LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camera in de toiletten

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Kevin14

Camera in de toiletten

Ongelezen bericht door Kevin14 »

Goedendag,

Ik zit met een vraag of dit is toegestaan.

Zoals ik op meerdere forum kan lezen, is een camera in of bij de toiletten niet toegestaan. Nu kwam ik een camera tegen in de toilet ruimte bij een café. Deze camera hangt in de ruimte waar de urinoirs staan. Ik heb hierna een medewerker gevraagd hoe dit zit.

Deze medewerker vertelde dat de camera maximaal 20 minuten opneemt en er nog hangt wegens een club die daar vroeger gevestigd zat. Nadat ik de medewerker vertelde dat dit niet is toegestaan kwam hij met het volgende. Hij verklaarde dat de camera er nog hangt, maar al het apparatuur wat de camera aanstuurd weg is. Ook het stuk wat de beelden opneemt. Ik ben hier veder niet op door gegaan, maar vond het een apart verhaal. Eerst kan die 20 minuten opnemen, maar nadat ik vertel dat dat niet is toegestaan wordt het 360° omgedraaid.

Daarom vraag ik mij het volgende af. Stel dat de camera niets opneemt en niet werkt. Is het dan toegestaan om een camera daar te plaatsen?

En wat zou je in dit geval kunnen doen?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Kevin

Brahms

Re: Camera in de toiletten

Ongelezen bericht door Brahms »

Kevin14 schreef:Goedendag,

Ik zit met een vraag of dit is toegestaan.

Zoals ik op meerdere forum kan lezen, is een camera in of bij de toiletten niet toegestaan. Nu kwam ik een camera tegen in de toilet ruimte bij een café. Deze camera hangt in de ruimte waar de urinoirs staan. Ik heb hierna een medewerker gevraagd hoe dit zit.

Deze medewerker vertelde dat de camera maximaal 20 minuten opneemt en er nog hangt wegens een club die daar vroeger gevestigd zat. Nadat ik de medewerker vertelde dat dit niet is toegestaan kwam hij met het volgende. Hij verklaarde dat de camera er nog hangt, maar al het apparatuur wat de camera aanstuurd weg is. Ook het stuk wat de beelden opneemt. Ik ben hier veder niet op door gegaan, maar vond het een apart verhaal. Eerst kan die 20 minuten opnemen, maar nadat ik vertel dat dat niet is toegestaan wordt het 360° omgedraaid.

Daarom vraag ik mij het volgende af. Stel dat de camera niets opneemt en niet werkt. Is het dan toegestaan om een camera daar te plaatsen?

En wat zou je in dit geval kunnen doen?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Kevin
Zonder verder onderzoek lijkt je antwoord al te staan in je eigen bericht.
Wat je verder zelf kunt doen, als je er zwaar aan tilt, niet meer naar dat café gaan.
Kom je er toch nog eens, draai indien mogelijk de camera eens een andere kant op, is ie bij je volgende bezoek weer goed gedraaid dan weet je zeker dat hij nog gewoon werkt :!: :shock:

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Als ik zou twijfelen aan de oprechtheid van een bedrijf zou ik daar mijn geld niet meer gaan brengen. Dus of je vertrouwt erop dat het klopt wat ze zeggen, of je gaat er niet meer heen. Meer energie moet je er niet in steken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Junks die drugs dealen op toilet betrappen....?
Dan begrijp ik het wel, als er geen duidelijk herkenbare details zijn wat wie wat doet maar alleen die junks herkenbaar iets doen waar deze ruimte niet voor is... dan ben ik er eigenlijk wel voor.

Ook hangen er soms vreemde TL buizen voor mensen die een injectie willen en dan moeten suiker patiënten dit nu openbaar doen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ik heb ook liever dat een camera naar mijn rug staat te kijken als een spuitende heroinejunk

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

kokka schreef:ik heb ook liever dat een camera naar mijn rug staat te kijken als een spuitende heroinejunk
Dat hoeft nog geeneens tegen een spuitende heroinejunk te zijn. Als er drugs wordt verhandeld (hard- en softdrugs) in een cafe is de cafehouder verantwoordelijk en kan daardoor gesloten worden. Je komt dan als horecabedrijf in een aardige catch22 te zitten als je geen camera's vanwege privacyregels mag gebruiken maar wel moet voorkomen dat er gehandeld wordt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind camera's in dergelijke ruimten een prettig idee. Niks mis mee. Ik zie geen nadeel - tenzij ze frontaal op de pot gericht zijn, en dat geloof ik niet.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Kevin14 schreef:Eerst kan die 20 minuten opnemen, maar nadat ik vertel dat dat niet is toegestaan wordt het 360° omgedraaid.
Jongens toch........

