LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rozemarijntje schreef:http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... or-jou.xml

Rtl4 nieuws of het klopt?
Ik denk het niet. Zoals ik het lees gooien ze de hypotheekrente aftrek en de zorgverzekering door elkaar..

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

vogels schreef:
Ik vraag me de laatste tijd al steeds vaker af waarom ik eigenlijk nog werk en of ik niet beter lui op de bank kan gaan hangen. Geld wordt vanzelf gestort.
Dat is een maandje leuk, daarna verveel je je elke dag te pletter. Dus je hoeft echt niet jaloers te zijn op mensen die noodgedwongen elke dag thuis zitten te niksen :?

moleman

Ongelezen bericht door moleman »

ciske schreef: Vergeten wordt vaak dat die mensen in een sociaal isolement vaak terecht komen.

Tis maar wat je leuk vindt, niemand denk ik trekt zoiets aan.
en dat gaat de komende jaren nog erger worden gezien de bezuinigingen
http://nos.nl/artikel/441310-nibud-gezi ... eruit.html

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... wijt.dhtml

Kortom. Je wordt wel verplicht om op de bank te "hangen" als je niet in staat bent om te werken.

moleman

vogels schreef:
Kortom. Je wordt wel verplicht om op de bank te "hangen" als je niet in staat bent om te werken.
Sinds wanneer kost wndelen, hardlopen, fietasen, vrijwilligerswerk geld?
Jij gaat er dus gewoon voor de makkelijkheid vanuit dat iemand die op de bank *moet* hangen ook in staat is om "wandelen, hardlopen, fietsen, vrijwilligerswerk "

Jij bent niet helemaal van deze wereld, heh?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
Sinds wanneer kost wandelen, hardlopen, fietsen, vrijwilligerswerk geld?
Nee, de door u genoemde items kosten geen geld; echter, bij uw opsomming zou (ik b.v.) het wel heel prettig vinden om bovenstaande verrichtingen te kunnen doen.

moleman

vogels schreef:
Sinds wanneer kost wndelen, hardlopen, fietasen, vrijwilligerswerk geld?
Jij gaat er dus gewoon voor de makkelijkheid vanuit dat iemand die op de bank *moet* hangen ook in staat is om "wandelen, hardlopen, fietsen, vrijwilligerswerk "

Jij bent niet helemaal van deze wereld, heh?[/quote]

O, moet ik kunnen ruiken dat je die dingen niet kunt? En wat doe je nu wel dan, wat je straks door de bezuinigingen niet meer kan doen?[/quote]Nahja. Het is toch zo dat je niet iedereen en alles over een kam scheert. Dus als jij had geschreven
wandelen, hardlopen, fietsen, vrijwilligerswerk wanneer dat fysiek mogelijk is
had ik er niet over gevallen.

Daarbij kan het zo zijn dat het er financieel niet inzit dat iemand met een uitkering een (2nd)fiets kan kopen.Er zijn mensen die 3 of 4 kinderen hebben, 50,- te besteden hebben. En afhankelijk van de voedselbank zijn voor de rest van het eten. Eergisteren zag ik daar nog een item over. Die man at zelf slechts 1x warm eten per week. Dan denk je niet aan een fiets, hoor.

Ook is men er niet wild van dat jij blessures oploopt omdat je dan ongeschikt bent om regulier werk te verrichten.Ongetraind of zonder begeleiding gaan sporten is sowieso af te raden.

Het percentage van de mensen die de zaak belazeren, en de eerlijke bijstandsgerechtigde wordt daar vaak onterecht van beschuldigd in dit soort discussies, die geen uitkering nodig hebben en en hem wel hebben. Of gewoon te lui zijn om te werken is klein, zeer klein.

Bedrag 153 miljoen op de ruim 4,6 miljard, excl.. de 5 miljard aan WW uitkeringen.
http://www.therighttrace.nl/misdaad-loo ... ngsfraude/

Gelukkig kan ik nog redelijk veel. En dat doe ik dan ook. Ondanks dat ik dit jaar bijna €30.000 aan medicatie gebruikt hebt.

Gesloten