LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete ivm tegen het verkeer in

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
erwinp

Boete ivm tegen het verkeer in

Ongelezen bericht door erwinp »

Ik ben een aantal weken terug aangehouden omdat ik in een eenrichtingsweg tegen het verkeer in reed. Heb hier een boete voor ontvangen van 75 euro. Nu kreeg ik ook nog een tweede boete thuis voor hetzelfde vergrijp maar dan van twee dagen eerder, de woensdag dus. Blijkbaar ben ik toen gezien door een agent, maar niet aangehouden of zo.

Ik vroeg me af hoe het zit met de rechtsgeldigheid van de bekeuring van de overtreding van woensdag, en of er dus mogelijkheden zijn om hier onder uit te komen. Is er iemand die mij dit kan vertellen??

Ali Bensalah

Re: Boete ivm tegen het verkeer in

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Agent is een beedigd ambtenaar en heeft in principe geen getuigen o.i.d. nodig in geval van dit soort overtredingen. Staande houding is ook niet noodzakelijk.

Je kan het voor laten komen en een paar vienden omkopen met een goeie fles drank om voor je te getuigen - meineed te plegen - maar is misschien duurder dan de boete te betalen 8)

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Lekker fris, Ali

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Niet helemaal on-topic: maar waarom rijd je tot 2 keer toe tegen het verkeer in?

Ali Bensalah

Lekker fris, Ali
Was dan ook niet serieuz bedoeld priewjet 8)

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Waarvan akte!!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Niet helemaal on-topic: maar waarom rijd je tot 2 keer toe tegen het verkeer in?
Ik vermoed dat dit voor erwinp meer regel is dan uitzondering.

En nu hij 2 maal binnen 3 dagen betrapt is gaat hij janken.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat idee krijg ik ook een beetje.

Ali Bensalah

Ze maken het je in de grote stad soms ook wel erg moeilijk hoor :idea: 8)

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dat onmogelijk maken is om sluipverkeer tegen te gaan en als je willens en wetens zoals de topic-steller tot 2 keer toe tegen het verkeer in rijd en dan nog durft te klagen ook dan is het gewoon iemand bij wie zijn rijbewijs direct moet worden ingevoerd daar hij willens en wetens het verkeer ernstig in gevaar kan brengen.

Die borden staan er niet voor niets en je vormt nogmaals gewoon een flink gevaar voor het verkeer en dat mag volgens RVV, ART 5 beslist niet.

Oja enne vrienden laten getuigen tegen een gemaakte en door een ambtenaar geconstateerde overtreding is meineed en daar kun je flink voor betalen of de gevangenis voor indraaien. Ook moet jij maar eens zien te bewijzen dat hij in zijn eentje of meerdere was en dat lukt je niet. Gewoon niet meer doen en betalen.

Gesloten