LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de snip voor de armen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Je fantasie is goed .Hebben ze dat allemaal tegen je verteld dat zijn afgekeurd ?
Ja hoor ik ga een beetje voor me plezier me werk opgeven .
Me inkomen is flink achteruit gehold .Toen wel 400 gulden per maand .
Dan reken ik de rest nog niet mee.
Fraudeurs heb je trouwens overal maar om te gaan zeggen dat de meerderheid onterecht is echt onzin.

janssen

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door janssen »

ONZIN ,de praktijk is anders,u bent afgekeurd ,is het wel eens bij u opgekomen dat u nog heel wat andere dingen kunt en aankunt?iedereen die afgekeurd is kan nog heel wat voor de maatschappij betekenen als hij of zij maar wil,er zijn nog zat zaken die u wel nog aankunt met een beetje omscholing,maar nee denken de meeste'"ik ben nu van het werken af,heb mijn a.o.w.tje en wat ik tekort kom verdien ik er wel even zwart bij".
Ze worden liever uitgesloten in de maatschappij,dan werk te zoeken dat ze wel nog aankunnen. :roll: :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted: :evil: :evil:

janssen

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door janssen »

Mijn exuses voor een schrijffout a.ow.tje moet zijn w.a.otje

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Was het maar zo simpel om aan werk te komen als je wat mankeert.
Maar helaas is dat niet zo ,
Je wordt alleen daarop al afgewezen .Er zijn zat regelingen om mensen is dienst te houden maar de werkgever wil daar over het algemeen gewoon geen gebruik maken .
Het UWV en het CWI moet veel meer kijken naar een bedrijf of dat wel kan .
Nu is het voor een werkgever vrijblijvend .Er bestaan wel boetes voor midden en grote bedrijven die hun zieke werknemers ontslaan maar dat betalen ze gewoon om er maar vanaf te zijn.

Verder besef dat er ook mensen zijn die handig in de handen zijn maar ga niet te veel anderen dingen vragen.

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn exuses voor een schrijffout a.ow.tje moet zijn w.a.otje
Dat begreep ik al maar je blijft wel generaliseren .
Je doet of iedereen zwart werkt met een uitkering
En nogmaals :( Iedereen (behalve de fraudeurs zelf natuurlijk) vind dat moet worden aangepakt .Iets waar steeds meer gemeentes en andere uitkleringinstanties wat aan doen .
De sancties zijn behoorlijk tegenwoordig .Bij extremen wordt zelfs justitie erbij gehaald .

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

En zelfs de politie.

janssen

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door janssen »

.
Beste gast ,zo simpel als u zich dat voorsteld liggen de zaken niet.
Veel van deze mensen dekken zich in.
ze geven 10% van hun inkomsten op aan de belasting dienst,de rest die andere 90% zijn zwart. Dit doen ze voor als ze toevallig gesnapt worden.
Een andere zaak is het als je in de vut bent gegaan,dan mag je tot je 65jaar niet meer werken ook niet als je het opgeeft.daar ken ik bijv een timmerman die verleden jaar de vut inging en u van s'morgens 7 uur tot sávonds 9 uur zwart werkt met een collega stukadoor.
Dat is toch gewoon schandalig. :( :( :( :o :o :cry: :cry: :cry:

Dit soort mensen maken het voor ons in de toekomst onmogelijk om van een noodzakelijke regeling gebruik te maken.
Zo ken ik ook een kapper die 4 uur wit werkt en 10 uur per dag zwart maar ze geeft 5% op aan de belasting en dan wordt het al moeilijk om zo iemand te snappen :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

janssen

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door janssen »

Vergeten te vermelden die timmerman verdient 28 euro per uur en die kapper 9euro per haarbeurt :roll: :roll: :roll:

Hydrocephalus

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

Enne,een beetje pissig geworden ,kun je niet tegen de waarheid.
Let op, ik woon in een straat waar meerdere gasten wonen die afgekeurd zijn voor op de straat stappen ze kreunend en steunend uit de auto en en lopen hortend en kreundend bijna hinkend achterom, in het voetpad aangekomen trekken ze ineens een sprintje,of lopen met hele zware dingen te sjouwen,als ik sávonds van mijn werk thuiskom komen deze gasten ook terug van de arbeid,rijden in dikke auto's en ze zijn afgekeurd hoe kan dat dan,
Schrijver dezes (Janssen) speelt het op scherp. Als hij al zijn beweringen NIET hard kan maken, dan is dit juridisch gezien gewoon laster. Ik wil de moderator van dit forum dan ook vragen om teksten met dit soort beweringen/beschuldigingen te verwijderen, want dit gaat de vrijheid van meningsuiting te buiten, omdat er generaliserende beschuldigingen aan het adres van wao'ers wordt gegeven.

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

hahahaha, ga je er flink aan ergeren, hyprocritius !!!

Damen

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Damen »

Gelet op de reacties van hydrocephalus kun je constateren dat janssen gelijk heeft,zou hydrocephalus op de teentjes getrapt zijn dat janssen o.a .de kern van vele fraudeurs aan het licht brengt???

van kan

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door van kan »

Volgens mij brengt janssen hier nog de waarheid aan het licht.
Die janssen generaliseerd wel,maar heeft wel degelijk gelijk.

Hydrocephalus

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

o.a .de kern van vele fraudeurs aan het licht brengt???
Beste Damen, u zwakt de bewering van Janssen af ! Er wordt n.l. door hem/haar gesuggereerd, dat de kern van fraudeurs bestaat uit ALLE arbeidsgehandicapten ! Het zou inderdaad hypokriet zijn om te ontkennen, dat daar OOK fraudeurs tussen zitten, net als in de rest van de mensheid, maar om nou te beweren, dat alle arbeidsgehandicapten fraudeurs zijn en dan verwachten, dat een arbeidsgehandicapte met een rein geweten (wat fraude betreft in elk geval) dat maar gelaten over zich heen laat komen.... NEE ! Er zit n.l. wel een verschil in tussen arbeidsgehandicapt zijn en totaal geestelijk verval: Iemand met dat laatste zal meestal arbeidsgehandicapt zijn, maar andersom gaat dit in de meeste gevallen niet op.

Lanny
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2004 00:26

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Lanny »

Iemand er al eens aan gedacht om alle fraudeurs in hun omgeving aan te geven? Op die manier zouden we een hoop geld kunnen besparen....

Hydrocephalus

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

Ben ik het op zich mee eens, maar dan wel zonder onderscheid des persoons: Dan moeten ook frauderende (semi)overheidsfunctionarissen daadwerkelijk worden gestraft. En laten we eerlijk zijn, dat laatste gebeurt slechts zelden (zelfs al is het fraudegeval bekend)

Bak

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Bak »

Daar ben ik het volkomen mee eens .Er zijn zelfs verhalen dat je voor je baan moet vrezen als je chef aangeeft.
.
Dat een klokluider totaal niet wordt beschermd is te gek voor worden.
Dan is het niet vreemd dat iets jaren door kan gaan.

Bak

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Bak »

En inderdaad, schrijvers zoals janssen, die beweren maar van alles, zulke verhalen worden meestal verzonnen, om iedereen maar zwart te maken met een uitkering.
Deze mensen denken nog steeds dat alles precies hetzelfde gaat alles 20 jaar geleden maar dat is allang niet meer.

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

de goeie ouwe tijd....

Gesloten