Na een jaar groene stroom afgenomen te hebben bij durion heb ik in juni 2004 mijn contract beeindigd. Ik heb hiervan een bevestiging gehad en de eindafrekening heeft plaats gevonden in augustus 2004. Dit is allemaal verlopen zoals het hoort,
Tot mijn verbazing werd er in november en dezember 2004 weer automatisch een bedrag van € 41,--afgeschreven. Het bedrag van december heb ik via de bank terug kunnen halen omdat dat binnen de termijn van 28 dagen was. Ik kreeg echter al heel snel een bericht van een incassoburo dat ik het bedrag van € 41,-- van de maand december binnen 8 dagen moest betalen anders zouden er gerechtelijke stappen ondernomen worden.Ik heb toen naar durion gebeld en de situatie uitgelegd en gevraagd waar ze het lef vandaan haalden om wederom via een automatische incasso geld van mijn rekening te halen en dat ik het bedrag van € 41,-- binnen 8 dagen terug op mijn rekening wilde hebben. Inmiddels heb ik nog een aantal keren gebeld maar het geld is nog steeds niet terug op mijn rekening gestort. Nu is mijn vraag; weet u of dit de normale handelswijze is van durion en hoe kan ik het betaalde bedrag terug vorderen. Er zullen zeker meer slachtoffers zijn zoals wij en zeker omdat er heel veel mensen niet allerst zijn op hun automatische betalingen.
Graag advies hierover. Bij voorbaat dank.
C.A.M. van Haperen
Zilverstede 7
4847BK Teteringen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Durion energie
-
Gast
Re: Durion energie
ik neem aan dat U ook de automatische incasso heeft
stopgezet dan is het volgens mij fraude en zou ik
gewoon aangifte doen bij de politie.
stopgezet dan is het volgens mij fraude en zou ik
gewoon aangifte doen bij de politie.
-
Gast
Direct storneren. Na 30 dagen kan dit niet meer. U heeft alles op schrift staan dat uw contract is beeindigd en alle verschuldigde bedragen zijn beeindigd. Slepen ze u voor de rechter, dan kunnen ze u niks maken.
Aangifte kan, maar hoeft dus niet.
Aangifte kan, maar hoeft dus niet.
-
Maarschalk
Ja, dit is helaas standaard bij Durion.