| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete ontvangen op mijn naaam, maar ik ben het niet geweest.
-
Anneke1509
Boete ontvangen op mijn naaam, maar ik ben het niet geweest.
Ik krijg opeens een boete op mijn naam binnen. Maar ik ben op ik ben op die dag helemaal niet op die plek geweest. Ik had nl een ziekenhuisbezoek op de datum waarop de boete zou zijn uitgeschreven.
Is het zinvol in in beroep te gaan? Ik kan een foto van mijn afsprakenkaart maken, en eventueel bijsturen. Maar ik vraag me af of het zinvol is? Blijkbaar heeft iemand mijn gegevens en adres gebruikt :S
Is het zinvol in in beroep te gaan? Ik kan een foto van mijn afsprakenkaart maken, en eventueel bijsturen. Maar ik vraag me af of het zinvol is? Blijkbaar heeft iemand mijn gegevens en adres gebruikt :S
Re: Boete ontvangen op mijn naaam, maar ik ben het niet geweest.
Natuurlijk, als je er zeker van bent dat jij het niet geweest bent, kun je beroep aantekenen. Als het een verbalisant is geweest "met het blote oog" is er waarschijnlijk een verkeerd kenteken genoteerd. Is er een foto word dat natuurlijk moeilijker maar nogmaals, als jij kunt bewijzen er niet geweest te zijn op dat tijdstip....Vraag even aan het Juridisch Loket welke weg je moet bewandelen. Je kunt daar 1 vraag stellen (gratis). Succes.Anneke1509 schreef:Ik krijg opeens een boete op mijn naam binnen. Maar ik ben op ik ben op die dag helemaal niet op die plek geweest. Ik had nl een ziekenhuisbezoek op de datum waarop de boete zou zijn uitgeschreven.
http://www.juridischloket.nl
-
weetnietveel
Als het om een verkeersboete (auto) gaat dan gaat het er niet om waar jij was op dat tijdstip maar waar de auto was.
-
Anneke1509
De bekeuring is voor dat ik ergens zou hebben gefietst, waar het niet mag. Ik vind het echt heel erg raar, dat de boete ineens op mijn gegevens staat.
Ik heb zonet naar het juridisch loket gebeld, ze zeggen je kunt in beroep gaan. Maar de eventuele beslissing kunnen ze niks over zeggen. Wat ik natuurlijk ook begrijp. Vandaar dat ik hier vraag of mensen misschien ervaringen hebben, of wat zei denken.
Ik heb zonet naar het juridisch loket gebeld, ze zeggen je kunt in beroep gaan. Maar de eventuele beslissing kunnen ze niks over zeggen. Wat ik natuurlijk ook begrijp. Vandaar dat ik hier vraag of mensen misschien ervaringen hebben, of wat zei denken.
-
weetnietveel
Op de stoep of op de snelweg?? Ik denk dat ze verplicht zijn om je legitimatiebewijs te vragen. Als ze dat niet hebben gedaan zijn ze denk ik fout bezig geweest en is die boete niet geldig.Anneke1509 schreef:De bekeuring is voor dat ik ergens zou hebben gefietst, waar het niet mag.
Je hebt ergens gefietst waar het niet mag....als je ergens fietst waar je niet mag fietsen danAnneke1509 schreef:De bekeuring is voor dat ik ergens zou hebben gefietst, waar het niet mag. Ik vind het echt heel erg raar, dat de boete ineens op mijn gegevens staat.
moeten ze je staande houden.
Als dat mij zou overkomen dat ik een boete zou krijgen terwijl ik niet ben aangehouden, zelfs niet ééns gebeurd is dan ging ik zeer zeker in beroep.
Sluit me aan bij @weetnietveel. Hierbij lijkt het altijd moeten kunnen identificeren bijzonder nuttig.
Of zou iemand jonger dan 14 zo koelbloedig de naam en adres van TS hebben opgegeven?
Of zou iemand jonger dan 14 zo koelbloedig de naam en adres van TS hebben opgegeven?
