LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door D1RK »

Nee, in Rusland kun je vaak goedkoper als je geen bon wilt, dus fooi..
geen papiertje is dus vaak de helft of minder en niets in de staatskas, en wel een tevreden Politie man!

Maar in België worden vele boetes niet betaald omdat je dan meestal niets meer hoorde, en Nederland gaat wegens tekort rechters hier ook langzaam naar toe, dus laten ze de laagste bedragen gewoon liggen!

Dus in België is het al, maar in Nederland zie ik nu steeds vaker hetzelfde!

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door caruso »

@Miles79:
Je moet D1RK maar niet al te serieus nemen, het is eigenlijk een Rus die onder drie aliassen op dit forum actief is en "denkt" dat hij overal verstand van heeft.
Ik heb al talloze malen aagetoond dat dat niet zo is en dat hij in zijn bijdrages van de hak op de tak springt!
Hij is zelfs zo onnozel dat hij niet in de gaten heeft dat anderen, waaronder ikzelf, allen maar kunnen lachen om zijn belachelijke bijdrages vol lariekoek en apekool.

Jouw bijdrages over dit onderwerp zijn wel zinnig, je slaat de spijker op z'n kop!

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door caruso »

Briljant, heb er geen ander woord voor.
Give this man a cigar!

Ben alleen bang dat D1RK niet snapt dat hij in de maling wordt genomen, tja dat Hollands is toch verrekte moeilijk!

deniseto
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2007 11:29

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door deniseto »

:D als je bezwaar aantekend heb je veel kans dat je niet hoeft te betalen omdat er een fout in zit. Ik heb het zelf meegemaakt,de agent had op geschreven dat ik dubbel geparkeerd stond in een tunnel en we hebben helemaal geen tunnel in ons dorp.

Rolie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:51

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Rolie »

Mijn man heeft ook eens een bekeuring gekregen voor het rijden door het rode stoplicht.
Op de bekeuring stond ook een verkeerde straat.
Hij heeft er over geschreven, en ook betaald.
Het geld is weer terug gestort.
Dus ik zou zeggen ga er tegen in, zeg gewoon dat je nog nooit in die straat geweest bent, want je kan wel iets leukers doen voor die 75 euro.
En trek je niks aan van de reacties van de mensen die zelf denken dat ze meneer agent zijn.
Veel succes met het schrijven van je brief.
Groetjes van Rolie.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

kees12
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 16:53

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door kees12 »

ik kreeg bij verkeerscontrole geen procesverbaal , agent zei dat het goed was . Lag er na 2 aanden een acceptgiro.
Hebt gevraagd om copie gele papiertje(proceesverbaal). en ben in beroep
gegaan tegen opgelegde boete.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door NAK »

Bodejosm43, wat jij vertelt is pas echt LARIEKOEK.
Ik heb het dus al 2 keer meegemaakt dat er een foutje stond op het gele bonnetje. Beide keren bezwaar ingediend en zonder verdere rompslomp werdt binnen enkele maanden de boete welke reeds betaald was op mijn rekening teruggestort!
Zowel Bodejosm43 als jij hebben gelijk.
Het punt waar alles omdraait is dat een bezwaar pas behandeld wordt als de boete betaald is.

Dit was de tekst die ik in een gelijksoortig geval van het OM kreeg toegezonden.

wfag
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:00

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door wfag »

Ik ga toch maar even reageren. Ik wilde het eerst niet, omdat de reactie van appiehappie op mijn mening erg aanvallend, concluderend en veroordelend was. De ervaring leert mij dat zulke discussie vaak verzanden in welles/nietes antwoorden.
Ik blijf bij mijn mening dat een ieder vrij is om te mogen reageren op een overtreding zoals hij dat wil. Vindt hij het moreel verantwoordelijk om te betalen? Prima! Vindt hij dat niet? Ook prima! Moet ik als politieman, die bij machte is om een burger door correcties in zijn portemonnaie te treffen, ook nog eisen dat hij zich moreel verantwoordelijk opstelt en zonder morren betaalt! Nee toch! Als hij kans ziet om onder die betaling uit te komen, moet ik daar dan boos over worden? Als dat was gebeurd was ik al jaren eerder aan een hartverlamming overleden.
Kijk, uw verdere relaas is best wel waar. De weegschaal in onze maatschappij slaat meerdere malen ver en ver door met als gevolg dat onze normen en waarden ver te zoeken zijn. Maar men kan ook overdrijven. En om nu deze discussie om een bekeuring graag, niet graag of met een zwaarwegend verantwoordelijkheids gevoel te willen betalen, te stoppen in het vakje Normen en Waarden, gaat mij veel te ver.
Ik blijf bij mijn opmerking: Wees niet roomser dan de Paus. Leef je eerst eens in de situatie in en vraag je dan af wat je zelf zou doen. En ga dan weer eens eerlijk, maar dan ook echt eerlijk oordelen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Overtredingen gemaakt binnen de verkeerswetgeving vallen tegenwoordig onder de Wet Mulder. Het gele bonnetje behoeft een agent niet af te staan. Tevens is dit een aankondiging van Beschikking en dus niet de bekeuring. De daadwerkelijke bekeuring volgt via het CJIB. De straatnaam hoeft niet eens vermeld te staan op jou geel papiertje. Dat mogen zij later aanvullen. Dat doen zij ook wanneer zij meerdere personen een fout zien maken. Dat wat de agent uitschrijft is slechts administratief. Hiermee gaat hij op het bureau verder aan de slag.

