| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De belasting doet aan marketing.Waarvoor in hemelsnaam?
De belasting doet aan marketing.Waarvoor in hemelsnaam?
Kan iemand mij uitleggen waarom de belastingdienst miljoenen van de door ONS betaalde euro's moet uitgeven aan een onzinnige reclamecampagne?
Niemand kan om de belasting heen. Soit. Maar wat willen ze dan in hemelsnaam met die ludieke campagne bereiken?
Dat we meer belasting gaan betalen?
Jeez, TV spots van VIER minuten, enig idee hoeveel dat kost?? Bakken met geld!
ik citeer:
Ter info, een pagina grote advertentie in een krant, dan heb je het al snel over zo'n 25000-50000 euro per keer. En een achterpagina kost nog meer.
Het spijt me, maar als er iets geld over de balk gooien is, dan is het dit wel. Dit voegt dus echt niets toe aan Nederland en de problemen waar we in zitten.
De enige die ervan profiteert is het reclame bureau en de STER.
Wat een onzin. Welke idioot heeft dit nou weer geaccordeerd?
Ict
Lees dit ook:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/00 ... l#comments
Niemand kan om de belasting heen. Soit. Maar wat willen ze dan in hemelsnaam met die ludieke campagne bereiken?
Dat we meer belasting gaan betalen?
Jeez, TV spots van VIER minuten, enig idee hoeveel dat kost?? Bakken met geld!
ik citeer:
Het Gemaks Lab??? Hoeveel heeft dat reclame bureau gefactureerd voor die onzin??De Belastingdienst gaat vandaag van start met een nieuwe campagne. Deze campagne is ontwikkeld door het nieuwe bureau van de Belastingdienst, S-W-H.
Om de Belastingdienst neer te zetten als een toegankelijke partij en om de verschillende onderdelen herkenbaar te communiceren, ontwikkelde S-W-H 'Het Gemaks Lab'-platform. In de communicatie is te zien hoe de mensen in deze 'denktank' bezig zijn om de dingen makkelijker te maken.
De pay-off 'Leuker kunnen we niet het niet maken. Wel makkelijker' is gehandhaafd, zij het iets minder prominent dat in de vorige, door Publicis ontwikkelde campagne.
De komende maanden staat de campagne in het teken van Belastingdienst/Toeslagen, een nieuw onderdeel van de dienst die naast geld innen ook verantwoordelijk wordt voor uitbetalen van huur, zorg en kindertoeslag. Om deze grote verandering te communiceren worden behalve massamedia, ook een online campagne, huis-aan-huisbladen en infomercials van vier minuten rond het 16.00 uur journaal ingezet.
Vandaag staan al paginagrote advertenties op de achterzijde van diverse kranten.
Ter info, een pagina grote advertentie in een krant, dan heb je het al snel over zo'n 25000-50000 euro per keer. En een achterpagina kost nog meer.
Het spijt me, maar als er iets geld over de balk gooien is, dan is het dit wel. Dit voegt dus echt niets toe aan Nederland en de problemen waar we in zitten.
De enige die ervan profiteert is het reclame bureau en de STER.
Wat een onzin. Welke idioot heeft dit nou weer geaccordeerd?
Ict
Lees dit ook:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/00 ... l#comments
Re: De belasting doet aan marketing.Waarvoor in hemelsnaam?
Op zich kan ik het doel van de campagne nog wel begrijpen. Mensen weten niet hoe ze de Belastingdienst moeten bereiken etc.
Maar is het inderdaad nodig dat dat van onze centen gebeurd en dan ook nog eens minutenlang moet duren?
Het is vast een slim reclamebureau die dit de overheid aangepraat heeft om weer eens lekker te kunnen innen.
Maar is het inderdaad nodig dat dat van onze centen gebeurd en dan ook nog eens minutenlang moet duren?
Het is vast een slim reclamebureau die dit de overheid aangepraat heeft om weer eens lekker te kunnen innen.
Voor de goede orde, alle kosten van de belastingsdienst worden betaald van onze centen. Net zoals de salarissen van al die ambtenaren, leden van de kamer en het kabinet.
Ict
Ict
Daarom krijgen we ook het kwartje van Kok niet terug, het kabinet krijgt salarisverhoging.
