LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
xxTonxx01
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:23

Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door xxTonxx01 »

In Heerenveen stond ik met mijn auto geparkeerd een een parkeerplaats met parkeerautomaten.... zoals altijd print ik er een bon uit die voorzien was van een parkeertijd . Echter terug gekomen bij mijn auto zat er een bekeuring onder mijn ruitenwisser .... raar ik was ruimschoots bij mijn auto ,en mijn parkeerkaartje zat achter het raam.... ook was er geen parkeerwachter te vinden. Ik kwaad naar huis en klom direct in de pen om bezwaar te maken, ik schreef hun een brief dat het om een misverstand ging en heb daarbij mijn parkeerbon (copy) bijgevoegd. Helaas kreeg ik een negative brief terug van de gemeente waarin stond ...."wij twijvelen niet aan onze gemeente ambtenaars en gaan ervanuit dat u de bekeuring betaald op de aangegeven datum" .
Tevens schreven ze in hun brief dat de parkeerwachter een foto heeft gemaakt van het dashboard waar volgens hun zeggen GEEN parkeerbon zou liggen ...
NOUUUUU GEMEENTE HEERENVEEN ..... sterker nog ,er lagen 2 parkeerbonnen , ook de bon lag er nog van een andere parkeerplaats , notabene parkeerplaats van de gemeentehuis zelf ,,,, samen met de parkeerbon waarop ik de bekeuring heb gekregen ... DANK U GEMEENTE HEERENVEEN !!
WIJ vragen ons af of stellen onzelf de vraag , wie moeten wij eigenlijk nog vertrouwen ???

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door the_hurricane »

dan vraag je de foto toch even op, dan kun je het gelijk zien

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

Ik zit ook met zo'n raar iets.

Wij gaan even harlingen in om wat te kopen.
stom genoeg geen parkeerkaartje gekocht (automaat stond 2 kilometer verder)

wij komen terug en rijden weg.
parkeren bij de AH halen onze dingen en lopen naar de auto.
Ligt daar een bon dat we daar en daar hebben geparkeerd zonder kaartje.

oke dat klopt onze fout.

Maar mogen zij mijn achtervolgen om vervolgens een bon onder me ruit te douwen? die zij ook meteen eronder hadden kunnen doen?

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door knabbab »

Als je zo zeker ben van je zaak dan zal ik als ik jou was verder gaan en inderdaad de foto opvragen ze zijn verplicht om mee te werken.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ach, ik heb een keer een parkeerbon thuis gestuurd gekregen, terwijl mijn auto nooit in die stad geparkeerd heeft gestaan.
Ook handig! :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tijgertjexx schreef:Ik zit ook met zo'n raar iets.

Wij gaan even harlingen in om wat te kopen.
stom genoeg geen parkeerkaartje gekocht (automaat stond 2 kilometer verder)

wij komen terug en rijden weg.
parkeren bij de AH halen onze dingen en lopen naar de auto.
Ligt daar een bon dat we daar en daar hebben geparkeerd zonder kaartje.

oke dat klopt onze fout.

Maar mogen zij mijn achtervolgen om vervolgens een bon onder me ruit te douwen? die zij ook meteen eronder hadden kunnen doen?
Volgens mij moet er toch altijd een parkeerkaartjes automaat in de omgeving staan van de parkeerplaatsen, lijkt me sterk dat mensen 2 km gaan lopen
om een kaartje te gaan kopen en weer terug lopen om het voor de ruit te leggen. :shock:

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

zo dacht ik er dus ook over.
Maar goed geen zin in een oneindige discussie met de gemeenten.

maar wel fijn om te weten dat er meer mensen zo denken

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tijgertjexx schreef:zo dacht ik er dus ook over.
Maar goed geen zin in een oneindige discussie met de gemeenten.

maar wel fijn om te weten dat er meer mensen zo denken

Die discussie ging ik graag aan met de gemeente als het werkelijk waar
is dat men een kaartje moet kopen 2 km verderop.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door newmikey »

tijgertjexx schreef: oke dat klopt onze fout.
...
Maar mogen zij mijn achtervolgen
Jan tegen Kees: "Hee Kees, die wagen had jij toch net geboekt en toen je hem onder de ruitenwisser wou leggen was hij weg?"
Kees: "Ja verdomd, da's mazzelen zeg! Scheelt weer correspondentie en papierhandel op kantoor."
Jan: "Gelukkig hoort de AH ook nog bij ons wijkie..."
Kees: "Nou en of! Ga je mee een gratis bakkie halen bij Appie?"