Er is door een ambtenaar van politie geconstateerd dat jij je autogordel niet droeg. Jij bent offieel staande gehouden en hebt gegevens uitgewisseld. De bekeuring volgt gewoon. Je kan overal tegenin gaan, maar je maakt het voor jezelf met dit soort verkeerszaken alleen maar moeilijker. Gezien het feit dat deze onder de Wet Mulder vallen gaan deze gewoon door. Pas wanneer voertuiggegevens of persoonsgegevens niet juist zijn dan betreft het een vormfout en heb je kans om vrijuit te gaan.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Voertuig gegevens onjuist, dat gaat niet werken. Dat heb ik zelf ondervonden toen er een bon onder de ruitenwisser zat.
Hier stond aangegeven dat het een personen auto betrof terwijl het een bestel bus was. Ik had de wagen even voor de flat geparkeerd om een TV bij een klant af te leveren, op de gele zone. Ik had de TV eerst uitgeladen en in de hal van de flat gezet.
Daarna heb ik de bus achter de flat op het parkeer terrein neer gezet en heb de TV geïnstalleerd.
Toen ik 20 minuten later terug kwam had ik die bon. Deze heb ik aangevochten en voor laten komen.
Dat het een bestelbus was, deed niet terzake, het kenteken klopte wel dus geen kans.
Verder stond er bij dat het aan de openbare weg zou zijn, dit klopte echter niet! Bij de inrit van het parkeer terrein stond uitsluitend voor bewoners en vergunning houders.
Ik was leverancier, dus geen van beiden. Er zat een adder onder het gras en daar had ik niet op gerekend. Het was geen openbaar terrein, maar behoorde bij de flats, dus de gemeente ambtenaar had daar geen bevoegdheid en daarop ging ik vrijuit, dus ging de bekeuring niet door.

Vr. Gr. Hans.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Klopt op eigen of particulier terrein heeft de politie geen zeggenschap tenzij er afspraken zijn gemaakt met de politie voor naleving.

Voor de rest staan die borden er om ervoor te zorgen dat er geen anderen gebruik maken van de parkeerplaats.

Voor de rest dact ik dat voertuiggegevens er ook onder vielen, maar schij bedriegt zo te zien.

Ach ik heb gewoon zoiets van je weet dat een fout of overtreding maakt, betaal dan ook gewoon. Bespaart een hoop tijd en geld.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Veens940
Bodejosm43, wat jij vertelt is pas echt LARIEKOEK.
Ik heb het dus al 2 keer meegemaakt dat er een foutje stond op het gele bonnetje. Beide keren bezwaar ingediend en zonder verdere rompslomp werdt binnen enkele maanden de boete welke reeds betaald was op mijn rekening teruggestort!
Helaas voor jou werkt het zo wel. Het hangt maar net af van wat voor verschrijving het is.

Je geeft zelf aan dat je het geld teruggestort kreeg.

Ik kreeg het in eerste instantie niet, omdat ze moeilijk gingen doen, en iedereen zich weleens kon verschrijven. Maar ik vind, dat met 6 verschrijvingen op 1 geel papiertje een heel ander proces verbaal is uitgeschreven dan de bedoeling is. En uiteindelijk kreeg ik alsnog gelijk.

Het is maar net welke fout er is gemaakt: waneer er een huisnummer A is geschreven terwijl het B had moeten zijn, dan kom je echt niet onder een boete uit. Fouten op cruciale punten, maken nou net het verschil tussen handhaven en nietig verklaren. Dus hoezo, lariekoek.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wet Mulder!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer ze die consequent hadden toegepast, had zowel veen als ik dat geld nooit mogen terugkrijgen.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten