LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete door lasergun?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
aphrodite85

boete door lasergun?

Ongelezen bericht door aphrodite85 »

Ik heb een boete op de mat gekregen voor te snel rijden. wel 9km per uur te hard en kost 48 euro
ik heb ergens gehoord dat ze je aan moeten houden willen ze zo een boete kunnen geven. hebben jullie misschien tips? ik hoorde ook dat er brieven op internet zouden staan die je kan gebruiken om bezwaar te maken???
mijn budget is niet groot en zou dus graag hieronderuit willen komen. ik let altijd op mijn snelheid, maar blijkbaar dus nu niet? ik snap er zelf nog weinig van.

vroem

Re: boete door lasergun?

Ongelezen bericht door vroem »

bezwaar maken kan, maar zal vrees ik niets uithalen. Bezwaar maken ontslaat overigens niet van de betalingsverplichting, geld komt dan terug wanneer bezwaar gegrond verklaard is.
Staande houden hoeft niet, dan zouden nagenoeg alle bekeuringen voor te hard rijden ongegrond zijn, vrees dat het zo niet werkt...
was het door laser of gewoon een camera die niet gezien is?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

aphrodite85 schreef:Ik heb een boete op de mat gekregen voor te snel rijden. wel 9km per uur te hard en kost 48 euro
ik heb ergens gehoord dat ze je aan moeten houden willen ze zo een boete kunnen geven. hebben jullie misschien tips? ik hoorde ook dat er brieven op internet zouden staan die je kan gebruiken om bezwaar te maken???
mijn budget is niet groot en zou dus graag hieronderuit willen komen. ik let altijd op mijn snelheid, maar blijkbaar dus nu niet? ik snap er zelf nog weinig van.

Heb net een acceptgiro gekregen.
57 km/h in de bebouwde kom
correctie 3 km/h
blijft 54 km/h
betalen € 25.00
jammer dan voor het geld, maar zelf schuld, net als je!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Je bent dus geflitst en niet gelaserd. Bij snelheidscontroles dmv laser wordt je staande gehouden en geverbaliseerd. Bij flitsen valt de blauwe envelop gewoon op je deurmat, gevalletje wet Mulder, en is bezwaar maken schier onmogelijk.
Valt me ook een beetje tegen dat je erkent te hard te hebben gereden en nu op zoek gaat naar mogelijkheden daar onderuit te komen. Let voortaan op en betaal!

aphrodite85

Ongelezen bericht door aphrodite85 »

er staat daar geen flitskast, dus moet een laser geweest zijn.

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Experts, handleidingen t.a.v. de procedures en voorbeeldbrieven op dit gebied zijn te vinden op het forum van www.flitsservice.nl

Jérémy Dellière

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Ik betaal liever ook geen boetes. Dus hou ik me zoveel mogelijk aan de maximale snelheid.

Maar soms vergis ik me wel eens een keer.

En soms ben ik dan de l*l

En dan ga ik niet zeuren maar gewoon betalen

Ook GIJ Brutus zult moeten betalen...of dat nou met de laser was, met de flits of gewoon door de observatie van oom agent. U was fout dus U moet schokken!

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

er staat daar geen flitskast, dus moet een laser geweest zijn.
Er zijn meer methodes om snelheid te controleren,wat denk je van flitscamera in een auto, vuilcontainer, op standaard achter een boom, in de berm etc.
mijn budget is niet groot en zou dus graag hieronderuit willen komen
Het is geen belasting waar je kwijtschelding voor kan krijgen. De enige manier om er onderuit te blijven is op de snelheid letten.

gr Henk

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

dhc schreef:Je bent dus geflitst en niet gelaserd. Bij snelheidscontroles dmv laser wordt je staande gehouden en geverbaliseerd. Bij flitsen valt de blauwe envelop gewoon op je deurmat, gevalletje wet Mulder, en is bezwaar maken schier onmogelijk.
Valt me ook een beetje tegen dat je erkent te hard te hebben gereden en nu op zoek gaat naar mogelijkheden daar onderuit te komen. Let voortaan op en betaal!
Bij een controle via lasergun wordt de berijder in principe staande gehouden. Uitzondering daarop is wanneer het verkeerstechisch onverantwoord is om de staandehouding te verrichten, dan wordt de boete gewoon op kenteken uitgeschreven.

Gewoon betalen dus.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb een boete op de mat gekregen voor te snel rijden. wel 9km per uur te hard en kost 48 euro
ik heb ergens gehoord dat ze je aan moeten houden willen ze zo een boete kunnen geven.
En ik heb ergens gehoord dat het niet zo is en dat je een terechte boete gewoon moet betalen.

cliff

Ongelezen bericht door cliff »

Je bent geflits en niet gelaserd want dan moeten ze je staande houden.
Dus of er nu een flitskast staat of een auto of wat dan ook je bent geflist omdat je te hard heb gereden.
Wees volwassen en hou op met huilen,je heb het zelf gedaan.
Volgende keer hou je je aan de snelheid dan krijg je geen boete.

Pfff
aphrodite85 schreef:Ik heb een boete op de mat gekregen voor te snel rijden. wel 9km per uur te hard en kost 48 euro

cliff

Blauw??? CJIB in toch wit met wat rood..
dhc schreef:Je bent dus geflitst en niet gelaserd. Bij snelheidscontroles dmv laser wordt je staande gehouden en geverbaliseerd. Bij flitsen valt de blauwe envelop gewoon op je deurmat, gevalletje wet Mulder, en is bezwaar maken schier onmogelijk.

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

cliff schreef:Je bent geflits en niet gelaserd want dan moeten ze je staande houden.
Dus of er nu een flitskast staat of een auto of wat dan ook je bent geflist omdat je te hard heb gereden.

Pfff
Nogmaals: Ook bij laseren is staandehouding niet per se noodzakelijk! In het geval dat staandehouding niet mogelijk is of niet verstandig geacht wordt, mag ook bij vaststelling met een lasergun de boete gewoon op kenteken worden gegeven. Hoe stellig u het tegendeel ook beweert...

cliff

Je bent sowieso gelaserd of geflitst dus TS heefd te hard gereden.
Wees een vent en hou op met huilen,hou je aan de snelheid en dan krijg je geen post.
Simpel zat..
pbarendse schreef:
cliff schreef:Je bent geflits en niet gelaserd want dan moeten ze je staande houden.

Pfff
Nogmaals: Ook bij laseren is staandehouding niet per se noodzakelijk! In het geval dat staandehouding niet mogelijk is of niet verstandig geacht wordt, mag ook bij vaststelling met een lasergun de boete gewoon op kenteken worden gegeven. Hoe stellig u het tegendeel ook beweert...

Gesloten