Die camera's hangen daar wellicht preventief. Waarschijnlijk niet, maar de horeca-ondernemer kan zo bij de autoriteiten zeggen dat hij er alles aan doet om drugsgebruik in zijn tent tegen te gaan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Henk Toeter schreef: Die camera's hangen daar wellicht preventief. Waarschijnlijk niet, maar de horeca-ondernemer kan zo bij de autoriteiten zeggen dat hij er alles aan doet om drugsgebruik in zijn tent tegen te gaan.
Exact, tenzij de politie een inval doet en camerabeelden opvraagt...
Kevin 14 schreef: Stel dat de camera niets opneemt en niet werkt. Is het dan toegestaan om een camera daar te plaatsen
Dan praat je over een " dummy " , vlg mij mag dat als waarschuwing of afschrikmiddel , hoewel de stamgasten dit ongetwijfeld al wel zullen weten :wink:

Kevin14

Allen,

Bedankt voor jullie reactie. Zoals Brahms al zegt, ik geef inderdaad zelf het antwoord al. Begrijp mij goed, maar ik vind het zeker geen probleem als er camera's hangen. Vaak gebeuren de meeste dingen wat niet mag, op plekken waar er inderdaad geen camera's hangen.

Het enige wat ik niet heel netjes vind is dat de camera op een plek hangt, dat als jij staat te plassen bij een urinoir, waarschijnlijk alles te zien is. Dit omdat er geen scheidingswand aanwezig is. Daarom vroeg ik mij af, mag dit en wat kan je er aan doen.

Het is mij in ieder geval nu duidelijk wat wel mag en wat niet. Ook is mij duidelijk wat ik er aan kan doen mocht ik het niet netjes vinden. Niet meer naar het cafe of bij de buren gebruik maken van het toilet. Die keuze is aan mij!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kevin14 schreef:Het enige wat ik niet heel netjes vind is dat de camera op een plek hangt, dat als jij staat te plassen bij een urinoir, waarschijnlijk alles te zien is.
Zet dat "waarschijnlijk" maar tussen aanhalingstekens. Ik denk dat dat nogal meevalt.

Kevin14

Moneyman schreef:
Kevin14 schreef:Het enige wat ik niet heel netjes vind is dat de camera op een plek hangt, dat als jij staat te plassen bij een urinoir, waarschijnlijk alles te zien is.
Zet dat "waarschijnlijk" maar tussen aanhalingstekens. Ik denk dat dat nogal meevalt.
Prima dat jij dat denkt, maar je reactie is niet van meerwaarden zolang jij niet met je eigen ogen hebt gezien, wat ik heb gezien;)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het enige wat ik niet heel netjes vind is dat de camera op een plek hangt, dat als jij staat te plassen bij een urinoir, waarschijnlijk alles te zien is.
Sta jij dan ook altijd alleen te plassen ?

Kevin14

bprosman schreef:
Het enige wat ik niet heel netjes vind is dat de camera op een plek hangt, dat als jij staat te plassen bij een urinoir, waarschijnlijk alles te zien is.
Sta jij dan ook altijd alleen te plassen ?
Ik vind het anders als mijn buurman naast mij staat te plassen en mijn heer ziet, dan dat er iemand misschien het op een camera ziet zonder dat ik dat door heb. Of begrijp ik jou vraag verkeerd?

bprosman

Ik vind het anders als mijn buurman naast mij staat te plassen en mijn heer ziet, dan dat er iemand misschien het op een camera ziet zonder dat ik dat door heb. Of begrijp ik jou vraag verkeerd?
Nee hoor , je begrijpt m prima :D . Maar wat is het verschil ? Behalve dan dat je "buurman" al dan niet kan kiezen om er complimenten over te maken en dat kan van achter camera niet :lol:

Kevin14

bprosman schreef:
Nee hoor , je begrijpt m prima :D . Maar wat is het verschil ? Behalve dan dat je "buurman" al dan niet kan kiezen om er complimenten over te maken en dat kan van achter camera niet :lol:
Zolang je niks te verbergen hebt, zal het je ook niks uitmaken zal je normaal zeggen. Alleen vind ik het anders als je gefilmd wordt zonder gevoelige delen, dan met. Jij zou het dus niet erg vinden als er in de kleedruimte van een sportclub gefilmd wordt, omdat daar soms illegale praktijken plaats vinden?

bprosman

Jij zou het dus niet erg vinden als er in de kleedruimte van een sportclub gefilmd wordt, omdat daar soms illegale praktijken plaats vinden
Klopt, als daarmee bereikt word dat er geen diefstallen meer plaatsvinden. Prima. Nu is dat weer dubbel want de handel in anabolen (die toch weer gespoten moeten worden) is voor veel sportscholen extra inkomsten.

Gesloten