LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cak/wtcg

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
cilla56
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:16

cak/wtcg

Ongelezen bericht door cilla56 »

Ik heb dit jaar nog steeds geen beschikking gehad. Heb daarop gebeld en kreeg te horen dat ik mijn klantdossier moest bekijken.
De website ligt er alleen helaas al uit sinds de laatste week november. Als je mailt moet je bellen en als je dat doet weten ze niks en mogen geen info geven.
Nu krijg ik een mailtje dat ze nog nooit van mij gehoord hebben. Iemand misschien enig idee hoe ik deze club aanpak zonder daarvoor een paar jaar de bak in te draaien?

clerence2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2012 15:10

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door clerence2007 »

ik zit met hetzelfde probleem. ben vanaf november al bezig om het voor elkaar te krijgen maar tot op heden nog niets. klantportaal is hopeloos ben er 1 maal ingekomen daarna niet meer en het gaat vooorlopig ook niet werken. nu alles weer per e mail ingeleverd dus nu moet ik weer weken geduld hebben. terwijl het probleem is ontstaan omdat het cak mijn geboortedatum verkeerd heeft ingevuld want ik ben geboren in 3007. wie en hoe werken ze daar. ik ben gewoon heel erg teleurgesteld en heb ook via de ombudsman een officièle klacht ingediend. ook bij het cak klacht ingediend maar je schiet er weinig mee op. er moet toch een manier zijn om het beter te laten werken en de mensen gewoon op tijd, want een jaar is te lang, hun vergoeding te doen toekomen. in 2009 en 2010 wel gewoon vergoeding gehad en nu niets vernomen dan dat mijn geboortedatum niet juist was. het cak maakt de fout en de mensen mogen er voor boete verschrikkelijk gewoon. ik hoop dat iedereen zijn klacht duideijk maakt bij iedere instantie zodat de juiste maatregelen getroffen kunnen worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door grun »

cilla56 schreef:Ik heb dit jaar nog steeds geen beschikking gehad. Heb daarop gebeld en kreeg te horen dat ik mijn klantdossier moest bekijken.
Op onderstaande link kun je makkelijk zelf berekenen of je recht op wtcg hebt.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -wtcg.html

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door manondoris »

dit jaar hebben wij ook niks ontvangen ! vorig jaar wel,maar het is maar net welke zorg er in valt .

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door tenormin »

clerence2007 schrijft: ik ben in 3007 geboren. Bij het CAK dan. Nou, dat schiet lekker op, op zo'n manier kom je alleen maar in het Guiness Book of records; bij CAK slapen ze kennelijk. De pest is dat je met een mogol te maken hebt, mijn ervaring met hen is dat ze alleen maar snel werken als je hun moet terugbetalen.

Lucretia13
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2012 18:04

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Lucretia13 »

Op onderstaande link kun je makkelijk zelf berekenen of je recht op wtcg hebt.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -wtcg.html[/quote]


Heerlijk, iemand die niet klaagt maar doet. Complimenten :D

Het CAK is inderdaad een puinhoop en er worden veel fouten gemaakt. En duidelijkheid hebben ze al helemaal nooit van gehoord. Het probleem is dat het een overheidsinstelling is geweest en totaal geen commercieel gevoel hebben. Dit geldt trouwens niet voor de mensen die de telefoon aannemen. Die lopen zelf ook tegen die muur aan. Laten we hopen op verbetering. Ooit.

clerence2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2012 15:10

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door clerence2007 »

blijven bellen want ik kreeg te horen dat indien ze de papieren binnen hadden het zo geregeld zou worden en nu gaat het weer 8 weken duren. het klantporaal werkt bij mij nog steeds niet maar ze zeiden dat dit maandag 17 december geregeld zou zijn. ik weet niet met welk nummer belt want ik heb nu nummers dat je gelijk bij de juiste afdeling komt

m.vr.gr.

juag
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013 13:39

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door juag »

Omdat ik op 31 december 2012 het toegezegde tegemoetkoming over 2011 nog niet ontvangen had (alle andere familieleden en kennissen wel) ben ik gaan bellen naar het CAK. Ik kreeg als antwoord dat er iets fout was gegaan en dat ik het bedrag eind januari zou ontvangen. Ik was niet tevreden met dat bericht dus stuurde ik dezelfde dag een mail naar hun toe. Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat ze me nog slechter nieuws moeten geven, want het wordt eind februari 2013. Er is een probleem zeggen ze, maar wat het precies is zeggen ze niet.
Heeft iemand anders dit ook?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb het nog niet ontvangen, ook nog geen antwoord gekregen op mijn mail. Nou, lekker dan zeg. :S

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Net maar even gebeld en inderdaad, bij "individuele gevallen is de betaling van eind december mis gegaan". Typisch dat net allebei mijn zoons dan een individueel geval zijn. Helaas, maar is niet anders. Rekeningnr. klopt in elk geval, dus het zal heus wel komen.

#flep103
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2013 10:16

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door #flep103 »

:mrgreen: Op 22 october j.l. kreeg ik een brief van het CAK met de mededeling dat mijn vrouw recht heeft op een teruggave van € 154 op grond van de Wtcg. Uitbetaling zou eind december plaats vinden .
Gisteren gebeld met het CAK omdat er nog steeds niets ontvangen was door ons.
Antwoord van het CAK: Mijnheer, sorry, we hebben ruim een milioen betalingen gedaan en een aantal daarvan is niet goed gegaan. Maar, u heeft er recht op en de uitbetaling vindt nu plaats eind februari.
Wij zijn ongetwijfeld de enigen niet die dit overkomt. Zou Tros-radar hier eens aandacht aan kunnen besteden?
Vriendelijke groet

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zijn mensen die kunnen het goed gebruiken.....om bv medicatie te betalen of?

