| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen recht op bijz. bijstand bij eigen keuze zorgverzekeraar
Geen recht op bijz. bijstand bij eigen keuze zorgverzekeraar
De regionale sociale dienst hoeksche waard (RSDHW), heeft met OZ onderhandeld voor een collectieve ziektekosten verzekering voor de minima binnen de Hoeksche Waard. Op zich een nobel streven, maar het gemeentepakket (basis + aanvullend) moet gaan kosten ...jawel 103,79 voor een ieder ouder dan 23 jaar.
Gezien het feit dat de zorgtoeslag 34 euro is, betekend dit een eigen bijdrage van 69,79 per maand.
Het mooiste komt nog in de brief die de RSDHW erbij doet staat onderaan het volgende (quote):
Kiezen voor dit pakket betekent dat u voor medische kosten bijna geen beroep meer hoeft te doen op de bijzondere bijstand. Wanneer u NIET kiest voor dit collectieve pakket kan dit in de toekomst van invloed zijn op uw aanvraag van bijzondere bijstand, vooral wanneer de verleende zorg via deze of een vergelijkbare verzekering wel vergoed wordt.
Ik vind dat de RSDHW zich met deze uitspraak op glad ijs bevindt. Je voelt je eigenlijk verplicht om het pakket te accepteren, want anders dan. .......
Gezien het feit dat de zorgtoeslag 34 euro is, betekend dit een eigen bijdrage van 69,79 per maand.
Het mooiste komt nog in de brief die de RSDHW erbij doet staat onderaan het volgende (quote):
Kiezen voor dit pakket betekent dat u voor medische kosten bijna geen beroep meer hoeft te doen op de bijzondere bijstand. Wanneer u NIET kiest voor dit collectieve pakket kan dit in de toekomst van invloed zijn op uw aanvraag van bijzondere bijstand, vooral wanneer de verleende zorg via deze of een vergelijkbare verzekering wel vergoed wordt.
Ik vind dat de RSDHW zich met deze uitspraak op glad ijs bevindt. Je voelt je eigenlijk verplicht om het pakket te accepteren, want anders dan. .......
Re: Geen recht op bijz. bijstand bij eigen keuze zorgverzekeraar
Je kan het ook omkeren: zij hebben een goedkope aanvullende verzekering geregeld die je kan betalen, maar jij wilt liever de premie in eigen zak steken en de daaruit voortvloeiende kosten op de gemeente afwentelen.
met deze regeling is niets mis mee.in apeldoorn en epe bestaat precies dezelfde regeling(bij AGIS, kost E 99,-/E 10,- korting van gemeente). de bijstand is door belasting correctie E 34,- omhoog gegaan. al met al komen de minima er absoluut niet aan te kort.. 
Het is een goed pakket voor een aantrekkelijke prijs en dan nog ga je er moeilijk over lopen doen? Menig persoon in Nederland zou willen dat ze zo'n prijs mochten betalen.
Het is dus geen glad ijs, maar een keuze die je maakt. Take it or leave it, je kunt ook naar een andere maatschappij gaan en meer betalen.
Het is dus geen glad ijs, maar een keuze die je maakt. Take it or leave it, je kunt ook naar een andere maatschappij gaan en meer betalen.
Wij hebben jaren geleden hetzelfde gehad. Waren tot alle tevredenheid verzekerd bij toendertijd nog Anoz. Wij kwamen tijdelijk in de IOAW en onze gemeente besliste dat het beter en voordeliger was collectief via de gemeente verzekeren.
Zij hadden nl. een mooi aanbod voor alle minima's en dan via Nuts, nu dus Ohra.
Ook ons werd gezegd, als we er niet mee akkoord gingen, we geen beroep om extra bijstand konden doen, wat betreft extra medische kosten. Dus we werden min of meer gedwongen het te nemen, met wel fl.10 korting p.p. persoon.
Wat ik hier mee wil zeggen, dat wij nu tot op heden aan die DURE Ohra betalen en er hard over nadenken, om over te gaan op degene, wie het goedkoopst is. Ben nog steeds zoekende, maar kom er wel uit!
En ach ja Dupree, diegenen die u hier al hebben voorzien van commentaar, zijn steeds weer dezelfden, die het zelf ZO goed hebben en de zaakjes op orde hebben en aan mensen zoals u en ik willen vertellen, hoe het moet, volgens hen. Trek het u niet aan!
Zij hadden nl. een mooi aanbod voor alle minima's en dan via Nuts, nu dus Ohra.
Ook ons werd gezegd, als we er niet mee akkoord gingen, we geen beroep om extra bijstand konden doen, wat betreft extra medische kosten. Dus we werden min of meer gedwongen het te nemen, met wel fl.10 korting p.p. persoon.
Wat ik hier mee wil zeggen, dat wij nu tot op heden aan die DURE Ohra betalen en er hard over nadenken, om over te gaan op degene, wie het goedkoopst is. Ben nog steeds zoekende, maar kom er wel uit!
