| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutje Rechtbank
Foutje Rechtbank
Hallo .
Wij mijn man en ik zijn een rechtzaak begonnen tegen ex schoondochter om met onze kleinkinderen contact te mogen houden.
De zittings datum zou zijn 26 April 2018 . Twee dagen voor de zitting kreeg mijn advocaat een telefoontje van de Griffie , dat zij de stukken en beschikking waren vergeten door te sturen naar tegenpartij .De zitting is nu verplaats naar begin Juni. Nu kreeg ik een rekening van mijn advocaat voor het werk wat zij verricht had. Van 414,- euro van telefoniche contact met rechtbank en mailcontact dat zitting niet door ging. Dan moet je weer beschikbaarheid opsturen enz enz tussen ons . Ik vind dat niet terecht. Kan ik hier aan wat doen .
In afwachting op u antwoord .
Chelsey
Wij mijn man en ik zijn een rechtzaak begonnen tegen ex schoondochter om met onze kleinkinderen contact te mogen houden.
De zittings datum zou zijn 26 April 2018 . Twee dagen voor de zitting kreeg mijn advocaat een telefoontje van de Griffie , dat zij de stukken en beschikking waren vergeten door te sturen naar tegenpartij .De zitting is nu verplaats naar begin Juni. Nu kreeg ik een rekening van mijn advocaat voor het werk wat zij verricht had. Van 414,- euro van telefoniche contact met rechtbank en mailcontact dat zitting niet door ging. Dan moet je weer beschikbaarheid opsturen enz enz tussen ons . Ik vind dat niet terecht. Kan ik hier aan wat doen .
Chelsey
Re: Foutje Rechtbank
Waarom niet ? De advokaat heeft toch (extra) werk verricht ?Ik vind dat niet terecht.
-
witte angora
Dus de Griffie is vergeten stukken op te sturen naar de andere partij, en daardoor wordt u op extra kosten gejaagd? Het is ook wel een flink bedrag, 414 euro. Of er een mogelijkheid is dit op de Griffie te verhalen weet ik dus niet.Chelsey17 schreef:Hallo .
Chelsey
U kunt een klacht tegen de Griffie indienen:
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... een-klacht
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... een-klacht
In beginsel is die schade verhaalbaar op de griffie op basis van een onrechtmatige daad. De griffie heeft nagelaten haar werk goed te doen, waardoor je op kosten bent gejaagd.
Puur praktisch zou ik er echter niet aan beginnen. Procederen tegen de Staat is een kwestie van lange adem en veel geld. De kans dat je er uiteindelijk (ook financieel) écht als winnaar uitkomt, is nihil.
Je zou je concrete vraag eens aan de griffier voor kunnen leggen. Wie weet is daar een intern beleid voor. Je zult sowieso wel aan moeten tonen dat die 414 euro alleen op dit extra werk betrekking heeft. Dat kan ik me bijna niet voorstellen namelijk: dit is minutenwerk.
Puur praktisch zou ik er echter niet aan beginnen. Procederen tegen de Staat is een kwestie van lange adem en veel geld. De kans dat je er uiteindelijk (ook financieel) écht als winnaar uitkomt, is nihil.
Je zou je concrete vraag eens aan de griffier voor kunnen leggen. Wie weet is daar een intern beleid voor. Je zult sowieso wel aan moeten tonen dat die 414 euro alleen op dit extra werk betrekking heeft. Dat kan ik me bijna niet voorstellen namelijk: dit is minutenwerk.
-
atlas1302
Het zijn advocaat kosten ' Nu kreeg ik een rekening van mijn advocaat voor het werk wat zij verricht had'. hoop niet voor u dat de griffier nog meer fouten gaat maken. Wat is het minuten tarief van uw advocaat?
Het zijn idd advocaat kosten. Dank u wel voor het advies .Ik heb zo juist een formulier ingevuld bij de Rechtspraak. Van de factuur gaat 52.50 vanaf. Dus kostenplaatje is voor ons 351.52 euro all inn Honorarium , kantoorkosten en 21 procent BTW. advocaat kosten zijn 225,00 euro per uur .
Maar daar gaat het eigelijk niet over. Het steekt mij dat ik nu voor dubbele kosten komt te staan door fout van derde. Wij krijgen geen subsidie of een tegemoetkoming .Iedereen kan en mag fouten maken. Deze kosten hadden wij al gehad toen wij ingediende verzoekschrift haden toe gestuurd naar de Rechtbank. Alles bij elkaar kost al heel veel geld voor een Opa en Oma dag (zo noem ik dat ) . En dat hebben wij er graag voor over om weer contact te (misschien) mogen hebben met onze kleinkinderen . Al weten wij dat we maar 10 procent kans hebben. Nu maar afwachten wat voor bericht ik terug krijgt op mijn klachten formulier
Maar daar gaat het eigelijk niet over. Het steekt mij dat ik nu voor dubbele kosten komt te staan door fout van derde. Wij krijgen geen subsidie of een tegemoetkoming .Iedereen kan en mag fouten maken. Deze kosten hadden wij al gehad toen wij ingediende verzoekschrift haden toe gestuurd naar de Rechtbank. Alles bij elkaar kost al heel veel geld voor een Opa en Oma dag (zo noem ik dat ) . En dat hebben wij er graag voor over om weer contact te (misschien) mogen hebben met onze kleinkinderen . Al weten wij dat we maar 10 procent kans hebben. Nu maar afwachten wat voor bericht ik terug krijgt op mijn klachten formulier
atlas1302 schreef:Het zijn advocaat kosten '
Uiteraard. Wat zouden het anders zijn?
