LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezwaar WOZ niet op tijd in behandeling genomen. Wat te doen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
olaf79

Bezwaar WOZ niet op tijd in behandeling genomen. Wat te doen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Beste mede forummers,

Dit keer eens een vraag aan jullie. Begin vorig jaar (februari 2017) heb ik bezwaar ingediend op de WOZ waarde van mijn woning. Ik heb bevestiging ontvangen dat dit bezwaarschrift is ontvangen en in behandeling is genomen. Ik heb echter daarna nooit meer wat van de gemeente gehoord.

Nu bepaalt de wet (art. 30 WOZ) dat de gemeente in het jaar van bezwaar dus uiterlijk op 31 december zijn besluit moet hebben verzonden aan de belanghebbende. Deze termijn is inmiddels verstreken.

Wat is nu wijsheid? Ik overweeg een brief te sturen waarin ik schrijf dat de gemeente dan dus stilzwijgend akkoord is met mijn bezwaar en ze de door mij voorgestelde nieuwe waarde moeten hanteren. Ook overweeg ik een ingebrekestelling met dwangsom in te dienen, deze kan oplopen tot ruim 1200 euro als de gemeente niet reageert.

Wat zouden jullie doen?

henk51

Re: Bezwaar WOZ niet op tijd in behandeling genomen. Wat te doen

Ongelezen bericht door henk51 »

Op forum Consumentenbond staat stappenplan.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... t-gemeente

groeten Henk

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

olaf79 schreef:Ik overweeg een brief te sturen waarin ik schrijf dat de gemeente dan dus stilzwijgend akkoord is met mijn bezwaar en ze de door mij voorgestelde nieuwe waarde moeten hanteren.
Dat lijkt me niet te kunnen. Het gaat hier om het te laat beslissen en niet om de beslissing zelf.
Wat wel kan is de gemeente in gebreke stellen en alsnog de gelegenheid geven om binnen twee weken te beslissen zoals in de link van @henk51 aangegeven.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat kan inderdaad niet. Een niet genomen besluit creeert uiteraard niet vanzelf een toewijzend besluit. Je hebt andere middelen tot je beschikking, gebruik die gewoon.

Gesloten