En ach ja Dupree, diegenen die u hier al hebben voorzien van commentaar, zijn steeds weer dezelfden, die het zelf ZO goed hebben en de zaakjes op orde hebben en aan mensen zoals u en ik willen vertellen, hoe het moet, volgens hen. Trek het u niet aan!
Dus u ziet het ook al.G7,
Dat is namelijk ook precies de reden dat ze het pakket aanbieden. Betekent voor de verzekeraar een extra deel van de markt en als voordeel voor de gemeente dat ze een gedeelte van de vergoedingen die anders ten laste zouden komen van de bijzondere bijstand (op kosten van de verzekerde) hebben neergelegd bij de verzekeraar. Het streven om bijstandsgerechtigden een collectieve verzekering aan te bieden is dus niet echt ingegeven door nobele idealen.Het mooiste komt nog in de brief die de RSDHW erbij doet staat onderaan het volgende (quote):
Jawel hoor, de gemeente wil iedereen een goede dekking tegen ziektekosten bieden, en zo weinig mogelijk gemeenschapsgeld uitgeven. Dat lijken mij 2 nobele idealen.Het streven om bijstandsgerechtigden een collectieve verzekering aan te bieden is dus niet echt ingegeven door nobele idealen.
ik ben blij dat je denkt dat ik het goed voor elkaar heb, maar ik geloof niet dat jij daar inzicht in hebt. Verder probeer ik niemand te zeggen hoe ze leven moeten, ik probeer alleen de andere kant van de argumenten te bekijken die gegeven worden. Eenzijdige weergave van feiten heeft niemand iets aan.En ach ja Dupree, diegenen die u hier al hebben voorzien van commentaar, zijn steeds weer dezelfden, die het zelf ZO goed hebben en de zaakjes op orde hebben en aan mensen zoals u en ik willen vertellen, hoe het moet, volgens hen. Trek het u niet aan!
Eenzijdige weergave Dilbert? En dat zeg jij, die het nog NOOIT van twee kanten heeft gezien, laat staan heeft meegemaakt. 
En ik neem aan dat jij weet hoe mijn leven in elkaar zit en wat er allemaal gebeurt is in mijn leven?
Beste Dilbert. Jij hebt in verschillende topics zelf hier en daar weergegeven wie je bent, wat je doet en dat soort zaken.
Maargoed, laten we niet te persoonlijk worden, want dat is hier niet aan de orde. Misschien als jij van school komt, leer je het werkelijke leven nog wel eens kennen.
Laat ik het hier maar bij houden, want het gaat hier over over "aangesmeerde ziektekostenverzekeringen" door gemeentes in Nederland.
Maargoed, laten we niet te persoonlijk worden, want dat is hier niet aan de orde. Misschien als jij van school komt, leer je het werkelijke leven nog wel eens kennen.
Laat ik het hier maar bij houden, want het gaat hier over over "aangesmeerde ziektekostenverzekeringen" door gemeentes in Nederland.
ja en van aansmeren is dus geen sprake, het is gewoon een goed en aantrekkelijk aanbod voor mensen met weinig geld. Je bent niet verplicht om het aan te nemen, betaal je toch lekker meer ergens anders. See if I care
Dat weet jij blijkbaar wel van andere mensen hier op het forum, gezien je vaak neerbuigende reacties. Zal wel bij het studentenleventje horen; neerkijken op het "gewone" volk.En ik neem aan dat jij weet hoe mijn leven in elkaar zit en wat er allemaal gebeurt is in mijn leven?
Heej, ga even voor de spiegel staan en jezelf beledigen ja?
Ik vind het zo jammer dat in bijna elk topic waar bepaalde mensen reageren er altijd weer mensen zijn die menen te moeten zeggen dat deze mensen niet weten waar ze het over hebben blablabla en dat de discussie daar dan ineens over gaat. Kinderachtig.
Ik vind het zo jammer dat in bijna elk topic waar bepaalde mensen reageren er altijd weer mensen zijn die menen te moeten zeggen dat deze mensen niet weten waar ze het over hebben blablabla en dat de discussie daar dan ineens over gaat. Kinderachtig.
Wie? Ik?Heej, ga even voor de spiegel staan en jezelf beledigen ja?
Ik vind je reactie tegenover Dilbert29 anders aardig beledigend. Geeft iemand eens een keer zijn of haar mening, is het weer niet goed.
Maar ja, dat we in Nederland in een zeurcultuur wonen is mij al veel langer bekend.
Maar ja, dat we in Nederland in een zeurcultuur wonen is mij al veel langer bekend.
En dat minachtende toontje wat Dilbert (en jij trouwens ook) hanteren kan wel door de beugel? Zou je me niets verbazen als jullie één en dezelfde persoon blijken te zijn.
Ach ja, da's ook zo'n standaardcliche dat ik al wel honderd keer of zo op dit forum gelezen heb: als je het met iemand eens bent dan wordt je er meteen van beschuldigd één en dezelfde persoon te zijn.
Het gaat er niet om dat ze het ALTIJD (ook toevallig) met elkaar eens zijn, de superieure toon die ze (proberen) te voeren lijkt me net iets teveel op elkaar. En het zal de eerste niet zijn die zoiets doet.