wtcg is een vergoeding die wordt uitgekeerd aan mensen die chronisch ziek of gehandicapt zijn (ik kan het weten want onze zoon is meervoudig gehandicapt en heeft deze vergoeding ook gekregen) dit heeft op dit moment nog niets met je inkomen te maken. Er zijn in alle lagen van de bevoking mensen die chronisch ziek zijn of gehandicapt en als je er recht op hebt vanwege je ziekte of handicap dan wordt deze vergoeding aan je uitgekeerd.
-
Nee u snapt het echt niet.mama3 schreef:
VioletPrue,
Ik snap het prima.
Als er letterlijk staat dat het een uitkering is die niet per sé voor mensen met een minium inkomen is bedoeld, maar een uitkering voor mensen waarvan een deel over het algemeen een minimum inkomen heeft, dan staat daar echt exact hetzelfde als u schrijft.
Niemand heeft beweerd dat de Wtcg voor minima is.
Enkel dat de mensen die het krijgen over het algemeen vaak minima zijn.
Als u dat verschil niet ziet....u leest echt iets dat er niet staat.
A.S.M. heeft dat zelf ook nog eens duidelijk gemaakt aan u:
A.S.M. schreef:Wat ik inderdaad wilde zeggen is dat die groep mensen het Over Het Algemeen niet heel breed hebben (geldt uiteraard niet voor iedereen).
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 10 feb 2012 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
VioletPrue,
Ik snap het allemaal prima en ik heb nu al een paar keer uitgelegd waarom ik zo heb gereageerd en ik zal dit dan ook niet meer doen. Het heeft geen enkele zin om van dit topic een welles nietes spelletje te maken.
Ts heeft al aangegeven niet meer te reageren en dit hoofdstuk af te sluiten en daar sluit ik me bij aan.
Ik snap het allemaal prima en ik heb nu al een paar keer uitgelegd waarom ik zo heb gereageerd en ik zal dit dan ook niet meer doen. Het heeft geen enkele zin om van dit topic een welles nietes spelletje te maken.
Ts heeft al aangegeven niet meer te reageren en dit hoofdstuk af te sluiten en daar sluit ik me bij aan.
-
Ik word nu ook al een 2 tal maanden aan het lijntje gehouden door het CAK. Met dezelfde reden dat er nog niet uitgekeerd kan worden door een technische storing en dat ze niet weten wanneer dit verholpen is.
Dus je bent niet de enige waarbij de uitbetaling van het wtcg uitkering is vertraagd.
Ik hoop dat ze het snel oplossen!!
Dus je bent niet de enige waarbij de uitbetaling van het wtcg uitkering is vertraagd.
Ik hoop dat ze het snel oplossen!!
Hoi,
Ik ben blij dat ik dit hoor. Niet voor jou natuurlijk, maar ik kreeg een beetje idee dat ik de enige was. Ik heb al gezocht of ik op een of andere meer druk kan uitoefenen, maar nee...
Afwachten en thee drinken
Ik ben blij dat ik dit hoor. Niet voor jou natuurlijk, maar ik kreeg een beetje idee dat ik de enige was. Ik heb al gezocht of ik op een of andere meer druk kan uitoefenen, maar nee...
Afwachten en thee drinken
Ze hebben dat ook aan mij en mijn man vertelt. We hebben er voor het eerst recht op. We kregen allebei de uitbetaling halverwege januari. Wel later, maar toch nog binnen een redelijke termijn.
Ook ik heb recht op een wtcg vergoeding over 2010, deze had in 2011 uitbetaald moeten worden. Op 27 feb. 2012 gebeld met CAK, er is een storing en ze weten niet wanneer dat opgelost is......
Ik ga een klacht indienen bij:
CAK
T.a.v.Klantadvies, Team klachten
Antwoordnummer 1608 (geen postzegel nodig)
2509 VB Den Haag
Wat in de klachtenbrief vermeld MOET worden:
- burgerservicenummer
- naam
- geboortedatum
- adres
- datum van de klacht (belangrijk)
- klachtomschrijving
- telefoonnummer
NB: tevens wordt vermeld in de brief dat Tros-radar over de klacht mbt CAK zal worden ingelicht (baat het niet, dan schaadt het niet )
Ik ga een klacht indienen bij:
CAK
T.a.v.Klantadvies, Team klachten
Antwoordnummer 1608 (geen postzegel nodig)
2509 VB Den Haag
Wat in de klachtenbrief vermeld MOET worden:
- burgerservicenummer
- naam
- geboortedatum
- adres
- datum van de klacht (belangrijk)
- klachtomschrijving
- telefoonnummer
NB: tevens wordt vermeld in de brief dat Tros-radar over de klacht mbt CAK zal worden ingelicht (baat het niet, dan schaadt het niet )
-
Dan zou ik het niet alleen op het forum zetten, maar de redactie inlichten hierover, zeker omdat het nu een structureel probleem blijkt.xerxes schreef:NB: tevens wordt vermeld in de brief dat Tros-radar over de klacht mbt CAK zal worden ingelicht (baat het niet, dan schaadt het niet )
Dat legt meer gewicht in de schaal.
