| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gem.houdt al 4jaar pre-vut uitkering in op WWB
Gem.houdt al 4jaar pre-vut uitkering in op WWB
Nu de discussie van de week of de gem Enschede wel gerechtigd is om aanvullend pensioen te gaan inhouden op mensen die een WWB aanvraag komen doen per 2015 heb ik een vraag.Jette Kleinsma heeft vd week verkondigd dat dit eigenlijk niet kan omdat dit geld bestemt is voor je toekomstige pensioen.
Mijn gem houdt al 4jaar lang mijn Flex uitkering die ik ontvang namens mijn pensioenfonds in op de WWB.
Dit is een aanvullend pensioen dat men ontvangt vanaf de 60ste levensjaar tot men 65jaar wordt.
Mijn vraag is :Mag mijn gem dit dan wel,wat is de landelijke regelgeving hieromtrent en waar kan ik
informeren of rechtsgeldig is.
Mijn gem houdt al 4jaar lang mijn Flex uitkering die ik ontvang namens mijn pensioenfonds in op de WWB.
Dit is een aanvullend pensioen dat men ontvangt vanaf de 60ste levensjaar tot men 65jaar wordt.
Mijn vraag is :Mag mijn gem dit dan wel,wat is de landelijke regelgeving hieromtrent en waar kan ik
informeren of rechtsgeldig is.
Re: Gem.houdt al 4jaar pre-vut uitkering in op WWB
Dit mag wel. De wwb regelt en aanvulling van je inkomen tot een minimaal niveau. Tot dat inkomen horort niet alleen je werk inkomen, maar horen ook uitkeringen zoals ww en vroegpensioen. Er is dus niet zozeer een korting op je bijstand, maar eerder een aanvulling op je vroegpensioen.
De discussie is nu of je geld voor en toekomstig inkomen ook zou moeten meerekenen bij de bepaling van de hoogte van de bijstand. Immers, het pensioengeld is een 'afgescheiden' potje bedoeld voor toekomstig inkomen. En geld waar je vaak niet zomaar bij kunt. Ik zou het vreemd vinden als dat mee zou tellen, maar de discussie erover is prima. Vraag is dan wel waar je de grens trekt. Als je een baan krijgt die over drie maanden ingaat, moet je voor de wwb dan ook al rekening houden met het inkomen dat je dan gaat krijgen? Is immers net als de pensioenpot toekomstig inkomen.
De discussie is nu of je geld voor en toekomstig inkomen ook zou moeten meerekenen bij de bepaling van de hoogte van de bijstand. Immers, het pensioengeld is een 'afgescheiden' potje bedoeld voor toekomstig inkomen. En geld waar je vaak niet zomaar bij kunt. Ik zou het vreemd vinden als dat mee zou tellen, maar de discussie erover is prima. Vraag is dan wel waar je de grens trekt. Als je een baan krijgt die over drie maanden ingaat, moet je voor de wwb dan ook al rekening houden met het inkomen dat je dan gaat krijgen? Is immers net als de pensioenpot toekomstig inkomen.