LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door hoffie »

snap niet waarom de overheid overal de schuld van krijgt, terwijl de vakbonden juist de schuldigen zijn geweest met hun vut ideeen.....

door deze plannen zagen bedrijven hun kans schoon om via dit soort regelingen af te komen van hun veel te dure oudere werknemers, en dus mochten zijn oud collega's en de overheid hier voor op gaan draaien....

dus omdat dit in het verleden niet is gecorrigeerd door vorige (pvda) regeringen moet nu alles drastisch gecorrigeerd worden......

dus laten we gewoon de schuld geven aan diegene die schuldig is.....

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil je bloemen sturen huissie.

!!!!

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door !!!! »

Wanneer de PVDA met een coalitie regeert, wordt er stabliteit geboden en met name voor de minima, ze worden niet rijk, maar vooral niet armer.
Wanneer deze periode achter de rug is komt er een ander regering CDA en VVD, plus nog een extra gewicht in de weegschaal.
Het eerste liedje wat men dan zingt, is puinhoopje puinhoopje van de vorige regering.
Vooral de laatst periode, sinds Pim Fortuin, is er veel sociale onrust en vooral in sectoren, waarvan velen afhankelijk zijn gezien de minimale inkomsten.
Deze ontwikkeling is niet de schuld van de organisaties die juist strijden voor behoud van voorzieningen, maar de schuld van degene die ze wil afbreken en dat is echt niet de wil van de arme sloeber.

Er zijn de laatste tijd nogal een pogingen ondernomen, met bedreigingen e.d., dit tegen deze huidige regering.
Volgens mij is dit ook niet de schuld van de arme sloeber, maar de voornemens die rijk met ons voor heeft.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

!!!! precies

Dit kabinet moet gauw de prullenbak in zodat de het nieuwe de zooi kan opruimen en stabiliteit brengt voor het volk. Hopelijk ook de geldkraan dichtdraaien richting EU en andere onzin die wij als enige uitvoeren en de rest van de EU lacht zich dood om zulke grote uitgaven voor zo'n klein landje.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Welke coalitie zou ten aanzien van de EU een ander beleid voeren??? Zou bijvoorbeeld een coalitie PvdA-VVD de euro niet ingevoerd hebben?

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Welke coalitie zou ten aanzien van de EU een ander beleid voeren??? Zou bijvoorbeeld een coalitie PvdA-VVD de euro niet ingevoerd hebben?
Een coalitie die zich zeker niet moet opdringen om te regeren en 'wel' de belangen van het land en de Nederlandse bevolking durft en wil verdedigen.
En wat hebben we nu aan een Euro, de meeste Nederlanders komen toch niet verder dan tot de buurtsuper.
Onze oude gulden is jaren lang een stabiel betaalmiddel gebleken en wat ook de doorslaggevende reden geweest is voor deze Euro???
Alleen als een tactisch middel om de jarenlange discussie over te hoge loonkosten en deze te halveren, in combinatie met de prijzen te gaan verhogen, kan ik mij hierbij wel weer wat voorstellen.
Voor topmanagers zijn de lonen te laag in Nederland en voor de arbeiders zijn deze weer te hoog, snap jij het, snap ik het.
Het gekke is, dat men nu nog schreewt, dat men als bedrijf moet verplaatsen naar oostblok landen omdat daar de loonkosten nog veel lager zijn (nog lager, bestaat volgens mij niet, of de mensen daar hebben geen vaste lasten).
Trouwens verdienen topmanagers in de oostbloklanden dan ook weer lagere salarisen

In de toekomst moeten wij onze kinderen opvoeden met o.a., je mag niet stelen, tenzij je de ander te kennen geeft dat het om een bezuinigingsronde gaat.

:(

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Hollander »

[quote]dat men als bedrijf moet verplaatsen naar oostblok landen omdat daar de loonkosten nog veel lager zijn (nog lager, bestaat volgens mij niet, of de mensen daar hebben geen vaste lasten). /quote]

Inderdaad, de lonen in Oost-Europa zijn een stuk lager dan hier. Ik weet dat in Tsjechie de loonkosten 6 x zo laag zijn als in Duitsland ... snap je nu waarom Volkswagen steeds meer in Tsjechie laat doen?

