LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] daar worden we gelukkig van...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
pottepiet

daar worden we gelukkig van...

Ongelezen bericht door pottepiet »

Fijn om te horen dat de btw voor de manuren van een verbouwing van 21 naar 6 % gaat....
Heb net m'n hele bovenverdiepnig verbouwd...
Laatst gewijzigd door pottepiet op 24 feb 2013 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Re: daar worden we gelukkig van...

Ongelezen bericht door ciske »

Mooi toch , geniet er van. :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

pottepiet schreef:Fijn om te horen dat de btw voor de manuren van een verbouwing van 21 naar 6 % gaat....
Alles op een rijtje in de bovenkamer is altijd fijn.

Kan me voorstellen dat je denkt 'had dat niet ff eerder gekund?!' of "had ik nu maar gewacht.."

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef:
pottepiet schreef:Fijn om te horen dat de btw voor de manuren van een verbouwing van 21 naar 6 % gaat....

Kan me voorstellen dat je denkt 'had dat niet ff eerder gekund?!' of "had ik nu maar gewacht.."
Tsja, als je zo gaat redeneren doe je nooit meer wat in het leven. Volgende week zou de bloemkool wel eens ergens in de aanbieding kunnen zijn. Moet je het daarom deze week niet kopen als je er trek in hebt?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:

Is jammer, maar aan de andere kant: je had de centen ervoor, het enige is dat je nu "wat mis loopt". Is toch met alles zo. Vandaag iets gekocht en morgen is het (soms) voor de helft van de prijs. Noemen we in Nederland: helaas, pindakaas. Van mij mag je best ff balen, maar ga dan weer over tot de orde van de dag.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kan wel begrijpen. Wordt weer op laatste moment medegedeeld.

Als overheid dit eerder had gemeld dat zou gebeuren had je dit soort berichten niet gehad.
Ik zou ook p*ssed off zijn als ik een dure verbouwing heb en ineens wordt besloten om binnen de maand de btw van 21 naar 6% te zetten.

MAar ja,......NL he

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat denk je van de mensen, welke een huis hebben gekocht, en de overdrachtsbelasting wordt verlaagd.
Dit is ook balen, maar Thats Life!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunbosseman schreef:Kan wel begrijpen. Wordt weer op laatste moment medegedeeld.

Als overheid dit eerder had gemeld dat zou gebeuren had je dit soort berichten niet gehad.
Ik zou ook p*ssed off zijn als ik een dure verbouwing heb en ineens wordt besloten om binnen de maand de btw van 21 naar 6% te zetten.

MAar ja,......NL he
Sja, en als de overheid dat drie maanden van tevoren zegt gaat iedereen drie maanden zitten wachten met de verbouwing. Kun je het toch net zo goed meteen in laten gaan? Bovendien blijf je ook dan een groep houden die het een week eerder had willen weten...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef: MAar ja,......NL he
ALs je zo'n opmerking maakt, neem ik aan dat je voorbeelden hebt van landen waar het allemaal veel beter geregeld is dan in Nederland. Ik zou die voorbeelden graag zien. Misschien hebben we er wat aan.

Teunbosseman
Contacteer:

nevermind schreef:
Wat denk je van de mensen, welke een huis hebben gekocht, en de overdrachtsbelasting wordt verlaagd.

Dit was eerder bekend gemaakt dan d btw verlaging.......maar blijft balen ja, zij het minder dan de btw verlaging welke paar weken van te voren is medegedeeld

Teunbosseman
Contacteer:

witte angora schreef:
Teunbosseman schreef:Kan wel begrijpen. Wordt weer op laatste moment medegedeeld.

MAar ja,......NL he
Sja, en als de overheid dat drie maanden van tevoren zegt gaat iedereen drie maanden zitten wachten met de verbouwing. Kun je het toch net zo goed meteen in laten gaan? Bovendien blijf je ook dan een groep houden die het een week eerder had willen weten...
Je zal altijd mensen hebben welke tussen wal en schip vallen maar in dit geval was de communicatie wel heel erg aan de korte kant.

Teunbosseman
Contacteer:

GJvdZ schreef:
Teunbosseman schreef: MAar ja,......NL he
ALs je zo'n opmerking maakt, neem ik aan dat je voorbeelden hebt van landen waar het allemaal veel beter geregeld is dan in Nederland. Ik zou die voorbeelden graag zien. Misschien hebben we er wat aan.

Ik zeg dit in zn algemeenheid........begreep je niet blijkbaar ??
Maar om je tegemoet te komen.......Noorwegen is vele malen beter geregeld, deze hebben ook geen last van crisis.
Zo goed en overwegen waard om Noors te leren ?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Noorwegen,

Je bedoeld dat land met >62% inkomstenbelasting, 8...9 Euro voor een biertje (2,50 voor een halve liter in de supermarkt), >50 Euro voor een fles Whisky ?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Noorwegen,

Je bedoeld dat land met >62% inkomstenbelasting, 8...9 Euro voor een biertje (2,50 voor een halve liter in de supermarkt), >50 Euro voor een fles Whisky ?

Dat is een overbodige luxe :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

GJvdZ schreef:
Jolijn schreef:

Tsja, als je zo gaat redeneren doe je nooit meer wat in het leven. Volgende week zou de bloemkool wel eens ergens in de aanbieding kunnen zijn. Moet je het daarom deze week niet kopen als je er trek in hebt?
Ben ik helemaal met je eens, kan me desalniettemin niettegenstaande indenken dat TS ff baalde.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Teunbosseman schreef: Je zal altijd mensen hebben welke tussen wal en schip vallen maar in dit geval was de communicatie wel heel erg aan de korte kant.
Ja, dat is ook expres, om te voorkomen dat mensen verbouwingen te veel uitstellen en de bouwvakkers een paar maanden helemaal zonder werk zitten. Het is nl. niet bedoeld voor mensen die toch al iets wilden doen, maar om mensen die dat niet van plasn waren en nu dat misschien toch gaan doen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

hoe kunnen ze een maatregel nu 3 maanden van tevoren bekend maken?
de overheid speelt paniekvoetbal en weet vandaag nog niet eens wat ze gisteren zullen gaan besluiten
Laatst gewijzigd door ruud_a op 24 feb 2013 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ruud_a schreef:hoe kunnen ze een maatregel nu 3 maanden van tevoren bekend maken?
de overheid speelt paniekvoetbal en weet vandaag nog niet eens wat ze gisteren zullen gaan besluiten
:lol: :lol:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dit topic is dus wel blijven staan terwijl de petitie voor burgerforum EU
verwijderd is onder het mom het heeft niets met consumenten te maken.
Dat wij het volk de consumenten zijn........

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:

Dit was eerder bekend gemaakt dan d btw verlaging.......maar blijft balen ja, zij het minder dan de btw verlaging welke paar weken van te voren is medegedeeld

Klopt, maar mensen welke al in onderhandeling waren en getekend hadden, zaten met hetzelfde dilemma als TS.

Een huis kopen , en een hypotheek laten passeren, gaat ook niet van vandaag op morgen.
Ergens is een grens, en als je net aan de andere kant zit, heb je pech.
Nogmaals, Thats Life!

Gesloten