-
Anneke1509
Gefietst in een voetgangers gebied staat erbij. Ik heb geen idee hoe ze aan mijn gegevens komen. Ik heb mijn ID kaart gewoon altijd bij me in mijn portemonnee. Me ID is niet gestolen geweest ofzo. Ik was namelijk op de dag en tijdstip op een totaal andere plaats. Dus jullie raden wel aan om in beroep te gaan, en de afsprakenkaart mee te sturen?weetnietveel schreef:Op de stoep of op de snelweg?? Ik denk dat ze verplicht zijn om je legitimatiebewijs te vragen. Als ze dat niet hebben gedaan zijn ze denk ik fout bezig geweest en is die boete niet geldig.Anneke1509 schreef:De bekeuring is voor dat ik ergens zou hebben gefietst, waar het niet mag.
Natuurlijk in beroep gaan. En dan natuurlijk ook vermelden dat er blijkbaar niet om een id gevraagd is.
Een 'bekende' van je zou toch jouw naam en adres kunnen hebben opgegeven? Maar dat zou dan wel iemand jonger dan 14 moeten zijn, die niet verplicht is zich te identificeren.
Als jij makkelijk kunt aantonen dat jij ouder bent........
Een 'bekende' van je zou toch jouw naam en adres kunnen hebben opgegeven? Maar dat zou dan wel iemand jonger dan 14 moeten zijn, die niet verplicht is zich te identificeren.
Als jij makkelijk kunt aantonen dat jij ouder bent........
Zeker in beroep gaan. Afspraakkaart heb je niet zoveel aan, maar wel misschien een briefje van de dokter of misschien zijn er andere getuigen.Anneke1509 schreef:Gefietst in een voetgangers gebied staat erbij. Ik heb geen idee hoe ze aan mijn gegevens komen. Ik heb mijn ID kaart gewoon altijd bij me in mijn portemonnee. Me ID is niet gestolen geweest ofzo. Ik was namelijk op de dag en tijdstip op een totaal andere plaats. Dus jullie raden wel aan om in beroep te gaan, en de afsprakenkaart mee te sturen?weetnietveel schreef:Op de stoep of op de snelweg?? Ik denk dat ze verplicht zijn om je legitimatiebewijs te vragen. Als ze dat niet hebben gedaan zijn ze denk ik fout bezig geweest en is die boete niet geldig.Anneke1509 schreef:De bekeuring is voor dat ik ergens zou hebben gefietst, waar het niet mag.
-
weetnietveel
Ik zou gewoon even langs gaan om te vertellen dat jij het niet was. Ik denk dat zij moeten aantonen dat jij het wel was.
helaas werkt dat niet zo in nederland.. jij moet aantonen dat je het niet was, of niet kan zijn geweest. aangezien TS (aantoonbaar) in het zieken huis was zal dat geen probleem zijn.weetnietveel schreef:Ik zou gewoon even langs gaan om te vertellen dat jij het niet was. Ik denk dat zij moeten aantonen dat jij het wel was.
dus ik zou het lekker voor laten komen, heb je ook eens een dagje uit
Afsprakenkaart van ziekenhuis dat zegt niet veel, wil nog niet zeggen dat je daar
geweest bent, je had natuurlijk ook je afspraak telefonisch verzet kunnen hebben naar een
andere datum.
geweest bent, je had natuurlijk ook je afspraak telefonisch verzet kunnen hebben naar een
andere datum.
Even een vraag de boete is die in uw woonplaats uitgeschreven,of ver daarbuiten.Gefietst in een voetgangers gebied staat erbij. Ik heb geen idee hoe ze aan mijn gegevens komen. Ik heb mijn ID kaart gewoon altijd bij me in mijn portemonnee. Me ID is niet gestolen geweest ofzo. Ik was namelijk op de dag en tijdstip op een totaal andere plaats. Dus jullie raden wel aan om in beroep te gaan, en de afsprakenkaart mee te sturen?
De verbalisant heeft de fietser staande moeten houden ,een fiets heeft geen kenteken dus kan alleen maar verbaliseerd worden na staande houding .
Afspraken kaart zonder zonder schriftelijke bevestiging ziekenhuis /poli dat u daar zelf werkelijk geweest bent heeft weinig waarde iemand moet wel kunnen bevestigen dat u daar zelf persoonlijk geweest bent.
