LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Belastingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Hondenbelasting omhoog, hoezo hele volksstammen…………..?

Als hondenbezitter en als overtuigd opruimer kan ik mij van alles voorstellen bij redenen om hondenpoep niet op te ruimen. Waarom zou ik en hondenbelasting moeten betalen, en zelf drollen opruimen, en dan ook nog moeten constateren dat grote bevolkingsgroepen ongestraft blikjes, condooms, kots, fluimen, etensresten en wat deze nog meer op straat kunnen lozen.
Ze betalen daar geen belasting voor, worden niet als paria beschouwd, nee dat wordt stilzwijgend opgeruimd, door de overheid.
Als de hondenbezitter wel bereid is om poep op te ruimen, volgen daarop zelden of nooit positieve maatregelen.
Aanlijngeboden, het weren van honden uit wandelgebieden en stevige boetes zijn meestal de pijlers van het hondenbeleid. Afgezien van de wijdverbreide misvatting dat een aangelijnde niet poept, kan iedere eerstejaars psychologiestudent beargumenteren waarom leereffect bij louter negatieve maatregelen nihil is.
Honden zijn in onze sociale structuur belangrijker dan veel politici beseffen. Zonder honden hadden we ook geen geleidehonden, drugshonden, explosiespeurhonden en lawinehonden enz. Als we de hond een goede plek in onze maatschappij gunnen, is het mede aan de overheid om te zorgen dat dit op een rechtvaardige manier gebeurt.

Gast

Re: Belastingen?

Maar door de vele hopen poep in grasvelden kun je op sommige plekken niet eens meer fatsoenlijk een bankje op het grasveld bereiken. En als je er eenmaal zit ruik je alleen maar poep.

Veldjes waar "kinderspeelterrein" staat zijn niet meer door de kinderen te gebruiken vanwege de vele hondepoep.

En tja, wij hebben ook veldjes waar staat "hondetoilet". Maar daar trekken de honden zich niks van aan, die kunnen ook niet lezen.

De enige oplossing is waarschijnlijk dat de politie de bevoegdheid krijgt om alle honden af te schieten. Onze stad zou er een stuk leefbaarder door worden.

Gast

Ja dat moeten ze met jou doen smerig beest

Gast

Ik verpest tenminste niet de stad door overal buiten er op los te poepen.

Bak

Ongelezen bericht door Bak »

Vindt het meer als normaal dat er bepaalde gebieden verboden zijn voor honden .Ook ruim je het daar op maar je jaagt ook andere dieren zoals eenden weg .
Dan heb ik het niet eens over wat loslopende honden in de natuur kapot maken.

Verder zou ook veel eerlijker zijn dat er eens meer wordt gecontroleerd om mensen die niet betalen dan steeds maar weer het te verhogen.
Wordt nauwelijks hier gedaan.
Daarnaast boete daarvoor ook flink omhoog schroeven dat zal echt helpen.

Gast

Verder zou het ook veel eerlijker zijn dat er eens meer wordt gecontroleerd op mensen die niet betalen dan steeds maar weer het te verhogen.
Daarnaast de boete daarvoor ook flink omhoog schroeven dat zal echt helpen.

Gast

Hier moet je wel betalen met die NSBers

Gast

Hee Bak,

Nooit vossen tegen gekomen in het bos zijn toch iets agressiever dan mijn honden, kan ik je toch wel vertellen????????

?!?!

Ongelezen bericht door ?!?! »

Hoe kan een bedrijf een VT krijgen?
:?: :?:

?!?!

Ongelezen bericht door ?!?! »

Sorry is op de verkeerde [apagina terechtgekomen.

Gast

Vrij Teling via de KvK

Gesloten