LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gordel Bekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Joebar333

Gordel Bekeuring

Ongelezen bericht door Joebar333 »

Hallo ik ben nieuw hier op het forum , dus ik weet niet of ik hier goed zit met mijn probleempje .

maar goed , het gaat mij dus om een bekeuring betreffende het niet dragen van een gordel .

vandaag dus een prent gekregen voor het niet dragen van mijn gordel , opzich verdiend zou je zeggen , alleen weet ik niet of het wettelijk gezien gerechtigt is .

mijn auto , een bedrijfswagen op vrachtwagen kenteken is namelijk uit het bouwjaar 1988 , de gordelplicht voor bedrijfswagens geldt voor wagens vanaf bouwjaar 1997 (ik weet niet of het klopt , zoiets vond ik op het net).

andere kant van het verhaal is dat er sinds een aantal weken (ivm geboorte van mijn dochter en dus het vast zetten van de maxicosi) wel gordels aanwezig zijn .

mijn vraag is dan ook : is het de moeite om deze bon aan te vechten of ben ik gewoon fout is het (flink 90,-) betalen ? wie kent de wet omtrent het auto gordel verhaal ?

Mvg Barry voor wie 90,- een boel geld is.

seagoing racer2

Re: Gordel Bekeuring

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Als er gordels aanwezig zijn dien je die te gebruiken. Dat is de basisregel.

Sommige oude auto's hebben nog geen gordels en dan kun je ze niet dragen.

14peter

Ongelezen bericht door 14peter »

Klopt helemaal wat seagoing racer2 zegt; Gordels moet je gebruiken als ze beschikbaar zijn. Let er alleen wel op dat je moet kunnen aantonen dat (op dat moment) de gordels niet in het voertuig zaten. Als ze er niet in zitten kun je dat laten zien. Als ze later ingebouwd zijn, kun je dat middels een factuur oid aantonen.

Met de kleine moet je even opletten; Volgens art. 59 lid 2 RVV 1990 mogen kinderen jonger dan 3 jaar niet vervoerd worden als er geen gordels aanwezig zijn.

klussert

Ongelezen bericht door klussert »

Beetje laat, maar deels zelfde thema...
Ik wil een steekwagentje voor de Maxi Cosi kopen (http://www.babytrolley.eu) maar ik weet niet of dit handig is want als je dit karretje met de maxi-cosi in de auto zet kan de gordel niet meer op de originele plek vastgemaakt worden aand e Maxi Cosi. Als je nu de achterste gordel om de steekkar doet, mag dat dan wel of krijg je ook een prent? Daarnaast de vraag of de combinatie veilig genoeg is als je hem zo vastmaakt (het is natuurlijk maar voor kleine stukjes)
bedankt voor advies, ik zie niet zoveel info over MaxiCosi's hier, wellicht eens naar een ouders forum gaan of zo?

Gesloten