| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fraude m.b.t huursubsidiegebruik.
-
Ferdy
Fraude m.b.t huursubsidiegebruik.
Het blijkt, dat er in ons land nog steeds behoorlijk misbruik wordt gemaakt van de rechten op huursubsidie. Inmiddels heeft men het een en ander aardig boven water gekregen en weet waar de ,,misbruikers'' zitten. Toch maakt men er zich met een Jantje van Leiden vanaf door te stellen, dat deze teveel genoten subsidie oninbaar zouden zijn. Dit gaat mij boven de pet. Indien ik per ongeluk te hard rij of te laat door oranje, dan weten ze me wel te porren en het geld binnen te halen. Waarom is dat dan hier niet mogelijk. Bij fraude met subsidies zou men zich moeten realiseren, dat er andere, vaak gebrekkige of oude mensen afhankelijk zijn van de steun als een huursubsidie en die soms net niet ontvangen. Door fraude ondermijnt men iedere vorm van gerechtigheid en goede samenleving. Vroeger hebben ze mij opgevoed met ,,Je mag niet klikken'' maar nu zou ik willen roepen ,,Klikken met z'n allen'' want dan alleen kunnen we deze foutieve zaken uitbannen.
-
Gast
Re: Fraude m.b.t huursubsidiegebruik.
Toch vraag ik mij af, hoe kan men frauderen met huursubsidie.?
Immers Vrom vraagt de persoongegevens op bij de Burgelijke stand en de woningbouw.
Goed je zou kunnen zeggen van, ja hoor eens, iemand die fraudeert geeft een adres op die niet bestaat, maar dat kan ook weer niet; zie tekst hierboven.
Dus ik snap nog steeds niet hoe men dat kan zeggen dat er gefraudeert word met huursubsidie.
Ik kan mij bedenken dat die Vrom zelf fraudeert of liggen te klooien.
Immers Vrom vraagt de persoongegevens op bij de Burgelijke stand en de woningbouw.
Goed je zou kunnen zeggen van, ja hoor eens, iemand die fraudeert geeft een adres op die niet bestaat, maar dat kan ook weer niet; zie tekst hierboven.
Dus ik snap nog steeds niet hoe men dat kan zeggen dat er gefraudeert word met huursubsidie.
Ik kan mij bedenken dat die Vrom zelf fraudeert of liggen te klooien.
Nou het kan wel hoor. Want je moet eerst zelf goed je gegevens doorgeven aan de burgelijke stand en daarmee kun je dus frauderen. Inderdaad helaas ten koste van een ander. Zo doet mijn ex het ook. Ze woont al een jaar samen met haar nieuwe vriend in mijn oude huurhuis. Hij heeft zich echter in laten schrijven op het adres van zijn zus. Dus op papier woont mijn ex daar alleen. Financieel redt ze het niet, dus ontvangt zij huurtoeslag. Voorlopig schrijft hij zich daar ook niet in. Oneerlijk, maar helaas bestaan zulke mensen. Wat doe je eraan ... 
-
Bor Komorovski
Je kan klikken... maar dat is ook weer zo kinderachtig.
-
Walter van V
klikken is misschien kinderachtig...maar frauderen (want dat is dit namelijk gewoon) is ver voorbij kinderachtig, het is gewoon crimineel...
En vergeet niet, hier betalen wij met`z`n allen de rekening voor, middels hogere belastingne, en strenge administratieve procedures tekens weer wanneer je iets voor elkaar wil krijgen van de overheid...
Overigens: wanneer je als burger op de hoogte bent van een misdrijf ben je verplicht dit te melden, anders ben je medeplichtig..(de wet even heel zwart-wit gesteld..)
En vergeet niet, hier betalen wij met`z`n allen de rekening voor, middels hogere belastingne, en strenge administratieve procedures tekens weer wanneer je iets voor elkaar wil krijgen van de overheid...
Overigens: wanneer je als burger op de hoogte bent van een misdrijf ben je verplicht dit te melden, anders ben je medeplichtig..(de wet even heel zwart-wit gesteld..)
Dit is geen klikken. Dit is het in de openbaarheid brengen bij de bevoegde instanties van oneigenlijk gebruik van belastingcenten. Ik heb er geen probleem mee op ze op te "hangen". Anderen die het hard nodig hebben om te overleven moeten hiervoor boeten en dat is in mijn opinie niet te verkopen.
-
Toolboy
Dit is een heel moeilijk onderwerp.
Mijn ex woont ook vrolijk samen en krijgt zo huurtoeslag.
Hij heeft ook een eigen huis wat onbewoond is en krijgt ook huur toeslag.
Het is dus vrij simpel om te frauderen.
Bijstands uitkering huurtoeslag en stiekum samen wonen.
Mijn ex woont ook vrolijk samen en krijgt zo huurtoeslag.
Hij heeft ook een eigen huis wat onbewoond is en krijgt ook huur toeslag.
Het is dus vrij simpel om te frauderen.
Bijstands uitkering huurtoeslag en stiekum samen wonen.
Het is triest dat dit soort dingen kunnen gebeuren in dit land. Verder zie bovenstaand bericht van mij.
-
Toolboy
Is zeker triest.
Maar de gevolgen zijn groter als je de betrokkene aangeeft.
De/mijn kids zijn altijd het slachtoffer
Maar de gevolgen zijn groter als je de betrokkene aangeeft.
De/mijn kids zijn altijd het slachtoffer
Daar moet je zeker voor oppassen en is belangrijker dan dit soort profiteurs aan de paal te nagelen. Het ga U en de kinderen goed en kijk maar niet meer naar dit soort onderwerpen. Misschien kom je in de verleiding maar omwille van U en Uw kinderen negeer het maar.
-
Toolboy
@jonjo
Bedankt voor de bemoedigende woorden.
Ik kom niet in de verleiding want ik weet wat de schade zal zijn.
Veelal is het de naaste fam die je er toe aanzet maar ook daar ga ik niet in mee.
Ik hoop dat er lezers zijn die dit in zich opnemen,en niet aan hun eigen haggie denken.en rekening houden met de eventuele kids die er zijn
Bedankt voor de bemoedigende woorden.
Ik kom niet in de verleiding want ik weet wat de schade zal zijn.
Veelal is het de naaste fam die je er toe aanzet maar ook daar ga ik niet in mee.
Ik hoop dat er lezers zijn die dit in zich opnemen,en niet aan hun eigen haggie denken.en rekening houden met de eventuele kids die er zijn