Belastingdienst of belastingMAFFIA??!!??
![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
Bij deze wil ik graag iedereen die schofterig is behandeld door de belastingmaffia oproepen om samen een verbond te vormen. Het moet maar eens afgelopen zijn met de arrogante houding die schijnbaar inherent is aan de belastingdienst. Zoals zovelen op deze site, heb ik ook verscheidene keren te maken gehad met een (door onze!!! belastinggeld in stand gehouden) koninkrijk binnen het koninkrijk der nederlanden. Als rechtgeaarde belastingbetaler dien je ook respectvol behandeld te worden, waar of niet? Ik ben in het verleden (deels ten onrechte) aangeslagen voor een naheffing. Na een aantal bezwaarschriften van mijn accountant, die nooit zijn beantwoord, werd ik op een dag gebeld door een deurwaarder die (waarschijnlijk met een stijve plassertje in zijn broek) mij vertelde dat ik nu subiet moest betalen of anders kwam hij beslag leggen!! Aangezien ik niet beter wist dan dat een en ander in behandeling was bij mijn accountant en de belastingdienst, verwees ik hem naar mijn accountant. Nou "john Wayne", had er niets mee te maken, maar mijn acc. moest hem maar bellen. Na wat onplezierige telefoontjes heeft mijn acc. uiteindelijk met iemand anders van de BD alles afgehandeld en ik heb netjes betaald wat ik nog moest betalen. Achteraf bleek ook dat de reden dat er nooit een reactie op de bezwaarschriften was gekomen, voortkwam uit het feit dat degene die op die afdeling werkte, er al maanden weg was!! Niemand die het werk overneemt maar wel gelijk zo'n mislukte "john wayne"op pad sturen!!!
![Mad :x](./../images/smilies/icon_mad.gif)
Affijn, wat schetst mijn verbazing als er een aantal maanden later een telefoon van mijn vrouw komt met het bericht dat er iemand van de BD bij ons thuis is om beslag te leggen!! Bleek er nog een lullig bedrag open te staan. Dat is nog tot daar aan toe; ik kan iemand die zijn werk doet niets kwalijk nemen, maar de manier waarop!..! Eerst had die ***** mijn vrouw gezegd dat ie van de BD was en binnen verder wilde praten. Vervolgens als mijn vrouw vraagt waarover het gaat en dat ie niet binnenkomt als ie dat niet zegt, dreigt die KL...z.. onmiddelijk met het onder dwang betreden van de woning met behulp van de politie!!! Zonder zich te legitimeren!! Nadat mijn vrouw hem dan binnenlaat en mij belt, noteert ie alle inboedel voor een eventuele verbeurdverklaring. Waaronder de rotankinderstoel van mijn dochter!!! Nu vraag ik je; wat is de financiele waarde van zo'n stoel!!??? Wat een pervers genoegen zoiemand erin kan scheppen om macht uit te oefenen !! Terwijl hij al die tijd mijn vrouw in de waan heeft gelaten dat ie met spullen onder de arm de deur uit zou gaan, zonder haar over de mogelijkheid te vertellen dat een eventuele verbeurdverklaring kan worden afgewend wanneer binnen 2 weken alsnog wordt betaald.
Nadat ik een andere collega van hem heb gesproken, is alles netjes opgelost. Uiteraard heb ik een klachtenbrief naar de BD gestuurd om mij te beklagen over het hufterige gedrag van dhr.Hofstee. Geen reactie! Na 2 maanden heb ik nog een kopie en een herinnering gestuurd. Weer geen reactie! Na nog weer 1,5 mnd een fax gestuurd, Geen reactie!! Uiteindelijk heb ik via via een tel.nr gekregen van iemand die schijnbaar wel oprecht en correct is (en wat te vertellen heeft) en werd ik gebeld door een mevrouw die mij uitnodigde voor een gesprek. Zo! denk ik, eindelijk een stap verder, nu word mijn klacht serieus genomen. Mijn wens, nee eis was kort maar krachtig; een oprecht excuus aan het adres van mijn vrouw! omdat ie haar zo onnodig de stuipen op het lijf heeft gejaagd. Affijn, een week later zou ik gebeld worden door de zeer begripvolle dame met de uitslag. Ik werd inderdaad gebeld, maar kon het simpelweg doen met; hij heeft alleen zijn werk gedaan en als er niet naar gevraagd wordt, hoeft hij zich niet te legitimeren!!! Ik ontplofte uiteraard van woede door het feit dat elkaar het hand boven de hoofd houden schijnbaar belangrijker is daar, dan een gegronde klacht correct af te handelen!!! Ze voelen zich verheven boven het "gewone" volk dankzij wiens belastinggeld zij wel aan het werk zijn!! Vandaar mijn oproep om samen een front te vormen zodat wanstanden bij de BD goed aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die HONDS zijn behandeld door de BD. Ik denk dat voornamelijk mijn Freelance-collega's (die door de belachelijke reclame over "extra streng" een etiket van "onbetrouwbaar" krijgen opgeplakt) veel van dit soort wagelijk staaltjes van machtsvertoon hebben meegemaakt. (trouwens, ook die enorm stigmatiserende reklame wordt wrang genoeg van ONZE belastinggeld betaald!!) Soms vraag ik mij af of we niet stiekem toch in een bananenrepubliek wonen, als je ziet wat er allemaal door onze strot wordt geduwd.......
![Mad :x](./../images/smilies/icon_mad.gif)