LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] compensatie koopkrachtverlies minima

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: compensatie koopkrachtverlies minima

Ongelezen bericht door Keesjan »

Kijk keesjan, DIT bedoel ik nou: Er wordt middels het gekwote schrijven, gesuggereerd, dat alle bijstandtrekkers nooit hebben gewerkt !!
Er wordt hooguit gesuggereerd dat bijstandtrekkers er niet voor betalen. Mensen die werken betalen voor WW en dergelijke. Na ontslag snoepen ze de WW op en dan hebben ze gehad waar ze voor betalen. Als ze vervolgens in de bijstand komen hebben ze wel gewerkt, maar betalen ze er niet voor.
Wat is tegenwoordig luxe ?
Mensen weten gerust wel dat met luxe geen WC-papier en electriciteit bedoeld wordt. In de praktijk hoor ik steuntrekkers klagen dat ze niet naar een ver land op vakantie kunnen, dat ze niet de nieuwste computer kunnen kopen (maar er wel 1 hebben met internet) en dat ze geen auto kunnen betalen. Heb je wel eens meegelopen met een deurwaarder? Die komen regelmatig mensen met bijstand tegen die schulden hebben omdat ze het niet meer kunnen opbrengen, maar bij controle blijken die mensen te roken en te blowen als ketters en hebben ze dure apparatuur als DVD-spelers en dolby-surroundssets staan. Ik kwam laatst nog een bijstander tegen die mij glashard beweerde dat ze het normaal vond dat ze Canal+ kon betalen. Dat vind ik onder luxe vallen die mensen naar mijn mening enkel mogen aanschaffen van geld wat ze zelf verdiend hebben.

Gast

Re: compensatie koopkrachtverlies minima

Ongelezen bericht door Gast »

KeesJan Ga lekker een sprookjesboek schrijven want dit is echt onzin .

Gert K.

Re: compensatie koopkrachtverlies minima

Ongelezen bericht door Gert K. »

Als het aan KeesJan ligt, dan ziet over een paar jaar onze wereld (ik durf het woord 'onze' bijna niet meer uit te spreken) er heel anders uit.
Alle mensen die 'niet' werken, hebben nergens recht op en moeten maar zien hoe ze verder komen.
Mensen met véél draagkracht hebben er hard voor gewerkt en die daar dan aanspraak op 'willen' maken zijn profiteurs.
Normen en waarden zijn, die 'geen' vooruitzichten hebben en afhankelijk zijn van een uitkering, moeten eerst maar respekt tonen (of wel op de knietjes gaan liggen), voor begrip en hulp.
Kom op KeesJan, een beetje gevoel voor sollidariteit is er toch nog wel?, desnoods geef je enkele lege flessen, dit voor allen het statiegeld.
Het wordt steeds erger, de één gaat drie of meerder malen op vacantie (heeft er hard voor gewerkt) en de andere zit achter thuis in de tuinstoel te grienen (heeft er ook hard voor gewerkt).
In de reacties van KJ, geeft hij te kennen, duidelijk voorstander te zijn van de 'sterkste' overleeft en de 'zwakken' mogen houtje bijten.

Deze houding geeft de burger veel moed.

Gesloten