Vraag: mag dit
Antwoord: ja hoor

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

tijgertjexx schreef:Ik zit ook met zo'n raar iets.

Wij gaan even harlingen in om wat te kopen.
stom genoeg geen parkeerkaartje gekocht (automaat stond 2 kilometer verder)

wij komen terug en rijden weg.
parkeren bij de AH halen onze dingen en lopen naar de auto.
Ligt daar een bon dat we daar en daar hebben geparkeerd zonder kaartje.

oke dat klopt onze fout.

Maar mogen zij mijn achtervolgen om vervolgens een bon onder me ruit te douwen? die zij ook meteen eronder hadden kunnen doen?
Volgens mij moet er zelfs een in het zicht staan. Bij ons was hij
laatst kapot en er stond vermeld, dat als er geen andere in het
zicht stond men de blauwe parkeerschijf kon leggen.

Mocht je bezwaar willen maken zou je het volgende kunnen doen:

Je kunt vertellen dat je zocht naar een automaat maar die niet kon vinden.

Ongetwijfeld is er wel iets van een parkeerverordening.

Hierdoor kon je niet, binnen redelijke grenzen - je hebt nog rond gekeken maar kon geen andere automaat vinden, je parkeerbelasting voldoen. Nu zowel de verantwoordelijkheid voor het stellen van de eisen aan het parkeren, het controleren, de plaatsing van de apparatuur en het aangeven van de bewegwijzering, alle bij de gemeente <vul maar in> liggen, dient het niet kunnen voldoen dan ook voor rekening en risico van de gemeente <vul maar in> te komen.

Dan ligt in ieder geval de bal bij de gemeente, die zal moeten aangeven dat je wel redelijkerwijs een andere automaat had kunnen vinden. Dus staan ze op elke straathoek: dan heb je weinig kans. Dan had je gewoon moeten lopen. Maar als je twee kanten op 200 meter loopt en je ziet niks ... dan heb je een goede kans denk ik. Ook al staat in die verordening dat je er dan niet zou mogen parkeren.

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door the_hurricane »

tijgertjexx schreef:Ik zit ook met zo'n raar iets.

Wij gaan even harlingen in om wat te kopen.
stom genoeg geen parkeerkaartje gekocht (automaat stond 2 kilometer verder)

wij komen terug en rijden weg.
parkeren bij de AH halen onze dingen en lopen naar de auto.
Ligt daar een bon dat we daar en daar hebben geparkeerd zonder kaartje.

oke dat klopt onze fout.

Maar mogen zij mijn achtervolgen om vervolgens een bon onder me ruit te douwen? die zij ook meteen eronder hadden kunnen doen?
beetje vaag verhaal. kan me namelijk niet voorstellen dat de parkeerautomaat die het dichtstbij is op 2 km staat. bij een wandeltempo van 8 km per uur doe je er dus al gauw een hallf uur over. terwijl de tolerantietermijn vaak 10 min is om een ticket te kopen. waarschijnlijk is er wel 1 dichterbij maar weet je dat niet.

Kan mee ook niet voorstellen dat ze je gaan achtervolgen om alsnog de bon achter je ruitenwisser te duwen. je krijgt de acceptgiro toch wel thuisgestuurd. Ze staan bij je auto als ze de bon uitschrijven dus dan kunnen ze hem er ook wel op doen.

Ik denk eerder dat de bon er al op zat en dat je dat pas zag bij de appie.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door sephora30 »

Alsof je een bon op je voorruit over het hoofd kan zien :shock:

Maar 2 km lopen dat geloof ik ook niet, denk dat er idd een automaat dichterbij stond maar dat je hem niet gezien hebt.

Anders maak je zeker goede kans dat je bezwaar gegrond wordt verklaard.

@ts,

Misschien eens contact opnemen met de Ombudsman.

