LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bureaucratie CBR (invorderingen)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rij-instructeur

Bureaucratie CBR (invorderingen)

Ongelezen bericht door rij-instructeur »

Ik ben rij-instructeur voor de cat.: C en CE.

In augustus jl. ben ik aangehouden omdat ik tijdens het lesgeven geen gordel zou dragen in de vrachtwagen .
Ik heb de agent uitgelegd dat ik dit niet doe omdat het anders onmogelijk is om een evt. stuuringreep te doen als dat nodig is.
De agent begreep het, maar was er niet echt gelukkig mee.

Ik heb van hem een formulier meegekregen om een ontheffing aan te vragen bij Mevr. Boer van het CBR afd. invorderingen.

Eind oktober heb ik eindelijk bericht mogen ontvangen, maar helaas ik krijg geen ontheffing.
Het CBR wil liever hebben dat er flinke ongelukken gebeuren dan dat er een instructeur fatsoenlijk kan ingrijpen (indien nodig).

MAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRr..............................
Als ik nou eerst € 22,50 overmaak naar het CBR dan willen ze nog eens bekijken of ik alsnog geen ontheffing kan krijgen.

IS DIT NIET BELACHELIJK????????????????????????

hoffie

Re: Bureaucratie CBR (invorderingen)

Ongelezen bericht door hoffie »

wat is belachelijk????? wet is wet dus ook voor jou

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

ja inderdaad dan hadden ze het ook gelijk kunnen bekijken of je niet alsnog in aanmerking komt

kan me voorstellen dat als je ineens moet ingrijpen en het stuur moet draaien of wat ook nou dan ben je al te laat als je eerst je gordel nog af moet doen of je strot jezelf

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Hoezo belachelijk.

Je bent toch niet van de ene op de andere dag rijinstructeur geworden?
Ik weet toevallig dat de opleiding 6 weken duurt en dat je 2 dagdelen per week les hebt.

Dus had je in die tijd al een ontheffing aan kunnen vragen!!!!!!! :P

elize

Ongelezen bericht door elize »

Misschien ten overvloede...het gaat er om dat het CBR de aanvraag afwijst maar er nog wel een keer naar wil kijken (en dan wellicht een positieve beslissing wil nemen) als er eerst een betaling komt.

Beetje vreemde manier van werken lijkt mij en inderdaad belachelijk.

:shock:

riniv74

Ongelezen bericht door riniv74 »

Mijn man moest ook 6 euro betalen om zijn aanvraag bij het CBR (voor iets anders dan) versneld te laten gaan. Als ik al mijn klanten vraag of ze eerst 6 euro willen betalen voordat ik iets versneld doe, word ik ook rijk. Dus ik vind het ook belachelijk.

Ik moet wel zeggen dat zijn aanvraag binnen een week correct behandeld was, maar ja, wat is sneller? Ik vind het normaal dat als mijn klant me vandaag iets vraagt, dat ik dan zeker binnen een week verwerk, maar ja, wie ben ik.

Hoe groter de instantie, hoe groter de bureaucratie en hoe monopolistischer, hoe meer geld ze van je kunnen vragen. Je hebt in dit soort gevallen gewoon geen keus.

Miss M

Ongelezen bericht door Miss M »

De beoordeling van de verplichte keuring voor 70+'ers en vrachtwagenchauffeurs door het CBR duurt ongeveer zes weken. Het staat volgens mij ook in alle informatie die het CBR hierover verstrekt, dat je hiermee rekening moet houden met het vernieuwen van je rijbewijs.

Er zijn altijd mensen die veel te laat zijn met het vernieuwen en die dus geen geldig rijbewijs hebben. Het CBR heeft dan als extra service dat je eerder behandeld wordt dan mensen die op tijd hebben ingestuurd, maar daar betaal je dan dus extra voor. Lijkt mij helemaal geen vreemde zaak

Gesloten