-
beste?
ik heb ff een vraag...aha...
ik had nooit recht op wtgc,maar heb nu de test gedaan over 2010 en er zijn dingen verander..hey! volgens de site en de vrouw die ik aan de lijn had ,is dat idd zo..en heb ik nu recht op 306 euro...
ze stuurt een aanvraagformulier op..printer is leeg en ik weet niet welke ik moet hebben,manlief is op zakenreis,duurd nog wel ff...en ik wil dat gedaan hebben..hey hoppa actie..
maar nu las ik bewijsstukken moeten erbij...
wat moet ik erbiij doen dan???
dat kan ik zo 123 niet vinden,dan kan ik dat alvast opzoeken?
of aanvragen?fysio?zorgverzekeraar voor mijn hulpmiddel?apotheel voor medicatie?
weten jullie het,..
ik zou jullie dankbaar zijn...
ik heb ff een vraag...aha...
ik had nooit recht op wtgc,maar heb nu de test gedaan over 2010 en er zijn dingen verander..hey! volgens de site en de vrouw die ik aan de lijn had ,is dat idd zo..en heb ik nu recht op 306 euro...
ze stuurt een aanvraagformulier op..printer is leeg en ik weet niet welke ik moet hebben,manlief is op zakenreis,duurd nog wel ff...en ik wil dat gedaan hebben..hey hoppa actie..
maar nu las ik bewijsstukken moeten erbij...
wat moet ik erbiij doen dan???
dat kan ik zo 123 niet vinden,dan kan ik dat alvast opzoeken?
of aanvragen?fysio?zorgverzekeraar voor mijn hulpmiddel?apotheel voor medicatie?
weten jullie het,..
ik zou jullie dankbaar zijn...
Rozemarijntje, zie:
http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=68303
welliswaar over 2010 maar zal nu niet veel verschillen.
m.vr.gr.
Ton
http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=68303
welliswaar over 2010 maar zal nu niet veel verschillen.
m.vr.gr.
Ton
Dag ,
Ik heb hetzelfde ervaren. Wtcg 2010 dat december 2011 zou worden uitgekeerd volgens de site. Ik merkte in januari dat ik in 2011 niks geen info van het cak had ontvangen en ben gaan bellen want op de site kon ik niks vinden.
Men geeft aan dat er een computerstoring was op het moment van versturen van de beschikkingen naar de mensen die dus een beschikkingsrecht hebben (maar dat waarschijnlijk niet meer zo op hun netvlies hebben door de versnippering van de toeslagen voorziening!). De beschikkingen zijn daardoor niet verstuurd. Het computersysteem maakt daarover geen actieve melding naar de medewerkers van het Gak.
Heb je dus al een beschikking (even bellen met het CAK), maar heb je die niet ontvangen, dan dien je een briefje te sturen met rekeningnummer, naam en handtekening naar het
CAK
afdeling WTCG
antwoordnummer 93085
2509 VB Den Haag
De betaling zou dan in maart (maandelijks) nog mee kunnen.
Ik ben benieuwd hoeveel er bezuinigd wordt door het niet uitkeren van de Wtcg.
Ik heb hetzelfde ervaren. Wtcg 2010 dat december 2011 zou worden uitgekeerd volgens de site. Ik merkte in januari dat ik in 2011 niks geen info van het cak had ontvangen en ben gaan bellen want op de site kon ik niks vinden.
Men geeft aan dat er een computerstoring was op het moment van versturen van de beschikkingen naar de mensen die dus een beschikkingsrecht hebben (maar dat waarschijnlijk niet meer zo op hun netvlies hebben door de versnippering van de toeslagen voorziening!). De beschikkingen zijn daardoor niet verstuurd. Het computersysteem maakt daarover geen actieve melding naar de medewerkers van het Gak.
Heb je dus al een beschikking (even bellen met het CAK), maar heb je die niet ontvangen, dan dien je een briefje te sturen met rekeningnummer, naam en handtekening naar het
CAK
afdeling WTCG
antwoordnummer 93085
2509 VB Den Haag
De betaling zou dan in maart (maandelijks) nog mee kunnen.
Ik ben benieuwd hoeveel er bezuinigd wordt door het niet uitkeren van de Wtcg.