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Je lacht je toch rot, landelijk nieuws, iemand in Lutjebroek a/d Ijssel heeft met een bijstandsuitkering gefroudeerd (heeft enkele uurtjes a 5 euro per uur bijgeklust).
In de Tweede Kamer wordt door de minister van financien en sociale zaken onmiddelijk een spoeddebat gehouden.
Conclusie van het debat, de bijstandstrekkers moet maar vrijwilligerswerk gaan doen en er moet zeker nog meer bezuinigd worden op de uitkering.

Kijk toch eens om je heen, zie de luxe villawijken die als paddestoelen de grond uitschieten en automobielen beneden de € 40.000,00 zijn daar zeer zeldzaam, praat ik nog niet eens over de woningprijzen.
Tenzij er kindertjes naar school gebracht moeten worden, dan wil zo'n goedkoop autootje nog wel eens uit de tweede garage gehaald worden.

En zolang wij ons in Nederland nog zulke luxe dingen kunnen permiteren, dan is bezuinigen naar mijn inziens niet echt nodig!

!!!

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door !!! »

Inderdaad, de lonen in Oost-Europa zijn een stuk lager dan hier. Ik weet dat in Tsjechie de loonkosten 6 x zo laag zijn als in Duitsland ... snap je nu waarom Volkswagen steeds meer in Tsjechie laat doen?
Als het levensonderhoud dan ook 5 keer lager is dan in Duitsland, ga ik daar mijn boodschappen doen met m'n volkswagen.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, je hebt de vrijheid om een baan in Tsjechie te zoeken, daar een huis te kopen (misschien wel 10 x zo goedkoop als hier) en daar te gaan wonen. We houden je niet tegen. Doei!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door hoffie »

ik hoor het al deze regering heeft alles fout gedaan volgens de rode rakkers hier... dat wij nog steeds moeten bezuinigen omdat dat Uyltje vroeger centjes bij liet drukken om ze maar uit te kunnen geven word voor het gemak maar even vergeten...
en ja omdat nederland regelingen kent zoals de VUT vertrekken bedrijven, want zij betalen er wel aan mee. daarnaast mogen zij de zwargerschappen van hun werknemers bekostiging door ze 3 maanden extra verlof te geven, en als ze terug komen moeten ze mee gaan betalen aan kinderopvang.....

!!!

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door !!! »

Uiltje heeft een basis gelegd om het uitsterven van de minder draagkrachtigen te voorkomen.
Wat betreft de bewering, dat deze regering alles verkeerd heeft gedaan hoor je mij niet zeggen, nee ik zeg dit anders "ze hebben tot nu toe nog niets goeds gedaan"!
Het is toch een schandaal, dat 1/3 van onze rechts denkende (ieder voor zich en ....) instemt met alles wat er nu gaande is.
Vanaf 1985 hoor ik al niets anders, dan de broekriem moet strakker (Dries van Acht, Ruud Lubbers, Hans Wiegel), even een rustpauze met Wim Kok, die beet niet zo hard en de economie groeide.
Het Nederlandse model werd door vele Europesche landen als een voorbeeld gezien.
Nu komt een jongetje met een brilletje, met een vaderlijk figuur aan zijn rechter rechter hand, die alles weer terug draait na een voor- oorlogse situatie.
Enig verschil is, dat rijk veel rijker is en arm nog steeds erg arm is.
En een Nederlander die er voor kiest om hier de oosteuropianen te laten komen werken en zijn mede Nederlander adviseert om in Tjechie te gaan werken en wonen, moet op de VVD blijven stemmen en een potje golf gaan spelen.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Uyltje vroeger centjes bij liet drukken om ze maar uit te kunnen geven word voor het gemak maar even vergeten...
Nu wordt er ook nog genoeg geld bijgedrukt, maar niet meer door of in opdracht van een linkse partij, maar helaas door mensen extreme liberale opvattingen krijgen, gigantisch hoog inkomen, niet teveel werken, riant wonen en een dure auto rijden en de boel lekker de boel laten (we leven maar een keer).

??

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door ?? »

Het wordt weer tijd dat de zweep er weer over gaat bij de arbeiders, niet anders dan commentaar en hebben nooit genoeg geld.
Eerder moest men 7 dagen per week werken en mocht je blij zijn er ook nog wat geld voor te mogen ontvangen.
Nu denkt men dat alles voor iedereen is en dat men er niets voor behoeft te doen (handje ophouden).
Gewoon weer de harde lijn en wie niet niet wil, zal ook niet eten!

