Hallo,
Ik heb een vraag over mijn zorgtoeslag.
Op 8 september 2010 heb ik van de belastingdienst een definitieve berekening zorgtoeslag 2009 ontvangen hier is het totaal bedrag iets hoger als de beschikking, volgens mij ook helemaal terecht.
Vandaag 14 juni 2014 krijg ik een brief van de belastingdienst waar een verrekening wordt gedaan over een bedrag dat ik per abuis in 2014 teveel heb betaald aan de belastingdienst met zorgtoeslag 2009.
Ik snap hier helemaal niets van, er is nooit sprake geweest van een terugvordering in 2009.
Wat moet ik hiermee.
Sta op het punt de toeslagen maar af te schaffen deze kunnen je op termijn de das om doen, zeker als je tot de minima behoord.
Alvast bedankt voor een eventuele reactie.
groet
Paul
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] definitieve berekening zorgtoeslag
Re: definitieve berekening zorgtoeslag
Uw verhaal is me niet geheel duidelijk. U hoort bij de minima en moet toch nog belasting bijbetalen, wat u ook nog eens verkeerd doet door een hoger bedrag te betalen dan op de aanslag staat vermeld.
Verder "meent" u recht te hebben op meer zorgtoeslag over 2009 als vermeld op de voorlopige aanslag.
Mogelijk was de voorlopige aanslag ook niet goed berekend en heeft u echt teveel ontvangen of u haalt mogelijk een aantal jaren door er kaar heen. Stuur in elk geval een bezwaar tegen de verrekening in. Alleen dan krijgt u de juiste bedragen boven.
Verder "meent" u recht te hebben op meer zorgtoeslag over 2009 als vermeld op de voorlopige aanslag.
Mogelijk was de voorlopige aanslag ook niet goed berekend en heeft u echt teveel ontvangen of u haalt mogelijk een aantal jaren door er kaar heen. Stuur in elk geval een bezwaar tegen de verrekening in. Alleen dan krijgt u de juiste bedragen boven.
Bedankt voor u reactie,
Maar de vraag is eigenlijk deze:
Ik heb over 2009 zorgtoeslag een definitieve berekening zorgtoeslag ontvangen op 10 sept. 2010.
nu 14 juni 2014 komt er een verrekening op zorgtoeslag 2009, ik heb in heel die tijd niets ontvangen of gehoord over 2009.
Dit komt wel laat en wat is dan definitief?
Maar de vraag is eigenlijk deze:
Ik heb over 2009 zorgtoeslag een definitieve berekening zorgtoeslag ontvangen op 10 sept. 2010.
nu 14 juni 2014 komt er een verrekening op zorgtoeslag 2009, ik heb in heel die tijd niets ontvangen of gehoord over 2009.
Dit komt wel laat en wat is dan definitief?
-
zalmmetwijn
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Jantje7. Er worden vragen gesteld waar alleen TS zelf het antwoord op kan geven want alleen hij heeft inzage in zijn eigen financiële situatie. In het algemeen kan er wel geantwoord worden dat indien er terugbetaald moet worden er niet altijd actief wordt ingevorderd. Op het moment dat iemand dan geld terugkrijgt van de belastingdienst of zoals hier per abuis teveel betaald wordt dat geld geheel of gedeeltelijk gebruikt om de terugvordering mee te dekken. Hoeveel was er eigenlijk per abuis teveel betaald aan de belastingdienst?
Bedankt voor uw reactie helaas wederom geen antwoord op de vraag.
-
zalmmetwijn
Zoals reeds eerder aangegeven kan dat alleen als je allerlei financiële gegevens prijsgeeft die je beter niet op een publiek forum zet.Paul04 schreef:Bedankt voor uw reactie helaas wederom geen antwoord op de vraag.
-
langste adem
Als u in 2009 een voorlopige beschikking hebt gehad voor zorgtoeslag, hebt u dus zorgtoeslag ontvangen in 2009. In 2010 heeft u uiteindelijk de definitieve beschikking gehad, waaruit blijkt dat u nog iets extra kreeg over 2009. Al deze bedragen van zorgtoeslag over 2009 zouden dus allang zijn uitbetaald moeten zijn aan u.
Nu beweert u dat u in 2014 teveel hebt overgemaakt aan de belastingdienst. Dat teveel overgemaakte bedrag moet u dus terugkrijgen, en dat hoeft uiteraard niet te verrekend te worden met een zorgtoeslag die allang is uitbetaald.
Ik sluit me aan aan bij Jantje7 en zalmmetwijn, dat er vermoedelijk iets anders aan de hand is. Denkt u van niet, dan kunt u bezwaar maken tegen de verrekening. Maar als ik u was zou ik eerst even de belastingtelefoon vragen om opheldering, misschien wordt er dan al meer duidelijk.
Nog even terugkomend op uw opmerking "Sta op het punt de toeslagen maar af te schaffen deze kunnen je op termijn de das om doen, zeker als je tot de minima behoord"
Het is inderdaad erg ongewenst als later blijkt dat u een groot bedrag moet terugbetalen aan de belastingdienst. De voorlopige beschikking gaat uit van de zorgtoeslag gebaseerd op het geschatte inkomen Als blijkt dat u in dat jaar meer verdiend had dan geschat heeft, moet u dus toeslag terugbetalen.
Maar dan zou ik in uw geval de toeslag stopzetten, en het volgende jaar , (als het definitieve inkomen over dat voorgaande jaar bekend is) deze toeslag alsnog aanvragen met terugwerkende kracht. DIt moet u dan doen voor een bepaalde datum. OF u kunt uw inkomen expres "te hoog schatten" op http://www.toeslagen.nl waardoor u weliswaar minder toeslagen krijgt, maar achteraf weer een geldsommetje ineens krijgt.
Nu beweert u dat u in 2014 teveel hebt overgemaakt aan de belastingdienst. Dat teveel overgemaakte bedrag moet u dus terugkrijgen, en dat hoeft uiteraard niet te verrekend te worden met een zorgtoeslag die allang is uitbetaald.
Ik sluit me aan aan bij Jantje7 en zalmmetwijn, dat er vermoedelijk iets anders aan de hand is. Denkt u van niet, dan kunt u bezwaar maken tegen de verrekening. Maar als ik u was zou ik eerst even de belastingtelefoon vragen om opheldering, misschien wordt er dan al meer duidelijk.
Nog even terugkomend op uw opmerking "Sta op het punt de toeslagen maar af te schaffen deze kunnen je op termijn de das om doen, zeker als je tot de minima behoord"
Het is inderdaad erg ongewenst als later blijkt dat u een groot bedrag moet terugbetalen aan de belastingdienst. De voorlopige beschikking gaat uit van de zorgtoeslag gebaseerd op het geschatte inkomen Als blijkt dat u in dat jaar meer verdiend had dan geschat heeft, moet u dus toeslag terugbetalen.
Maar dan zou ik in uw geval de toeslag stopzetten, en het volgende jaar , (als het definitieve inkomen over dat voorgaande jaar bekend is) deze toeslag alsnog aanvragen met terugwerkende kracht. DIt moet u dan doen voor een bepaalde datum. OF u kunt uw inkomen expres "te hoog schatten" op http://www.toeslagen.nl waardoor u weliswaar minder toeslagen krijgt, maar achteraf weer een geldsommetje ineens krijgt.