LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bijstand in rotterdam
bijstand in rotterdam
wie weet hoe het zit met mensen in de bijstand in rotterdam? het schijnt dat die 20 uur vrijwilligers werk moeten doen en dan gaat de uitkering gewoon door! mijn ID baan staat op de tocht, dus dan kom ik straks als bijstandstrekker weer terug in het verpleeghuis waar ik nu werk. wel een besparing van €400. fijn om te horen!
Re: bijstand in rotterdam
Tsja zo werkt de Nederlandse overheid tegenwoordig. Mensen met een ID baan zet je op straat om ze vervolgens gedwongen vrijwillig weer terug te nemen, zonder kosten uiteraard.
Welkom in Nederland.....
Welkom in Nederland.....
Nou Stekel,
Hier kan ik nu echt pissig om worden.
Lekker asociale werkgever heb je, dat verpleeghuis.
Blijkbaar is je inzet nodig, maar men wil de kosten van je salaris niet uit het eigen budget opbrengen.
Ja, zo kom je aan goedkope krachten.
Als ik jou was, zou ik ook mijn inzet en motivatie met een 3e omlaag brengen. Dit in verhouding met de korting op je salaris.
De zakkenwassers.
Sterkte.
S.
Hier kan ik nu echt pissig om worden.
Lekker asociale werkgever heb je, dat verpleeghuis.
Blijkbaar is je inzet nodig, maar men wil de kosten van je salaris niet uit het eigen budget opbrengen.
Ja, zo kom je aan goedkope krachten.
Als ik jou was, zou ik ook mijn inzet en motivatie met een 3e omlaag brengen. Dit in verhouding met de korting op je salaris.
De zakkenwassers.
Sterkte.
S.
Hiervoor zal je de site van
sociale zaken (dan bij uitkeringen ,een rechtstreeks link kan ik hier niet plaatsen) is door moeten nemen.
Of die van Rotterdam
Ook of id`s hier ook onder vallen weet ik ook niet.
De ene gemeente is ook wat strenger als de ander.
Er zijn wel andere forums te vinden die het beter weten.
Heb even geen links.
Uiteraard moet je misbruikers (die geen zin hebben om te werken aanpakken) maar door ID`r te ontslaan is natuurlijk schandalig.
Je mag dan wel terug komen met de Wet werk en bijstand (WWB)
Deze moderne manier van werkverschaffing geeft weinig toekomst.
Alleen voordeel voor goedkope arbeid waar weinig mensen wat mee opschieten.Dat dit dadelijke laag betaalde arbeid gaat vervangen is nog te erger.
Men moet hoeft niet te gaan raden wat weigeraars gaan doen.
Die verhalen hoor ik nu al.Maar ja komt er weer wat extra werk voor justitie.
sociale zaken (dan bij uitkeringen ,een rechtstreeks link kan ik hier niet plaatsen) is door moeten nemen.
Of die van Rotterdam
Ook of id`s hier ook onder vallen weet ik ook niet.
De ene gemeente is ook wat strenger als de ander.
Er zijn wel andere forums te vinden die het beter weten.
Heb even geen links.
Uiteraard moet je misbruikers (die geen zin hebben om te werken aanpakken) maar door ID`r te ontslaan is natuurlijk schandalig.
Je mag dan wel terug komen met de Wet werk en bijstand (WWB)
Deze moderne manier van werkverschaffing geeft weinig toekomst.
Alleen voordeel voor goedkope arbeid waar weinig mensen wat mee opschieten.Dat dit dadelijke laag betaalde arbeid gaat vervangen is nog te erger.
Men moet hoeft niet te gaan raden wat weigeraars gaan doen.
Die verhalen hoor ik nu al.Maar ja komt er weer wat extra werk voor justitie.
