LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alimentatie inning is onmogelijk (?)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
flesjewater

alimentatie inning is onmogelijk (?)

Ongelezen bericht door flesjewater »

Beste forumleden,

ik heb het volgende probleem: mijn ouders zijn al jaren lang gescheiden. Mijn vader is alimentatie plichtig en dit is goed gegaan tot hij in 2003 besloot naar het buitenland te vertrekken. Hij ging buiten de EU en zit in een land dat niet is aangesloten bij het verdrag van New York. Al jaren ben ik bezig bij het LBIO om mijn geld te krijgen (inmiddels gaat het om meer dan 20 000 euro pp). Dit geldt ook voor mijn andere 3 broertjes/zusjes. Helaas zegt het LBIO gewoon dat zij niks voor ons kunnen doen, omdat er vanuit Nederland niets geïnd kan worden bij hem. Hij heeft hier in Nederland ook geen huizen/grond/vermogen meer, niets waar wij beslag op kunnen leggen. Wel is zijn paspoort geblokkeerd en kan hij dus het land niet uit waar hij nu zit. Maarja, als hij daar dus de rest van zijn leven blijft hoeft hij nooit meer te betalen, omdat ze bij het LBIO ook vast zitten. Ik weet dat de kans klein is dat ik het geld ooit nog zie, maar ik wil er alles aan hebben gedaan om dit recht te zetten.

Heeft er iemand nog enig idee van wat ik kan doen? Of zijn er mensen die het ook niet voor elkaar krijgen om de alimentatie te innen? Ik zou het graag horen!

Met vriendelijke groet,

Fw

manondoris

Re: alimentatie inning is onmogelijk (?)

Ongelezen bericht door manondoris »

als het lbio niks voor jullie kan betekenen ,houd het waarschijnlijk verder op voor jullie. laat die vreselijke egoist links liggen en zorg dat je er verder nooit meer wat mee te maken hebt! zonder zijn centen zullen jullie het vast ook wel redden,laat deze man maar een poepie ruiken en maak wat moois van jullie leven. :wink:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe l*llig het ook klinkt maar dat zal je nooit gaan krijgen als hij in een land verblijft wat buiten het verdrag van New York geldt.
Dat zijn paspoort is geblokkeerd is in feite ook raar want dat kan niet eens zomaar ze kunnen hem in dat land niet aan dus zijn paspoort blokeren......
Hij kan natuurlijk ook de nationaliteit van dat land aannemen naar zoveel jaar en heeft dan alsnog een paspoort waarmee hij eventueel kan reizen.

Hij is in mijn ogen bewust naar zo'n land gegaan wat buiten het verdrag van New York geld, een duidelijke egoist in mijn ogen om maar niet voor zijn kinderen hoeven te betalen.

Ach denk dat ik van zo'n persoon niet eens geld zou willen hebben.

flesjewater

Ongelezen bericht door flesjewater »

Bedankt voor jullie reacties, ik vrees inderdaad dat dit einde verhaal is. Ik wil er in ieder geval zeker van zijn dat ik geen "kansen" heb laten liggen. Als ik weet dat ik er alles aan heb gedaan is het ook makkelijker om het daarna te laten rusten.

@chocomelk: het paspoort is geblokkeerd door het LBIO. Dit is mogelijk doordat hij voor verlenging van zijn paspoort naar het Nederlandse consulaat moet in het land waar hij zit. Aangezien vanuit Nederland de mogelijkheid tot paspoortverlenging is stopgezet, kunnen ze dit op het consulaat ook niet alsnog voor hem doen ;)

Gesloten