Wat me trouwens stoort aan die nieuwe reclame op TV "wij komen bij u thuis" is dat er een aantal allochtone medelanders in voorkomen die vluchten/wegduiken.
Wat me trouwens stoort aan die nieuwe reclame op TV "wij komen bij u thuis" is dat er een aantal allochtone medelanders in voorkomen die vluchten/wegduiken.
Laatst gewijzigd door topery op 21 aug 2005 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Topery,
ik heb ze nog niet gezien,maar als dat inderdaad waar is van de medelanders (mooi woord overigens) dan stel ik voor dat we met z'n allen een klacht bij de reclame code commissie neerleggen.
Al sluit het wel aan bij de houding en ideeën van dit kabinet over onze medelanders. Wat op zich uiteraard ook weer verwerpelijk is.
Ict
ik heb ze nog niet gezien,maar als dat inderdaad waar is van de medelanders (mooi woord overigens) dan stel ik voor dat we met z'n allen een klacht bij de reclame code commissie neerleggen.
Al sluit het wel aan bij de houding en ideeën van dit kabinet over onze medelanders. Wat op zich uiteraard ook weer verwerpelijk is.
Ict
-
CashDamageLeader
De meeste mensen daar op kantoor hebben een bord voor hun hoofd, zij weten gewoon niet beter dan wij 
Ja, nou en? Mag je geen allochtonen gebruiken in reclamespots? Eerst komt hij bij een blonde blanke vrouw aan de deur die wegrent, en daarna bij allochtonen die wegduiken. Wat is daar mis mee?topery
Geplaatst op: 18 Aug 2005 17:17
Nou dien de volgende klacht dan maar in:Ictinus
Geplaatst op: 18 Aug 2005 17:55 Onderwerp:
... als dat inderdaad waar is van de medelanders (mooi woord overigens) dan stel ik voor dat we met z'n allen een klacht bij de reclame code commissie neerleggen.
Geachte reclame code commissie,
In de nieuwste reclamespot van de belastingdienst komt niet alleen een blanke vrouw voor, maar komen ook allochtone medelanders voor. Ik vind het een schande dat allochtonen in reclamespots voorkomen. In reclamespots op de Nederlandse TV horen alleen Nederlanders voor te komen. Nederlandse TV is van en voor de Nedelanders. Ik verzoek u deze reclame te verbieden, zodat ik voortaan tijdens de reclame niet meer hoef aan te kijken tegen mensen met een bruine huidskleur.
Hoogachtend,
Z. Eikerd
Het gaat er ook niet om wie er in die spot speelt, of ze nu blank, bruin, zwart, geel of groen zijn dat zal me een zorg zijn.
Het gaat erom dat de belastingdienst ONZE centen verspild aan ZINLOZE reclame.
Het gaat erom dat de belastingdienst ONZE centen verspild aan ZINLOZE reclame.
Beste Zeikerd,
ik heb nu de spotjes gezien en ik moet zeggen, echt fris vind ik ze niet.
Typisch weer zo'n inspiratie van een of ander dubieus, veel te veel rekenend reklamebureau wat een nieuwe opdrachtgever om heeft weten te lullen.
Ik vind sowieso dat een instituut als de Belastingdienst geen geld aan reklame hoeft uit te geven waarin ze zichzelf "verheerlijken".
Reklame waarin nieuwe regelingen uitgelegd worden, ok. Maar zo'n onzin als het Gemakslab zou met een boete belast moeten worden. Staan ze ook eens aan de ontvangende kant
Ict
ik heb nu de spotjes gezien en ik moet zeggen, echt fris vind ik ze niet.
Typisch weer zo'n inspiratie van een of ander dubieus, veel te veel rekenend reklamebureau wat een nieuwe opdrachtgever om heeft weten te lullen.
Ik vind sowieso dat een instituut als de Belastingdienst geen geld aan reklame hoeft uit te geven waarin ze zichzelf "verheerlijken".
Reklame waarin nieuwe regelingen uitgelegd worden, ok. Maar zo'n onzin als het Gemakslab zou met een boete belast moeten worden. Staan ze ook eens aan de ontvangende kant
Ict