Van de id banen moeten ze afblijven, die mensen willen werken. Maar dat ze de sociale dienst harder aan gaan pakken, daar ben ik het volkomen mee eens. Hoeveel polen komen hier asperges steken omdat ze er hier geen mensen voor kunnen krijgen. Hoeveel mensen zijn er die geen zin hebben om te werken en hun luie leventje voortzetten terwijl de werkende alleen maar meer moeten gaan betalen. Ik ben 56 en moet hard werken voor mijn geld, ik zeg wel is als je werkt word je gestraft. Ik zeg niet dat een uitkering een vetpot is en dat je daar lekker van kunt leven. Maar geef het aan de mensen die het ECHT nodig hebben. En laat de luiwammes er iets voor doen.
Met de polen is het een ander verhaal. Er zijn heus wel mensen die dit onderbetaalde werk willen doen maar de werkgevers zien die liever niet.
Polen zeggen niks (op die paar na dan die zijn ontslagen) tegen bepaalde misstanden en dat komt deze werkgevers goed uit.
Je kan ook niet zomaar een stel werklozen inzetten .Die zijn niet allemaal gemotiveerd .Het gaat nog steeds om de produktie of men denk men soms dat je er zweep erop kan zetten.
Arm zijn deze werkgevers dan niet maar dan kan ook niet anders als je iemand kan uitbuiten.
Het werk is ook dan maar tijdelijk .Je wordt daarbij nog gekort ook op een uitkering dat je geen moer mee opschiet.
Zorg niet dat als je te oud bent ooit nog door wat voor soort oorzaken ook wordt ontslagen dan kan je het wel helemaal vergeten.
Dat de werkende een hoop moet betalen heeft een andere oorzaak.
Hoeveel topambtenaren en politici krijgen nog steeds wachtgeld waar ze in tegenstelling tot werklozen(sollicitatie en werk accepteren) niks voor hoeven te doen,
Nu mag je dadelijk voor iets gaan betalen wat je toch niet meer krijgt.
De WAO bijvoorbeeld (zo heet het dadelijk niet eens meer) daalt al jaren (toen de Geus nog bij het CNV zat was dat al) maar denk heus niet dat je minder gaat betalen.Die paar 100% afgekeurde (een zeldzaamheid met de huidige criteria) die mischien meer krijgen zal daarmee dan ook weinig uit maken.
Er zijn te veel mensen die zichzelf maar kunnen verijken van ons belastinggeld en zolang dat gebeurt , zal er echt niks veranderen ,daar worden de gewone burgers de dupe van.
Polen zeggen niks (op die paar na dan die zijn ontslagen) tegen bepaalde misstanden en dat komt deze werkgevers goed uit.
Je kan ook niet zomaar een stel werklozen inzetten .Die zijn niet allemaal gemotiveerd .Het gaat nog steeds om de produktie of men denk men soms dat je er zweep erop kan zetten.
Arm zijn deze werkgevers dan niet maar dan kan ook niet anders als je iemand kan uitbuiten.
Het werk is ook dan maar tijdelijk .Je wordt daarbij nog gekort ook op een uitkering dat je geen moer mee opschiet.
Zorg niet dat als je te oud bent ooit nog door wat voor soort oorzaken ook wordt ontslagen dan kan je het wel helemaal vergeten.
Dat de werkende een hoop moet betalen heeft een andere oorzaak.
Hoeveel topambtenaren en politici krijgen nog steeds wachtgeld waar ze in tegenstelling tot werklozen(sollicitatie en werk accepteren) niks voor hoeven te doen,
Nu mag je dadelijk voor iets gaan betalen wat je toch niet meer krijgt.
De WAO bijvoorbeeld (zo heet het dadelijk niet eens meer) daalt al jaren (toen de Geus nog bij het CNV zat was dat al) maar denk heus niet dat je minder gaat betalen.Die paar 100% afgekeurde (een zeldzaamheid met de huidige criteria) die mischien meer krijgen zal daarmee dan ook weinig uit maken.
Er zijn te veel mensen die zichzelf maar kunnen verijken van ons belastinggeld en zolang dat gebeurt , zal er echt niks veranderen ,daar worden de gewone burgers de dupe van.