LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete fout pakeren?!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

Het geval is het volgende:
Ik had net 2 weken mijn rijbewijs en zat met 2 vrienden in de auto. 1 vriend van me wilde even iets ophalen bij een jongen die hij kende. We kwamen aan op de plek (een straat met aan beide kanten betaalde parkeerplaatsen). Het enige wat mijn vriend moest doen was even iets aanpakken en we konden weer weg. Ik vond het belachelijk om midden op straat even te stoppen en het verkeer op te houden terwijl 80% van de betaalde parkeerplaatsen vrij was. Ik zet de auto dus in een parkeervak, maar ik draai te snel in en de auto valt in stuurslot en ik laat hem uitvallen. Omdat ik pas mijn rijbewijs had wist ik niet dat je de auto dan niet meer aankrijgt voordat je het stuur van links naar rechts beweegt. Een aantal keren geprobeert hem aan te krijgen maar het lukte niet. Mijn vriend was alweer terug en zat alweer in de auto, ik besloot om mijn vader te bellen en te vragen wat ik kon doen. Op dat moment kwamen 2 parkeerwachten aanlopen en schreven meteen een bon uit. Ik had het probleem uitgelegd en ze vertelde me dat ik het stuur van links naar rechts moest bewegen. Ik vroeg waarom ik alsnog de bon kreeg, en ze zeiden dat ik al langer dan een halfuur geparkeerd stond :? ze zouden dat gezien hebben ?? Door dat grapje heb ik 50 euro moeten betalen.
Is er nog iemand die op deze wijze is ''opgelicht''?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste opgelichte

klopt dat half uur ?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door gerland »

Niet zeuren, terechte boete.
Mijn vriend was alweer terug en zat alweer in de auto, ik besloot om mijn vader te bellen en te vragen wat ik kon doen.
U had, eerder, moeten besluiten om,
- gegeven het feit dat u parkeerde op een plek waarvoor betaald moest worden, en
- gegeven het feit dat u niet wist hoe lang het zo duren voor u weer mobiel zou zijn,
gewoon een kaartje moeten kopen voor de parkeerplek.

Het feit dat u niet weet hoe u auto werkt doet daar niets aan af, noch ontslaat het u van de plicht te betalen voor een parkeerplaats zoals anderen (met meer rijervaring) dat ook doen.

Schande om dan ook nog het begrip "oplichting" te gebruiken.

Ik wens u meer wijsheid bij het vervolg van u carrière als automobilist.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op de eerste plaats is fout PAKEREN volgens de wet niet strafbaar.

Ik neem echter aan dat het een spelfout is.

Maar je had jezelf die 50 euro boete kunnen besparen, door bijvoorbeeld 2 euro in de betaalautomaat te gooien. Had je er tenminste terecht gestaan, en ervoor betaald.

Er is geen sprake van oplichten, je staat onbetaald op een betaalde parkeerplaats. Zou jij ook niet leuk vinden, als je aan kwam rijden, en iemand anders houdt die plek bezet, terwijl die daar niet voor betaalt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik vond het belachelijk om midden op straat even te stoppen en het verkeer op te houden terwijl 80% van de betaalde parkeerplaatsen vrij was.
Ja, eigenlijk horen parkeerplaatsen gratis te zijn als er zoveel lege plekken zijn, nietwaar?

Welkom in Nederland. Voortaan gewoon betalen voor je parkeerkaartje.

Fietsen kan natuurlijk ook, maar misschien ben je zo oud dat je lichaam dat niet meer kan?

Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

Sommigen van jullie hebben wel makkelijk praten, maar kom op wie van jullie zou er nou daadwerkelijk 2 euro in een geldautomaat stoppen om iemand even uit en in te laten stappen? Kost hoogstens 30 seconden..
En dat van dat half uur is helemaal niet waar ik stond net stil toen ze de hoek om kwamen lopen.
Maar het geval was dat mijn vader die dag eerder om 12 uur in de stad was geweest op een andere plek en dat bonnetje lag nog voor het raam. Deze parkeerwacht nam aan dat ik daar dus al vanaf 12 uur stond, hij heeft ook het nummer van dat parkeerbonnetje van mijn vader genoteerd in de boete.
Vinden jullie het nu nog redelijk?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zodra je stuurslot haar werk doet, kost het geen 30 seconden meer.

En dan kun je eieren voor je geld kiezen, dan had je met een investering van 2 euro 50 euro kunnen besparen.

Dat tweede, ik kan het niet beoordelen, maar je had dat ook in je eerdere berichtje mogen zetten.

Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

Ja als ik had geweten dat het het stuurslot was dan had ik ook kunnen wegrijden he.. :wink: Maar omdat ik niet wist waar het aanlag wilde ik ff snel mijn vader bellen om te kijken of hij wist wat het was. En op zon moment (het is niet je eigen auto) is het laatste waar je aan denkt owjah ff snel 2 euro in de automaat stoppen..

