| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bellen met 0900-9294 vraag over WW
-
student538
Bellen met 0900-9294 vraag over WW
Als ik het UWV bel en ik wil een toelichting op hoe mijn WW uitkering berekend is wordt er geantwoord dat je het betreffende regio kantoor van het UWV een brief dient te schrijven over hoe de berekening tot stand is gebracht. Om een berekening inhoudelijke vragen kan de medewerker van het UWV geen antwoord op geven. Als je wat meerdere vragen heb krijg ik ook het idee dat de medewerker van je af wil. Door een aantal keren te vragen "heb ik hiermee uw vraag beantwoord"? Als je dan "ja" zegt dan gaan de medewerkers er vanuit dat het klaar is en komen gelijk met de dag "dan wens ik u nog een prettige dag verder/toe" Het is er kennelijk niet op ingericht dat je ook nog andere vragen kunt hebben.
Ik vind dat het UWV op zijn minst een toelichting kan geven op een berekening. Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben?
Ik vind dat het UWV op zijn minst een toelichting kan geven op een berekening. Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben?
Re: Bellen met 0900-9294 vraag over WW
Ja, namelijk omdat de WW-uitkering van mijn partner niet correct was berekend.
Als het goed is heb je een vaststellingsbesluit ontvangen waarin staat hoeveel je WW bedraagt. Daar staat ook in hoe je bezwaar kunt maken en waar je dat heen stuurt. Als reactie op je bezwaar krijg je alle stukken toegestuurd incl. de berekening die UWV heeft gemaakt, en daar staat dan ook wie je behandelaar bij UWV is. Via die weg heb ik telefonisch met deze behandelaar de complete WW-berekening doorgenomen, geconstateerd wat er niet goed is gegaan en een toezegging over aanpassing (en nabetaling) gekregen, die binnen 3 dagen schriftelijk werd bevestigd.
0900-9294 is een callcenter waar ze je inhoudelijke gegevens niet kunnen inzien. Hun verwijzing naar het regiokantoor is dus terecht, daar zit namelijk je behandelaar die wél over die gegevens beschikt.
Als het goed is heb je een vaststellingsbesluit ontvangen waarin staat hoeveel je WW bedraagt. Daar staat ook in hoe je bezwaar kunt maken en waar je dat heen stuurt. Als reactie op je bezwaar krijg je alle stukken toegestuurd incl. de berekening die UWV heeft gemaakt, en daar staat dan ook wie je behandelaar bij UWV is. Via die weg heb ik telefonisch met deze behandelaar de complete WW-berekening doorgenomen, geconstateerd wat er niet goed is gegaan en een toezegging over aanpassing (en nabetaling) gekregen, die binnen 3 dagen schriftelijk werd bevestigd.
0900-9294 is een callcenter waar ze je inhoudelijke gegevens niet kunnen inzien. Hun verwijzing naar het regiokantoor is dus terecht, daar zit namelijk je behandelaar die wél over die gegevens beschikt.
-
student538
Ja soms heb je dan een binnen 24 uur terug bel actie. Jammer dat zij niet een callcenter hebben voor eerste en tweede lijn.
In de reactie op het bezwaar dat we hadden ingediend stond gewoon het rechtstreekse nummer van de behandelaar... dus ik snap je punt niet helemaal.student538 schreef:Ja soms heb je dan een binnen 24 uur terug bel actie. Jammer dat zij niet een callcenter hebben voor eerste en tweede lijn.
-
renegade66
het is gewoonweg een enorme bureaucratische bende daar bij het uwv.
als je vragen hebt waar niet op geantwoord kan/wil worden krijg je een terugbelverzoek. ze moeten je binnen 24 uur terugbellen, wat uiteraard niet gebeurd. vervolgens bel je zelf maar en je wordt weer afgescheept, als je dan zoals in mijn geval zegt, ik wil graag antwoord op mijn vraag en als je die zo niet kan geven kom ik wel naar leeuwarden, wordt dat als een bedreiging gezien. vervolgens krijg je 2 dagen later een brief met onwaarheden over wat ik gezegd zou hebben en dat heeft als consequentie dat alle toegang tot uwv gebouwen ontzegd zijn en ik ook niet meer telefonisch contact mag hebben.
alles moet schriftelijk gebeuren.
en dat alleen omdat ik gezegd heb dat ik dan maar naar kantoor moet komen om mijn vragen beantwoord te krijgen. zelfs de klachtencommissie wil er niets mee doen.
alleen jammer voor hun dat ik getuigen heb en dat ik nu aangifte ga doen van laster en smaad. want ik laat me niet naaien door dit soort organisaties.