Chelsey17 schreef:Het zijn idd advocaat kosten. Dank u wel voor het advies .Ik heb zo juist een formulier ingevuld bij de Rechtspraak. Van de factuur gaat 52.50 vanaf. Dus kostenplaatje is voor ons 351.52 euro all inn Honorarium , kantoorkosten en 21 procent BTW. advocaat kosten zijn 225,00 euro per uur .
Dan heeft je advocaat best veel tijd besteedt aan een routineklusje. Het wijzigen van een zittingsdatum kost inclusief het opvragen en doorgeven van verhinderdata echt geen anderhalf uur ofzo.
Die kosten zou zomaar kunnen . Heb ook zo n grappenmaker van een advocaat gehad.
-
witte angora
Nou... mijn ex had een advocaat die voor een simpel telefoontje één eenheid van een kwartier rekende. Kleinere eenheden had ze niet.Moneyman schreef:Dat kan ik me bijna niet voorstellen namelijk: dit is minutenwerk.
Dus ik stel me zo voor:
- post ontvangen van de griffie
- nieuwe datum afspreken
- cliënt informeren
- dossierkosten
- kantoorkosten
En dat per stuk een eenheid van een kwartier, dan kom je zo aan anderhalf uur.
Hallo allemaal Ik wil u bedanken voor de reactie die ik gekregen hebt van u . Ik werd 9 mei gebeld door de klachten coordinator van de rechtbank Hij wilde nog wat info over het laatste gedeelte van mijn klacht.
Ik kan u mededelen dat ik het vergoed krijg van de rechtbank .Tussen nu en 3 weken word het geld gestort .Ik ben blij dat ik het toch door gezet hebt .Nogmaals bedankt Chelsey.
[offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Ik kan u mededelen dat ik het vergoed krijg van de rechtbank .Tussen nu en 3 weken word het geld gestort .Ik ben blij dat ik het toch door gezet hebt .Nogmaals bedankt Chelsey.
[offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2018 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic
Beste TS;
Heeft uw zoon geen omgangsregeling?
Dan kan hij toch ook met de kinderen bij u op bezoek gaan?
Ik hoop echt dat u tegen uw kleinkinderen nooit noemt dat u haar een BEEST vindt.
Heeft uw zoon geen omgangsregeling?
Dan kan hij toch ook met de kinderen bij u op bezoek gaan?
Ik hoop echt dat u tegen uw kleinkinderen nooit noemt dat u haar een BEEST vindt.
-
moederslink
@TS het beste wat u voor alle partijen kunt doen is de strijd loslaten en met uw man uw eigen leven vasthouden en samen leuke dingen gaan doen.
Contacten " afdwingen " werkt echt voor geen meter...uw zoon als vader zit er ook nog eens tussen.. en ook voor de kleinkinderen is deze strijd beslist niet gezond, laat ze even....u bijt zich als een terriër er nu in vast , dat is niet goed!
En ja heel vaak komt het voor dat de moeders , de exen, hun kinderen weghouden zowel bij de vader als de grootouders , dat is verdrietig , pijnlijk en een gemis.
Maar niet het einde vd wereld. Als uw leven afhangt van contact met uw kleinkinderen en het dan alleen maar " leuk " kan zijn wordt het misschien de hoogste tijd om plannetjes met uw man te maken. Wat vindt hij er eigenlijk van?
PS : stel dat u allerlei komende rechtszaken zou gaan winnen, nou dan heeft u misschien het afgedwongen contact, maar dan?
Een moeizame , stugge relatie waarbij over en weer misschien met modder wordt gegooid en waarvan deze kleinkinderen het nodige meekrijgen.
Dat moet u niet willen!
Contacten " afdwingen " werkt echt voor geen meter...uw zoon als vader zit er ook nog eens tussen.. en ook voor de kleinkinderen is deze strijd beslist niet gezond, laat ze even....u bijt zich als een terriër er nu in vast , dat is niet goed!
En ja heel vaak komt het voor dat de moeders , de exen, hun kinderen weghouden zowel bij de vader als de grootouders , dat is verdrietig , pijnlijk en een gemis.
Maar niet het einde vd wereld. Als uw leven afhangt van contact met uw kleinkinderen en het dan alleen maar " leuk " kan zijn wordt het misschien de hoogste tijd om plannetjes met uw man te maken. Wat vindt hij er eigenlijk van?
PS : stel dat u allerlei komende rechtszaken zou gaan winnen, nou dan heeft u misschien het afgedwongen contact, maar dan?
Een moeizame , stugge relatie waarbij over en weer misschien met modder wordt gegooid en waarvan deze kleinkinderen het nodige meekrijgen.
Dat moet u niet willen!
De Moderator ziet dat er in dit forumtopic veel offtopic gediscussieerd wordt. Wij vragen u om ontopic te blijven, anders kan de Moderator overgaan tot sluiting van het onderwerp.
Gebruikers die offtopic berichten plaatsen riskeren bovendien een waarschuwing of verbanning.
Gebruikers die offtopic berichten plaatsen riskeren bovendien een waarschuwing of verbanning.