Arbeidskorting
Re: Arbeidskorting
zo! zelf ooit ziek geweest?
Ik snap jouw punt heel goed. Uiteindelijk werken we allemaal om de maatschappij draaiende te houden en brood op de plank te krijgen. Daar mag best een voordeel bij zitten ten opzichte van de groep die dat niet hoeft te doen.
Ik denk dat heel veel mensen zouden stoppen of veel minder uren gingen maken als ze geen financiële stimulans hadden. Als ik niet voor het geld hoefde te werken, dan zou ik mijn werk ook niet doen, dan kan ik wel betere dingen verzinnen met mijn tijd. Dat wil niet zeggen dat ik mijn werk niet waardeer, maar gewoon dat er veel dingen leuker zijn, waar geen geld mee te verdienen is. En ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Wat mij betreft is het prima om mensen die werken een voordeeltje te gunnen.
Ik denk dat heel veel mensen zouden stoppen of veel minder uren gingen maken als ze geen financiële stimulans hadden. Als ik niet voor het geld hoefde te werken, dan zou ik mijn werk ook niet doen, dan kan ik wel betere dingen verzinnen met mijn tijd. Dat wil niet zeggen dat ik mijn werk niet waardeer, maar gewoon dat er veel dingen leuker zijn, waar geen geld mee te verdienen is. En ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Wat mij betreft is het prima om mensen die werken een voordeeltje te gunnen.
kuklos
vindt dit leuk
Wacht even, de reactie waar ik op reageer, inclusief de quote daarvan in mijn eigen bericht, is weggehaald, net als de 2 reacties daarvoor. Terwijl dit helemaal geen offtopic reacties waren en er helemaal geen redenen waren om deze te melden. Nu lijk ik ineens op het luchtledige te reageren.
-
witte angora
Of het nou wel of niet oneerlijk voelt: de arbeidskorting is nu eenmaal voor kosten die gemaakt worden om te werken. Als je de hele dag thuis zit maak je misschien andere kosten. Maar daar zijn weer andere voorzieningen voor.
Eigenlijk denk ik niet dat iemand echt iets tekort komt.
marnix
vindt dit leuk
Helemaal met je eens,als je aow hebt krijg je die ook niet meerwitte angora schreef: ↑07 jul 2025 22:16Of het nou wel of niet oneerlijk voelt: de arbeidskorting is nu eenmaal voor kosten die gemaakt worden om te werken. Als je de hele dag thuis zit maak je misschien andere kosten. Maar daar zijn weer andere voorzieningen voor.