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door the_hurricane »

ombudsman heeft in dit geval nog niet veel zin aangezien die je in eerste instantie toch zal doorverwijzen naar de gemeente om daar je beklag te doen.

xxTonxx01
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door xxTonxx01 »

the_hurricane schreef:ombudsman heeft in dit geval nog niet veel zin aangezien die je in eerste instantie toch zal doorverwijzen naar de gemeente om daar je beklag te doen.
En naar de gemeente gaan heeft ook geen zin ,ze willen gewoon JOU geld hebben ...meer niet.
De auto word tot op het bot uitgemolken ...leuke kasspekker .. en bewijs jij maar het tegendeel ondanks je parkeerkaartje pffff dieven zijn het allemaal !!
Stiekum verstopt zitten in een auto en gluren naar mensen die ze op de bon kunnen zetten ... hahahha en dan vragen ze nog respect ook??? snap niet dat die parkeerwachters nog rustig kunnen slapen...verdienen ze ook niet trouwens

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door duiner »

.
klopt het kenteken wel?
Sommigen doen " leuk" , en geven hun bon weer door , aan de volgende .

Want als het klopt, moet je dus wel de bonnen dan zien liggen, toch ?
op de foto
.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:.
klopt het kenteken wel?
Sommigen doen " leuk" , en geven hun bon weer door , aan de volgende .
Overigens wat is daar mis mee ? Dat is toch heel sociaal. Ik kom het heel vaak tegen als ik ga winkelen of boodschappen doen dat ik kaartjes aangereikt krijg waar nog parkeertijd over is. Soms is dit voldoende en soms ook niet. Als het wel voldoende is, kan ik gratis parkeren. Bovendien is er parkeerbelasting betaald voor 1 auto voor x tijd. Dat er een andere auto voor in de plaats komt, is toch niet relevant ? Als ik zelf nog parkeertijd over heb, biedt ik deze ook weer aan andere mensen aan die net parkeren.

Sterker nog, aan de andere kant is er een levendige handel ontstaan in gebruikte parkeerbonnen om onder de gekregen boete uit te komen. Dat vind ik dan weer minder.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Emmy75 schreef:Sterker nog, aan de andere kant is er een levendige handel ontstaan in gebruikte parkeerbonnen om onder de gekregen boete uit te komen. Dat vind ik dan weer minder.
Daarom is de bewijslast van een kaartje in de bezwaar- en beroepsfase afgenomen. In het verleden geloofde een rechter je bijna automatisch met zo'n kaartje. Tegenwoordig roept de gemeente dat er op internet handel is in kaartjes, en het kaartje bewijst een stuk minder.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ruitenheer,

Dat is dan ook wel zo logisch op zich. Typisch geval van hoe snijdt men zichzelf in de vingers.
Men zou dan nog bij het aantreffen van de bon, zelf met mobiele telefoon ofzo een foto kunnen maken dat het kaartje er wel degelijk ligt. Liefst met de bon onder de ruitenwissen en datum en tijdstempel op de foto.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Parkeerwachters zijn gewoon een soort zwissenmenschen, die voor de ubermenschen de untermenschen er onder proberen te houden.
Je kan beter genaaid worden door een prosituee, die doet het in ieder geval voor haar/zijn eigen centen.
Ook staan die laatsten duidelijk zichtbaar op de stoep, ipv achter een boom te wachten tot ze hun Melkert-inkomen kunnen verdienen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaald geparkeerd en toch een Bekeuring

Ongelezen bericht door alfatrion »

xxTonxx01 schreef:Ik kwaad naar huis en klom direct in de pen om bezwaar te maken, ik schreef hun een brief dat het om een misverstand ging en heb daarbij mijn parkeerbon (copy) bijgevoegd. Helaas kreeg ik een negative brief terug van de gemeente waarin stond ...."wij twijvelen niet aan onze gemeente ambtenaars en gaan ervanuit dat u de bekeuring betaald op de aangegeven datum" .
Je hebt zes weken om bezwaar te maken. Als je dat hebt gedaan kun je naar de bestuursrechter.
xxTonxx01 schreef:Tevens schreven ze in hun brief dat de parkeerwachter een foto heeft gemaakt van het dashboard waar volgens hun zeggen GEEN parkeerbon zou liggen ...
Of er nu wel of geen parkeerbon op de vooruit heeft gelegen je hebt betaald voor deze plek en dat telt. Ik schat in dat je een zaak bij de rechter op die gronden zult winnen. Als ik het goed heb moet je in de tussen tijd wel de boete betalen.

Gesloten