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

[quote]Ik had net 2 weken mijn rijbewijs en zat met 2 vrienden in de auto. 1 vriend van me wilde even iets ophalen bij een jongen die hij kende[/quote]

Even iets ophalen is dus niet anders dan even uitstappen om aan te bellen en vervolgens weer in te stappen. Wanneer die vriend met de mobiele telefoon even aangeeft dat hij er aan komt is het eenvoudig geregeld. De vriend heeft zijn pakket en kan zo instappen.
Jij zou dan ook even een blokje om kunnen rijden om de weg niet onnodig bezet te houden. Of kost je dat ook teveel brandstof dan wel privekilometers.

Wen er maar vast aan dat je nog regelmatig een prent krijgt van oom agent. Dat hoort helaas ook bij het autorijden.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Ik raad je aan om tegen je boete (of naheffingsaanslag parkeerbelasting dat is namelijk juridisch makkelijker voor gemeenten, hoeven ze zich niet aan de wet mulder te houden en mag een simpele ziel zonder opleiding ook "boetes"uitschrijven) in beroep te gaan. Kijk even op de site van de gemeente wat de procedure is.

Meestal vang je bij de gemeente bot (weer om dezelfde redenen, gemeentes zijn nou eenmaal zo hautain dat ze denken dat ze boven de wet staan) nadat je in bezwaar bent gegaan moet je tegen de beschikking van de gemeente in beroep bij de bestuursrechter.

De rechter zal je gelijk geven, omdat wat jij deed Stoppen was. Jij stopte om in passagier iets op te laten halen, als je kundig was met het stuurslot dan zou je actie hooguit een paar minuten hebben gekost. Er zijn talloze uitspraken van rechters waaruit blijkt wat stoppen en wat parkeren is. Er moet sprake zijn van "onmiddelijk laden en lossen" bij stoppen.

Het kost wel een paar centjes, maar als je wint (en dat ga je mijnsinziens) krijg je alle leges en de proceskosten en de boete terug.

Van alle naheffingsaanslagparkeerbelastingszaken die voor de rechter komen verdwijnt 68% in de prullenbak!!!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

En op zon moment (het is niet je eigen auto) is het laatste waar je aan denkt owjah ff snel 2 euro in de automaat stoppen
Met zo'n mentaliteit zul je nog flink wat boetes krijgen. Heb je in ieder geval een doel om je salaris aan te besteden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

Van alle naheffingsaanslagparkeerbelastingszaken die voor de rechter komen verdwijnt 68% in de prullenbak!!!
Jij hebt zeker zondag ook TV gekeken. Werd daar niet bij gezegd dat de meeste bonnen die op een betaalde parkeerplek gegeven worden wegens niet-betalen WEL in stand blijven?

Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

Met zo'n mentaliteit zul je nog flink wat boetes krijgen. Heb je in ieder geval een doel om je salaris aan te besteden.

Oke.. dus iedere keer als jij iemand even laat uitstappen om iets aan te pakken en weer terug in te stappen. Dan zet je de auto in een parkeervak betaalt netjes 2 euro (die persoon heeft al 10x kunnen in en uitstappen in die tijd maar goed). Dus ik vraag me af wie hier nou zo graag zijn salaris wil opmaken ;)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wat doe je eigenlijk achter een stuur als je niet alle ins en outs weet van een auto???

Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

Geplaatst op: 02 Dec 2006 15:43 Onderwerp:

Wat doe je eigenlijk achter een stuur als je niet alle ins en outs weet van een auto???


Nou ik weet niet maar sommige mensen hebben afspraken die ze moeten nakomen. En als mijn auto bij de garage is, het ov is niet op tijd en te laat om een fiets te pakken nou dan zit er niet veel anders op dan een auto van iemand anders te lenen. En als je dan zoiets gebeurt is dat al helemaal balen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Een auto lenen? Blijft toch mijn vraag staan!!!! Een afspraak nakomen, die afspraak had je na kunnen komen door op tijd de fiets te pakken. Je eigen auto stond toch in de garage? Of gaat bij jullie een auto lenen sneller dan een fiets pakken.

Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

njah ik weet niet hoe hard jij kan trappen op een fiets? maar lijkt me sterk dat jij bijna 50 km aflegt in 3 kwartier met de fiets?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Jonjo »

De afspraak wist je. Dus op tijd van huis op de fiets.

Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

naja goed maar dit heeft niets meer ermee te maken. Het ging erom dat als de motor niet was afgeslagen ik geen boete had gehad omdat het dan om het in en uitstappen van een passagier ging. Maar ik weet genoeg ik zou zeggen zet een slotje op dit topic.

Closed!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

als de motor niet was afgeslagen ik geen boete had gehad
Je snapt het nog steeds niet hè? Je kreeg geen boete omdat de motor was afgeslagen maar omdat je geen parkeergeld ging betalen.

Gesloten