Als de fietser in kwestie geen ID bij zich had zijn de gegevens die zij opgaf, door verbalisant gecontroleerd via meldkamer,diegene wist dus A uw naam b uw adres c uw geboortedatum d geboorte plaats. dus zou het een hele goede bekende geweest moeten zijn.
Is het in dezelfde plaats gebeurd waar u woont wordt het heel moeilijk,u moet dan echt een sluitende bewijsvoering hebben.Alleen een afspraken kaartje zegt totaal niets bewijst niet dat u daar ook geweest ben op het tijdstip van de overtreding.
gr Henk
Helemaal mee eens. Ging er in eerste instantie van uit dat het met de auto was. Maar op de fiets krijg je de prent toch (meestal) in de hand gedrukt, met een reprimande daarbij. Zie vaak de politie afleveringen op TVJe hebt ergens gefietst waar het niet mag....als je ergens fietst waar je niet mag fietsen dan
moeten ze je staande houden.
Als dat mij zou overkomen dat ik een boete zou krijgen terwijl ik niet ben aangehouden, zelfs niet ééns gebeurd is dan ging ik zeer zeker in beroep.
-
Anneke1509
Ik was samen met mijn vriend naar het ziekenhuis. Ik heb daar onderzoeken gehad, waaronder verschillende echo's. Waar ik destijds zelf ook een kopie van de foto gekregen, gezien ik daar naar gevraagd had. Maar ik heb weinig zin om die ook mee te sturen. Dat is toch medisch. Mijn vriend kan getuigen dat ik in het ziekenhuis was, en mijn arts natuurlijk, en de baliemedewerker ook nog, gezien ik al een tijdje onder controle sta, en die mij inmiddels direct herkent. Maar dan zou ik dus eerst de zaak voor moeten laten komen? Of kan ik daar in beroep al iets mee.
Helaas is het in mijn woonplaats gebeurt. Niet al te ver bij mijn woonadres vandaan. Ik kan ook echt niet bedenken wie mijn gegevens zou hebben gebruikt. Alleen mijn buurmeisje is toevallig op dezelfde dag jarig als ik, zijn uit hetzelfde jaartal, en wonen op het zelfde adres. Maar zei zou toch niet mijn naam hebben gebruikt?? Dat geloof ik nooit, zoiets doe je toch niet?
Helaas is het in mijn woonplaats gebeurt. Niet al te ver bij mijn woonadres vandaan. Ik kan ook echt niet bedenken wie mijn gegevens zou hebben gebruikt. Alleen mijn buurmeisje is toevallig op dezelfde dag jarig als ik, zijn uit hetzelfde jaartal, en wonen op het zelfde adres. Maar zei zou toch niet mijn naam hebben gebruikt?? Dat geloof ik nooit, zoiets doe je toch niet?
Je arts en de balie medewerker/ster kunnen getuigen. Vriend zal wel niet geloofd worden , ik zou zeker niet betalen.
-
Anneke1509
Weet iemand ook of ik daar als iets mee kan bij het beroep, of moet ik daarvoor echt de zaak voor laten komen?ciske schreef:Je arts en de balie medewerker/ster kunnen getuigen. Vriend zal wel niet geloofd worden , ik zou zeker niet betalen.
Je kan toch gewoon eerst bezwaar aantekenen maar betalen dit ik dit
nooit !
Als ik het niet geweest ben.
nooit !
Als ik het niet geweest ben.
Staat op die boete je geboortedatum en jaar?Exact hetzelfde adres? Geen toevoeging?Anneke1509 schreef: Helaas is het in mijn woonplaats gebeurt. Niet al te ver bij mijn woonadres vandaan. Ik kan ook echt niet bedenken wie mijn gegevens zou hebben gebruikt. Alleen mijn buurmeisje is toevallig op dezelfde dag jarig als ik, zijn uit hetzelfde jaartal, en wonen op het zelfde adres. Maar zei zou toch niet mijn naam hebben gebruikt?? Dat geloof ik nooit, zoiets doe je toch niet?
Hoe oud is je buurmeisje?