LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
neos

CBR

Ongelezen bericht door neos »

Wat ik een beetje raar vindt als men een onderzoek doet naar drank misbruik en men zegt al jaren niet te drinken en men krijgt voor 1 jaar het rijbewijs terug,
waarom men na het jaar dan weer zo`n dure keuring moet doen.
Want kennis van me steurde een eigen verklaring op met een bloeduitslag cdt etc was allemaal goed maar bij het cbr vonden ze het toch nog nodig dat ie bij een neuroloog kwam(zenuwarts kosten paar 100 eurotjes,
dus waar zijn we mee bezig als men aan kan tonen dat er geen sprake is van drank misbruik waarom dan nog de mensen op onnodige kosten jagen.
Cbr is toch een stichting en die zijn toch niet winst afhankelijk??

Ik vindt dat een bepaald beleid verandert mag worden dus als men kan aantonen dat alles goed is dat men de mensen niet onnodig op kosten jaagt.

en waarom de regel 1 jaar rijbewijs terug en dan 3 jaar en dan 5 jaar is dat voor het geld te doen??

Leo The Emperor

Re: CBR

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Rijden onder invloed kan niet zwaar genoeg bestraft worden.

Wees blij dat u uw rijbewijs nog terugkrijgt. Als ik het voor het zeggen had was dit een invordering voor het leven... :!:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

neos schreef:Ik vindt dat een bepaald beleid verandert mag worden dus als men kan aantonen dat alles goed is dat men de mensen niet onnodig op kosten jaagt.

en waarom de regel 1 jaar rijbewijs terug en dan 3 jaar en dan 5 jaar is dat voor het geld te doen??
Onnodig is met drank op rijden. Iemand die zijn rijbewijs kwijtraakt wegens rijden met drank op is dat echt niet overkomen na 1 biertje.

En nee, het is niet vanwege de kosten. Het is vanwege de verkeersveiligheid die in gevaar wordt gebracht door drankrijders.

poppetje1969

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Ik vindt het niet kloppen als men op een goedkopere manier kan aantonen dat men niet drinkt,
dan vindt ik dat dat ook moet kennen.
en je rijbewijs voor het leven kwijt ook weer zwaar gezegd,
immers mensen maken fouten maken jullie geen fouten.
Ik vindt dat men ook naar de mens moet kijken we maken met ze alle fouten.
Degene die hier hard roepen van voor het leven rijbewijs kwijt klopt ook niet,
dan krijg je mensen die gaan rijden zonder rijbewijs en nu hebben ze een controleerde baar systeem door regelmaat te keuren maar dat het elke keer 100de euro`s moeten kosten ben ik met neos eens das onodig

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Niet klagen over de kosten !
Je mag blij zijn dat je op die manier nog je rijbewijs terug
kan krijgen.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

neos schreef:Wat ik een beetje raar vindt als men een onderzoek doet naar drank misbruik en men zegt al jaren niet te drinken en men krijgt voor 1 jaar het rijbewijs terug,
waarom men na het jaar dan weer zo`n dure keuring moet doen.
Want kennis van me steurde een eigen verklaring op met een bloeduitslag cdt etc was allemaal goed maar bij het cbr vonden ze het toch nog nodig dat ie bij een neuroloog kwam(zenuwarts kosten paar 100 eurotjes,
dus waar zijn we mee bezig als men aan kan tonen dat er geen sprake is van drank misbruik waarom dan nog de mensen op onnodige kosten jagen.
Je moet echt meerdere malen gepakt zijn (en niet met 1 of 2 biertjes) op wil het CBR op aanbeveling van de politie zover gaan. Met een eigen verklaring en een bloedonderzoek op eigen verzoek kan van alles mis zijn en dat risico wenst men ( heel terecht) niet te nemen en eist dus een onafhankelijk onderzoek bij een neuroloog! Niets mis mee, tenslotte is de recidivist ( gebeurd namelijk nooit bij de eerste maal) zelf verantwoordelijk voor zijn of haar gedrag. De kosten kunnen inderdaad hoog oplopen maar daar is er maar 1 schuld aan.Een opmerking van een poppetje1969 over dat mensen dan maar zonder rijbewijs gaan rijden is niet erg relevant, er zijn miljoenen mensen zonder rijbewijs en die kruipen toch ook niet achter het stuur, om nog maar niet in te gaan op het feit dat geen rijbewijs automatisch inhoud dat er ook geen verzekering mogelijk is.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Rijden onder invloed................10 jaar rijbewijs innemen :evil:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Rijden onder invloed................10 jaar rijbewijs innemen :evil:
Minimaal !

Gesloten