LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als verkiezingen werkelijk invloed zouden hebben dan ......

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Angenent

als verkiezingen werkelijk invloed zouden hebben dan ......

Ongelezen bericht door Angenent »

Hoe kan ik als politicus zodanig manifesteren en anderen (het volk) beïnvloeden door de schijn op te werpen waardoor zij (het volk) het idee krijgen invloed te kunnen uitoefenen op mij als politicus en het te voeren beleid...???
Bij de verkiezingscampagnes gebeurt dat gewoon....let daar maar eens op... veel beloven.. maar doen is..anders...
Situatie:
Heb je een bijvoorbeeld CDA en PvdA dan is er een evenwicht voor de gulden middenweg...een balans...die bijna iedereen tevreden stelt....
heb je echter het CDA en de VVD dan weet je dat "invloed" hier betekent
..... dat de financieel sterksten de macht heeft en ook de macht zo veel mogelijk neemt om er financieel nog veel sterker van te worden..!!
Dat is hier gewoon de kloe.... het heel het eier eten..
de centjes veiligstellen... daar gaat het gewoon om en niets anders..!!

Luci..

Re: als verkiezingen werkelijk invloed zouden hebben dan ......

Ongelezen bericht door Luci.. »

Euro midden weg jonge man :lol:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Angenent, het is een spel en het blijft een spel en wij zijn pionnetjes.
De VVD mag nu eindelijk centjes tellen en J.P. komt met z'n politieke bijbeltje de waarden en normen prediken.
D66 doet gezellig mee, want als je al politieke partij kunt zeggen dat je bijn 8 jaar hebt geregeerd is ook een vermelding waard.

Van mij mogen ze zo doorgaan en krijg je nare zaken die zich gaan ontwikkelen, zodat bijvoorbeeld met een blije smoel zeggen "we leven al 50 jaar in vrijheid", nog wel eens snel verleden tijd zou kunnen zijn (ik hoop dat men voortijdig gaat inzien, dat geld niet het enige is wat blinkt).

:evil:

haha

Ongelezen bericht door haha »

Gast bijna 60 jaar hoor :shock:

haha

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wat er voornamelijk gebeurt is dat mensen kiezen zonder echt te weten wat ze kiezen. Verkiezingsbeloften is net reclame: misleidend en de werkelijkheid mooier voorstellen dan het is. Slimme mensen kijken naar de partijpunten en naar ervaring uit het verleden. Maar helaas. Democratie is de dictatuur van de domme meerderheid. Ze zijn zelfs zo dom dat ze naderhand schreeuwen dat het niet de bedoeling was om 4 jaar later weer precies hetzelfde te doen.

Gast

bijna 60 jaar hoor
Op zo'n leeftijd mag je ook wel een beetje vergeetachtig worden!

:D

Gast

Wat er voornamelijk gebeurt is dat mensen kiezen zonder echt te weten wat ze kiezen. Verkiezingsbeloften is net reclame: misleidend en de werkelijkheid mooier voorstellen dan het is. Slimme mensen kijken naar de partijpunten en naar ervaring uit het verleden
. Maar helaas. Democratie is de dictatuur van de domme meerderheid. Ze zijn zelfs zo dom dat ze naderhand schreeuwen dat het niet de bedoeling was om 4 jaar later weer precies hetzelfde te doen.[/quote]
Wat er voornamelijk gebeurt is dat mensen kiezen zonder echt te weten wat ze kiezen
Mensen weten donders goed waar ze voor kiezen, maar kunnen niet inschatten dat ze gewoonweg bedonderd worden!!
Verkiezingsbeloften is net reclame: misleidend en de werkelijkheid mooier voorstellen dan het is
KeesJan voor het eerst dat ik je naam lees ben ik nu in het geheel met je eens!
Slimme mensen kijken naar de partijpunten en naar ervaring uit het verleden
Nee slimme mensen kiezen VVD, deze komt op voor degene die veel geld heeft (o.a. slimme mensen).
Democratie is de dictatuur van de domme meerderheid
Nee democratie is de dictatuur van mensen die het gemaakt hebben en zich financieel geen zorgen meer behoeven te maken!
Ze zijn zelfs zo dom dat ze naderhand schreeuwen dat het niet de bedoeling was om 4 jaar later weer precies hetzelfde te doen
Nee dat is de kracht van de afhankelijkheid, als je geen ander alternatief hebt blijf je hopen!

Mvr groet

:shock:

Gesloten