Het idd bekent dat er veel fout is gegaan,is al topic over geweest..

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

#flep103 schreef::mrgreen: Op 22 october j.l. kreeg ik een brief van het CAK met de mededeling dat mijn vrouw recht heeft op een teruggave van € 154 op grond van de Wtcg. Uitbetaling zou eind december plaats vinden .
Gisteren gebeld met het CAK omdat er nog steeds niets ontvangen was door ons.
Antwoord van het CAK: Mijnheer, sorry, we hebben ruim een milioen betalingen gedaan en een aantal daarvan is niet goed gegaan. Maar, u heeft er recht op en de uitbetaling vindt nu plaats eind februari.
Wij zijn ongetwijfeld de enigen niet die dit overkomt. Zou Tros-radar hier eens aandacht aan kunnen besteden?
Vriendelijke groet
Dan is er wel veel mis gegaan, begin deze week waren het nog 2 miljoen betalingen. :P

Een vriend van me die in de gezondheidszorg werkt noemt CAK een "slechte instelling met nog slechter personeel". Zegt wel genoeg denk ik..... ;)

pickup580
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:21

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door pickup580 »

Vandaag 11/2 uur geprobeerd om (gelukkig gratis :D ) telefonisch contact te krijgen met CAK Den Haag omtrent een rekening,die niet klopt (te hoog). Ik denk, dan maar via @mail contact maken,maar de klacht word niet verstuurd wegens problemen met de site. :?:
Wat moet ik dan nog doen, want ik heb een bepaalde tijd om in beroep te gaan tegen deze rekening, die ze me opleggen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Niet mailen!! Ik zit al 3 weken te wachten op antwoord op een mailtje. :S Enige reactie die ik terug heb gehad is dat ze nog geen antwoord konden geven. :S

Zit serieus te overwegen klacht neer te gaan leggen.....

dero78
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:39

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door dero78 »

Na 2 telefoontjes,,van mij naar de klantenservice,van het cak,en vroeg of ze de antwoordkaart,,met wijziging van mijn bankrekeningnummer,want ik zit bij beschermingsbewind,,gekregen hadden,kreeg ik te horen dat alles prima was ontvangen en het op tijd kon worden verwerkt,en kreeg te horen dat ik een van de eersten was die de beschikking had ontvangen,dus het geld voor eind december gestort zou worden,,dus dat was goed nieuws ,,dacht ik,,eind december begin januari nog niks dus weer gebeld,,nu kreeg ik te horen dat ik geen in formatie meer kreeg,omdat ik nu bij de kredietbank liep,,en alles via hun zou gaan,,nou dus mijn bewindvoerder contakt op laten nemen,,die kreeg t e horen dat er wat fout was gegaan,en het geld voor 15 januari,,op de rekening zou staan,,nou ,dus mooi niet,,zelfs de 3e keer werd er gezegd,,vanaf de 15e januari,,,en nu lees ik podver dat het eind februari word,,zelfs instanties krijgen dus leugens en valse beloftes te horen,,schandalig,,dat het CAK,niet dat kleine groepje mensen kan helpen,,ongehoord,,voor een instelling als deze,,en elk jaar hetzelfde liedje,,hoop dat er nu eens iemand ingrijpt,en het hele CAK gebeuren eens grondig op de schop neemt,,want dit is gewoon knudde.heb op de sites van de ombudsman,klacht.nl,etc maar mn ongenoegen kenbaar gemaakt,,want het schijnt nogal moeilijk te wezen om,een klein groepje mensen nog uit te betalen

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ze zijn ruim 2 maanden te laat met terug betalen..... Krijgen we dan ook rente over die 2 maanden?? Zou wel een goeie zijn als ik een klacht neer ga leggen, gelijk even de wettelijke rente erbij berekenen.

dero78
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:39

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door dero78 »

HOI,,ben nu gebeld door het webcare team,,best wel snel,en ook vriendelijk te woord gestaan,,en ze gaan er werk van maken,,hoop dat het goed komt

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik ben ook net gebeld en kreeg hetzelfde verhaal te horen als wat ik al had gehoord. Wat mis gegaan, erg veel betalingen, eind februari.

Vraag me wel af, zou dat naar aanleiding van mijn post hier zijn?? Hoe komen ze dan aan mijn gegevens??

dero78
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:39

Re: cak/wtcg

Ongelezen bericht door dero78 »

tja,,,nog geen oplossing dus,,zelfs gebeld door de ombudsman,die heeft het aangekaart,,maar niemand schijnt wat aan de problemen te kunnen doen,wat moet er wel niet aan de hand zijn dat ze twee maanden gewoonweg te laat zijn met betalen,,geloof dat er gewoon een stukje desinteresse meespeelt,,en dat mensen maar geduld moeten,hebben,want je krijgt het toch wel een keer,nou hoop dat mensen massaal hun rekeningen van het cak niet meer gaan betalen,,wil dan wel eens zie hoe snel ze er bij zijn,,want dan zijn er geen problemen,met de boekhouding,,schande,,ben blij dat dit het laatste jaar is voor mij,dat ik dit krijg,,het brengt meer stress dan vreugde,,bah,,

Gesloten