| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dagvaarden op geheim adres
Dagvaarden op geheim adres
Weet iemand hoe je een persoon kan dagvaarden op een geheim adres? Ik wil een procedure starten, maar de tegenpartij verblijft op een geheim adres volgens GBA. Hierdoor zou het volgens mijn advocaat niet mogelijk zijn om een procedure te starten. Klopt dit?
-
student538
Re: Dagvaarden op geheim adres
Voor dagvaarding is er ene adres benodigd. Die is geblokkeerd doordat het een geheim adres is. Zij kunnen het adres wel zien maar mogen daar niets mee doen. Een deurwaarder heeft wel toegang tot GBA gegevens ook al is het adres anoniem. Ik heb ook een geheim adres maar toch is een instantie aan mijn adres gekomen via een deurwaarder die zomaar mijn adres doorgegeven heeft. En er kan niets gecontroleerd worden wie in de GBA gegevens gekeken heeft.
Ja, op een geheim adres kan je gedagvaard worden. De gerechtdeurwaarder heeft namelijk het recht de GBA te raadplegen indien hij voornemens is een ambtshandeling uit te voeren, zoals dagvaarden.
De gerechtdeurwaarder mag, of het nu wel of niet een geheim adres, de gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken dan ambtshandelingen en zeker niet aan derden verstrekken, ook niet aan de opdrachtgever.
Als het om een geheim adres gaat, behoort de deurwaarder hier ook rekening mee te houden. Er komt dan geen adres op de dagvaarding te staan, maar een zinssnede die zoiets is als: gedagvaard, naam persoon, "wonende op een mij bekend adres".
De gerechtdeurwaarder mag, of het nu wel of niet een geheim adres, de gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken dan ambtshandelingen en zeker niet aan derden verstrekken, ook niet aan de opdrachtgever.
Als het om een geheim adres gaat, behoort de deurwaarder hier ook rekening mee te houden. Er komt dan geen adres op de dagvaarding te staan, maar een zinssnede die zoiets is als: gedagvaard, naam persoon, "wonende op een mij bekend adres".
Laatst gewijzigd door Pavlova op 21 jul 2010 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Dus feitelijk moet de advocaat alles via een gerechtsdeurwaarder laten verlopen?
-
vrijmetselarij
Wij bieden mensen met schulden en die bang zijn voor een deurwaarder een onderduikadres aan.
Jan (Meester)
Jan (Meester)
@Pavlova
De gerechtdeurwaarder mag, of het nu wel of niet een geheim adres, de gegevens NIETvoor andere doeleinden gebruiken dan ambtshandelingen en zeker niet aan derden verstrekken, ook niet aan de opdrachtgever.
Ik denk dat het belangrijke woordjeNIETweggevallen is
De gerechtdeurwaarder mag, of het nu wel of niet een geheim adres, de gegevens NIETvoor andere doeleinden gebruiken dan ambtshandelingen en zeker niet aan derden verstrekken, ook niet aan de opdrachtgever.
oeps, helemaal gelijk, ik pas het bericht even aan!gerda1956 schreef:@Pavlova
Hoe gaat dat in zijn werk? Laten jullie die mensen dan zich uitschrijven uit de GBA? En waarom denken jullie dat dat werkt? Naar mijn mening los je er niets mee op.vrijmetselarij schreef:Wij bieden mensen met schulden en die bang zijn voor een deurwaarder een onderduikadres aan.
Jan (Meester)
aanvulling 20:11: ik zie nu dat 'vrijmetselarij' nu inactief is.
-
witte angora
Vrijmetselarij was het account van een troll, dezelfde die steeds weer nieuwe accounts maakt om op het forum te zieken. Niet verder meer op reageren dus. Zijn berichten zijn van A tot Z nonsens.
Was er al achter dus! Maar bedankt voor de waarschuwing!witte angora schreef:Vrijmetselarij was het account van een troll, dezelfde die steeds weer nieuwe accounts maakt om op het forum te zieken. Niet verder meer op reageren dus. Zijn berichten zijn van A tot Z nonsens.