LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anoniem fraude melden uwv.....

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
muisje14

anoniem fraude melden uwv.....

Ongelezen bericht door muisje14 »

Ik ben vorig jaar samen met mijn man en toen nog vrienden samen een bedrijf gestart.... door wat onenigheid zijn mijn man en ik uit het bedrijf gestapt. Nu is het zo dat een van die vrienden een wao uitkering ontvangt via het uwv omdat ze volledig afgekeurd is. Wat blijkt nu....iemand heeft haar bij het uwv aangemald als fraude met haar uitkering aangezien ze wel on het bedrijf (is een stichting ) kan werken maar ook nog eens haar volledige wao uitkering ontvang.

Nu kregen wij ineens uit het niets een bericht van die 'vrienden' dat wij haar aangegeven zouden hebben bij het uwv. Dat ze inzage hebben gehad in haar dossier en dat er op 15 juni telefonisch een anonieme tip binnen is gekomen. En ze wezen mij aan als hun'hoofdverdachte'. Want onze namen werden daar ook genoemd. Beetje vreemd als het anoniem is
Moest er eigenlijk wel een beetje om lachen. Wat een waanzin maar goed. Ik weet van mezelf dat ik het niet gedaan heb en mijn man ook niet. Wij zijn niet degene die haar bij uwv aangegevn hebben

Maar wat ik me nu wel afvraag.....wat doet het uwv als iemand zij dossier in wil zien. Zie je dan ook echt de datum van de anonieme tip? En wat er gezegd is over jou?
En helemaal vaag dat onze namen genomd worden. Wat ik hieron vermoed is dat die vrienden ons erin willen luizen en zelf ons genoemd hebben want bij t uwv kan dat nooit

uwv_webcare
Contacteer:

Re: anoniem fraude melden uwv.....

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Beste Muisje14,

Goh vervelend dat je door ‘vrienden’ bent aangesproken over een fraudemelding.

Ik sluit me aan bij de conclusie die je zelf ook al had getrokken.
Het verhaal dat je te horen hebt gekregen kan niet kloppen.

UWV geeft nooit gegevens vrij over iemand die een fraudemelding doet.

Actuele informatie: http://bit.ly/1NbRSSc

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

Gesloten