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Vanaf 1985 hoor ik al niets anders, dan de broekriem moet strakker (Dries van Acht, Ruud Lubbers, Hans Wiegel), even een rustpauze met Wim Kok, die beet niet zo hard en de economie groeide.
Klopt geen moer van. In 1985 was van Agt al drie jaar weg uit Den Haag, en Hans Wiegel al vier jaar. Je ziet dus spoken.

En onder Wim Kok als minister van Financien kregen we in 1991 de grootste bezuinigingsoperatie die er ooit geweest was: de tussenbalans.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

En onder Wim Kok als minister van Financien kregen we in 1991 de grootste bezuinigingsoperatie die er ooit geweest was: de tussenbalans
Nou dan zal ik wel mis hebben, dan bedoelen de huidige leiders natuurlijk dit als de puinhopen van paars, ondanks een van de grootste bezuinigingsrondes nog niet voldoende.

En de ontkenning van sinds 1985 geen bezuinigen (of wel de briekriem aan), je bent niet op de hoogte of wel je ontkent dit ook, trouwens een probleem waarmee ook politici mee zitten "om de realiteit heen draaien".

:shock:

Gerard V

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gerard V »

Het wordt weer tijd dat de zweep er weer over gaat bij de arbeiders, niet anders dan commentaar en hebben nooit genoeg geld.
Eerder moest men 7 dagen per week werken en mocht je blij zijn er ook nog wat geld voor te mogen ontvangen.
Nu denkt men dat alles voor iedereen is en dat men er niets voor behoeft te doen (handje ophouden).
Gewoon weer de harde lijn en wie niet niet wil, zal ook niet eten!
Ik ben het met deze gast eens, dat flauwe Sinterklaas gebeuren moet nu maar eens en voor altijd zijn afgelopen.
Als je te beroert bent om je handen uit de mouw te steken, dan ook maar geen geld meer.

Mvg G. V.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt geen moer van. In 1985 was van Agt al drie jaar weg uit Den Haag, en Hans Wiegel al vier jaar. Je ziet dus spoken.
Ja die hadden het ook niets anders dan over bezuinigen en dat was inderdaad al ver voor 1985.
Zijn ze nu al 20 jaar bezig dan met bezuinigen???????

En die gast met de zweep er over, jij bent 60 jaar te laat geboren.

:(

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Door??
Ik geloof dat de zweep er flink over jou moet gaan Met je gebler.De arbeiders hebben zich uit de naad gewerkt ,en hebben een bijdrage geleverd aan de maatschappij en een hele flinke groteook.En die hadden onder mindere omstandig heden er voor moeten knokken om het hoofd boven water te houden en daar heb ik grote respect voordan een uitlating van van door ?? die het nog waar moet maken in deze maatschappij.Ik kan die van vroeger nog .Die mensen hadden nog karakter tegen over nu die nu een grote mond op moeten zetten om er de zweep over de arbeiders te gooien!!!Ga je schamen Door ??.Je weet nog niet hoe je boft om nu te leven en zelf te zeuren en te en te denegreren over die mensen die zo hard hebben moeten werken en ook niet of nauwelijks hebben kunnen proeven van de luxe die er nu een beetje is voor mensen zoals jij.Denk daar maar eens aan als je nogmaals onterecht een te grote broek aan wil trekken.Dusbij jou moet de zweep er maar over gaanmet je grote mond !!!!!!!!!!!!!!!!

??

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door ?? »

Dusbij jou moet de zweep er maar over gaanmet je grote mond !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind dit gewoon de manier om niet willende weer actief te krijgen, we hebben genoeg mensen in Nedrland die geen hand uit willen steken en toch door blijven zeuren.
Ik red mij voortreffelijk en ben van niemand afhankelijk, ook houd ik mijn hand niet op en lig ook niet te zeuren.
Ik ben zelf in staat om ziektekosten te betalen, mijn hypotheek, mijn persoonlijk vervoer en er staat elke dag voldoende voeding op tafel.
Mijn kinderen worden juist opgevoed (dus geen criminele omgeving) en krijgen de mogelijkheid te studeren, uiteraard bekostig ik dit alles zelf.

Ik vind het maar zwak, dat iedereen maar lig te schreeuwen, ik moet dit en dat, zonder hiervoor een prestatie te leveren.

Grv iemand die 100% achter de voorgenomen bezuinigen staat en wat mij betreft gaan ze nog een flinke stap verder.

Gesloten