LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een maand wachttijd afspraak nieuw paspoort Rotterdam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
F.van Holten

Re: Een maand wachttijd afspraak nieuw paspoort Rotterdam

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ts interesseert het niet meer, denk ik, krijgt niet de gewenste antwoorden.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

F.van Holten schreef:Ts interesseert het niet meer, denk ik, krijgt niet de gewenste antwoorden.
Nee idd dan reageren ze niet meer,want ze willen graag horen,wat erruuugh,dat het zo maar kan! Te associaal voor woorden..

Nou niet dus,beetje logisch denken,en niet zo krenterig zijn ,dan maar pp voor vijf jr maar je hebt hem wel op tijd...

Maar ja.....

piet_erf

Ongelezen bericht door piet_erf »

Het gaat niet alleen om de wachttijd voor het leveren van het paspoort, maar vooral om de mogelijkheid om het paspoort aan te vragen.
Vroeger kon je in Rotterdam gewoon naar het Stadhuis of deelgemeentekantoor, ik werd dan altijd binnen een uur geholpen. Dan zou je nu ook nog redelijk vlot je paspoort kunnen hebben (paan weken)

Nu moet je eerst online een afspraak maken. Ik kwam er achter dat ik in mijn deelgemeente pas na 5 weken een afspraak kon maken !!! Daar komt dan nog de langere levertijd van het paspoort bij. Kan bij elkaar zomaar twee maanden duren !!!
Als alternatief gekeken naar de spoedprocedure, dan wordt voor een paar tientjes extra het paspoort heel snel geleverd . . . alleen moet je dan wel eerst online een afspraak maken. Wat is het bizarre, dat kan op zijn vroegst over diezelfde 5 weken !?

Hoewel ik de reis over vijf weken nog niet geboekt heb, ga ik nu toch maar kijken of ik bijvoorbeeld op Schiphol tegen bijbetaling wel binnen een dag een paspoort kan krijgen; 5 weken wachttijd voor een duur noodpaspoort, terwijl je vroeger binnen een week je paspoort tegen normaal tarief had, dat is toch ongehoord?

Noot voor alle eerdere reageerders: ik houd aardig goed het nieuws bij (nieuwsjunk), maar de datum voor het nieuwe paspoort was mij volledig ontgaan. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat dit veel leed veroorzaakt bij Rotterdammers die het nieuws niet volgen en dit netzomin door hadden als ik . . .

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

piet_erf schreef:Het gaat niet alleen om de wachttijd voor het leveren van het paspoort, maar vooral om de mogelijkheid om het paspoort aan te vragen.
Vroeger kon je in Rotterdam gewoon naar het Stadhuis of deelgemeentekantoor, ik werd dan altijd binnen een uur geholpen. Dan zou je nu ook nog redelijk vlot je paspoort kunnen hebben (paan weken)

Nu moet je eerst online een afspraak maken. Ik kwam er achter dat ik in mijn deelgemeente pas na 5 weken een afspraak kon maken !!! Daar komt dan nog de langere levertijd van het paspoort bij. Kan bij elkaar zomaar twee maanden duren !!!
Als alternatief gekeken naar de spoedprocedure, dan wordt voor een paar tientjes extra het paspoort heel snel geleverd . . . alleen moet je dan wel eerst online een afspraak maken. Wat is het bizarre, dat kan op zijn vroegst over diezelfde 5 weken !?

Hoewel ik de reis over vijf weken nog niet geboekt heb, ga ik nu toch maar kijken of ik bijvoorbeeld op Schiphol tegen bijbetaling wel binnen een dag een paspoort kan krijgen; 5 weken wachttijd voor een duur noodpaspoort, terwijl je vroeger binnen een week je paspoort tegen normaal tarief had, dat is toch ongehoord?

Noot voor alle eerdere reageerders: ik houd aardig goed het nieuws bij (nieuwsjunk), maar de datum voor het nieuwe paspoort was mij volledig ontgaan. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat dit veel leed veroorzaakt bij Rotterdammers die het nieuws niet volgen en dit netzomin door hadden als ik . . .
Vroeger is vroeger, nu is nu. En nu is het tijdelijk zo dat er een stuwmeer aan aanvragen is, en ook nog voor een nieuw product, waarvoor mensen getraind moeten worden, (IT) systemen ietwat aangepast moeten worden, etc etc.

En zo'n noodpaspoort krijg je niet zomaar op Schiphol, nog los van het feit dat je een recent uittreksel uit de Basisregistratie personen bij je moet hebben, een pasfoto, een ID-bewijs, en hard bewijs dat je reis niet uitgesteld kan worden. Kortom, dat is een fors risico, en als ze nee zeggen, gaat de reis niet door, en ben jij je geld kwijt.

Maar je zou de stadswinkel van die deelgemeente eens kunnen bellen, vaak is er dan nog wel eens wat mogelijk als je het vriendelijk vraagt.

Gesloten