LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI + sollicitatieleed

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
snappie

CWI + sollicitatieleed

Ongelezen bericht door snappie »

Nou ik kan er over meepraten.
Als je op werk.nl solliciteert dan mag je hopen dat je antwoord krijgt. Laatst reageerde ik op een anoniem vacature. die vacature ging via het CWI.
Ik dus nette sollicitatiebrief geschreven en je krijgt niet eens antwoord van het CWI.
Als je belt en die gene is niet aanwezig, WILLEN ZE JE NIET EENS TERUGBELLEN.

Ook heeft het UWV nogal kromme regels.
als je solliciteert via werk.nl en het is een UITZENDBUREAU. Mag je die NIET meetelen als sollicitatie tenzij je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Terwijl als je via werk.nl sollicteert zonder UITZENDBUREAU mag je 'm wel als SOLLITATIE opgeven. Ik vind dat raar.

Ik kreeg bijna een BOETE omdat ik op een aantal vacature's had gesoliciteerd. Het uitzendbureau deed de werving en selectie.
Ik zou dan via de werkgever aan de slag gaan.
Maar ook dat mag je niet als sollitatie opgeven.

Het gaat juist zo goed in de uitzendbranche omdat werkgevers liever iemand op proef willen hebben. En vanuit een werkende situatie is het makkelijker solliciteren dan vanuit een ww situatie.

Heel vreemd vind ik dat.

Gast

Re: CWI + sollicitatieleed

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt volkomen gelijk . Je mag wel een uitzendbureau als je ze niet weigeren ,opgeven als inschrijving .Maar ga je volgens daarna zeggen dat je daar wat hebt gevonden dan mag je dat weer niet mee tellen.
Het bevrijd je dan dus ook niet van je plicht .
Daartegen als je op kansloze open vacatures sollciteert dan is het wel goedgekeurd om je uitkering te behouden.

S. Murf

Ongelezen bericht door S. Murf »

Tijd voor een landelijk onderzoek naar die 'zieke' sollicitatieplicht die enorme frustraties én Overhead-kosten met zich meebrengt.

Ik heb zelfs getuigen en bandopname's van hoe die CWI-ers in vereniging en namens de overheid kritische uitkeringsgerechtigden 't recht van spreken ontnemen op straffe van allerhande sancties.

Hoe zo m'n 'bek houwe'voor die (semi-)ambtena(a)r(ling)en...

Gast

verrek, ik wilde net een bericht hierover precies hetzelfde zetten !

En dan vooral dat ze NOOIT reageren, dus als je solliciteert op een vacature en er staat een cwi email adres bij en je mailt er naartoe dan krijg je geen reactie terug. Dit is al de 5e keer in 4 maanden tijd, zelfs niet als ik nog een mail stuur om te vragen wat de status is e.d.

Die luie lamzakken, ze leven van onze premies maar zodra we zelf in de ww komen dan gaan ze zich god voelen.

Plus het is vreemd als je je laat inschrijven bij een uitzendburo en je gaat daar vacatures zoeken dat je die niet mag opgeven, je reinste onzin.

Ik hoop bij de volgende verkiezingen dat mensen weer op de oude partijen stemmen en niet van die corrupte figuren.

Gast

toevallig belde ik vandaag op naar cwi te sittard omdat ik elke dag reageer via cwinet en nooit wat te horen krijg. daarna hoorde ik pas dat deze uitzending was geweest en dat ik dus niet de enige ben ik was ook al bang dat het niet zou gelde als verplicht solliciteren ben benieuwd

gerritsen

Gast

Ik heb een klacht ingediend naar mijn kantoor en ik en door het UWV in gelijk geesteld. Ik mocht namelijk ook niet via het UITZENDBUREAU solliciteren. Zelfs als die voorkwam bij de site van HET CWI notebene en het was een uitzendbureau dan mocht dat niet.
Men zei je mag niet solliciteren als het om een uitzendbureau functie gaat.

HIer het antwoord wat ik kreeg

s

Ze zeggen zelf in hun brief
Uit ons onderzoek is gebleken dat er onderduidelijkheid is over hoe omgegaan moet worden met bepaalde sollicitatie activiteiten. Zoals door u is aangegeven het (open) solliciteren via uitzendbureau's. U kunt het opgeven zoals u het tot nu toe gedaan heeft.

UW KLACHT IS GEGROND.

Die stuur ik nu elke keer mee als ik via een uitzendbureau sollicteer.

Gesloten