LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Patiënt bezuinigt op diëtist.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75

Re: Patiënt bezuinigt op diëtist.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:Er is zat op internet te vinden..
Ja voor 'normaal' gezonde mensen wel inderdaad.

Voor mensen met andere aandoeningen die echt specifieke voedingsaanpassingen nodig hebben anders dan het normale vind ik dat mensen daar niet zelf mee moeten gaan hobbyen. In het voorbeeld van mensen met nierfalen welke ik aanhaalde kunnen mensen zelf ook heel veel kwaad aanrichten door het verkeerd te doen. Op internet is ook te vinden hoe men een open hart operatie zou moeten doen, dat wil niet zeggen dat dit een doe-het-zelf klus is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als je het echt dringend nodig hebt, dan kan je aanvullend verzekeren.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:Als je het echt dringend nodig hebt, dan kan je aanvullend verzekeren.
Dat is nu net het probleem, toen het besluit werd genomen dacht de minister dat de zorgverzekeraars het wel voldoende in de aanvullende verzekering zou stoppen.

Maar dat is lang niet genoeg gebeurd. Lang niet alle verzekeraars hebben dit opgenomen in de aanvullende verzekering en verzekeraars die het wel hebben opgenomen hebben de maximaal mogelijke vergoeding flink aan banden gelegd waardoor dit eigenlijk heel slecht vertegenwoordigd is in de aanvullende verzekering.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk dat het alleen maar erger en erger gaat worden met dingen die uit de verzekering geschrapt worden maar we moeten wel meer gaan betalen. :twisted:

En dat een Patient bezuinigt op een dietist dat kan ik me wel voorstellen, dat doe je dan alleen maar als het echt nodig is en je het zelf niet weet.

Gesloten