als je vragen hebt waar niet op geantwoord kan/wil worden krijg je een terugbelverzoek. ze moeten je binnen 24 uur terugbellen, wat uiteraard niet gebeurd. vervolgens bel je zelf maar en je wordt weer afgescheept, als je dan zoals in mijn geval zegt, ik wil graag antwoord op mijn vraag en als je die zo niet kan geven kom ik wel naar leeuwarden, wordt dat als een bedreiging gezien. vervolgens krijg je 2 dagen later een brief met onwaarheden over wat ik gezegd zou hebben en dat heeft als consequentie dat alle toegang tot uwv gebouwen ontzegd zijn en ik ook niet meer telefonisch contact mag hebben.
en dat alleen omdat ik gezegd heb dat ik dan maar naar kantoor moet komen om mijn vragen beantwoord te krijgen. zelfs de klachtencommissie wil er niets mee doen.
alleen jammer voor hun dat ik getuigen heb en dat ik nu aangifte ga doen van laster en smaad. want ik laat me niet naaien door dit soort organisaties.
-
student538
Om hoge telefoonkosten te voorkomen je kunt het UWV ook te bereiken via een gratis nummer. Om te voorkomen dat iedereen er massaal (anders verdwijnt die weer denk ik) heen belt, kunt u dit via privé mail opvragen.
Je krijgt wel een heel verhaal te horen maar vervolgens kun je burger service nummer in toetsen en kiezen voor 3 opties: arbeidsongeschiktheid, ziektewetuitkering, WW of als u een andere vraag heeft.
Je krijgt wel een heel verhaal te horen maar vervolgens kun je burger service nummer in toetsen en kiezen voor 3 opties: arbeidsongeschiktheid, ziektewetuitkering, WW of als u een andere vraag heeft.
-
zalmmetwijn
Op welke wijze heeft UWV dan publiekelijk onwaarheden over je geuit? In welk medium is dat gepubliceerd?renegade66 schreef:het is gewoonweg een enorme bureaucratische bende daar bij het uwv.
-
renegade66
tja dat is niet op die manier gebeurd, daar ben ik vanmiddag achtergekomen, ik was een beetje voorbarig over laster en smaad. daar kon ik geen aangifte tegen doen. maar de politie wil helemaal geen aangifte opnemen. ook niet wegens valse beschuldigingen die uwv tegen mij uit.Op welke wijze heeft UWV dan publiekelijk onwaarheden over je geuit? In welk medium is dat gepubliceerd?
eigenlijk is het van de zotte, als ik zeg dat ik naar dat kantoor kom dan wordt dat gezien als een bedreiging en willen ze daartegen aangifte doen. ik bedreig helemaal niemand , ik kom alleen verhaal halen omdat ze dit telefonisch en schriftelijk niet willen/kunnen doen.
het komt er in het kort hier op neer:
volgens UWV heb ik van 2002 tot 2004 teveel ww gehad, in 2009 komen ze met bericht hierover. dit is dus 5 jaar later en dus verjaard. ik heb ook altijd aangegeven dat ik me er niet bewust van ben en me tevens beroep op verjaring.
vervolgens leggen ze sinds april dit jaar beslag op mijn uitkering die al minimaal is namelijk €1062 p/m. (ik heb een gezin dus is dit weinig). nu houden ze €132,- p/m op mijn uitkering in en houden ze zich niet aan de wettelijke beslagvrije voet die in mijn geval €1289,99 p/m is.
ik heb ze dit ook aangegeven en verwezen naar art.475d rv.
daar hebben ze niets mee te maken, als ze willen kunnen ze de beslagvrije voet zelfs op €0 zetten zeggen ze keihard tegen mij.
vervolgens krijg ik een brief waarin toegang tot alle uwv gebouwen geweigerd wordt en tevens mag ik ook geen telefonisch contact meer hebben omdat ik tegen een medewerker gezegd zou hebben dat ik diegene zou komen ophalen en ombrengen en dat ik met mijn auto het uwv gebouw zou binnenrijden.
dit is gewoon belachelijk en gelogen, zoiets zou ik nooit zeggen en tevens ga ik mijn auto daar niet aan vuil maken en ik kan de trap niet oprijden.
maar die beschuldiging krijg ik wel ff naar mijn kop gesmeten en ik sta nu tegen een muur want ik kan niets meer.
heb wel bezwaar gemaakt maar dat duurt ongeveer 13 weken. ik ga dus in diepe problemen komen.
ik hoop dat ik snel weer werk heb.
maar ik kan me goed voorstellen dat mensen door dit soort lui niet meer voor zichzelf instaan. het is niet goed te praten maar toch............
wat een organisatie zeg