LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afgeschaft

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Afschaffing grijs kenteken is terecht

Ja
28
67%
Nee
14
33%
Kweetniet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 42

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Hier is al veel over te doen geweest op velerlei fora. Maar hoe denkt de meerderheid hier er nu echt over?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door SJZ »

Wat een onzinnige poll. Het grijskenteken is helemaal niet afgeschaft.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Voor diegene die het voor de handliggende niet kunnen of willen vatten:
"Afschaffing van grijskenteken voor particulieren [exclusief gehandicapten] is terecht"

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het grijs kenteken wordt helemaal niet afgeschaft,alleen het gebruik ervan wordt aan strengere regels verbonden.(overigens zeer terecht,maar wel erg laat) 8)

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

zucht!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Inderdaad...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door SJZ »

De vraag is dus: Is het terecht dat grijskenteken alleen nog gebruikt kan worden voor wie het bedoeld is?
Dan ben ik het wel eens!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Ook SJZ begrijpt het nu.
Erg nieuwsgierig hoe het aanvechten van de afschaffing zal verlopen. Naar verluidt is de belangenvereniging druk doende een zaak voor te bereiden.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door karr-2 »

Gezien de stemming is de meerderheid van mening dat het terecht is dat het grijze kenteken alleen wordt bestemd voor wie het bedoeld was.

Dit stemt mij weer enigszins gerust over de gemiddelde Nederlander.

De belangenvereniging zal inderdaad wel een zaak aan het voorbereiden zijn, maar in mijn bescheiden mening is dit een zinloze operatie die een heleboel tijd en geld gaat kosten en waarschijnlijk niets op gaat leveren.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Voor zover mijn kennis en informatie [oa van de SBG-site zelf] gaat ben ik het met Karr eens. Jammer dat ze er zelf zo geheimzinnig over doen anders was het ernstig interessant om dit proces te volgen.

chelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:40

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door chelle »

Ben zelf particulier en maak gebruik van een auto met grijs kenteken.
Maar heb ook een gezin en dus niet geschikt hiervoor. Gebruik de auto alleen voor woon-werk verkeer a 200 km per dag. Heb gebruik gemaakt van de maas in de wet. Maar baal er wel an als het aan banden gelegd wordt. Moet nu verplicht een dure diesel personenauto kopen terwijl mijn auto met grijs kenteken sterk in waarde is gedaald (meer als de helft) :(

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Zoals met alle mazen worden die uiteindelijk gedicht. Hopelijk heb je er een flink aantal jaren gebruik van kunnen maken.

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door zxc »

tros radar kan dit gesloten worden wand dit slaat nergens op 7000000
geelrijders tegen 300000 grijsrijders
en 48609 voerd een hetze

dus slotje graag

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door zxc »

Tweedracht zaaien, Mensen en groepen tegen elkaar uitspelen. Zo werkt onze overheid. Geel tegen grijs opzetten door grijs te betitelen als profiteurs en fraudeurs. Weet je nog!


en dat is deze mijnheer of mevrouw ook aan het doen met het openen van deze poll.

het blijven stumpers

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

XTC: Een onschuldige poll een hetze? Slotje?
Er zijn tegenwoordig erg goede medicijnen tegen paranoai.

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door zxc »

als je een poll start moet je onafankelijk zijn.
dus dit steld niks voor.

ps heb mijn grijskenteken auto goed kunnen verkopen dus mij heb je er niet mee
maar wel duizende andere,Vraag me af of een een koe verstand heeft
van warm eten

Geel tegen grijs opzetten door grijs te betitelen als profiteurs en fraudeurs. Weet je nog!

kijk dit ben je aan het doen en verder niks

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door zxc »

Op 1 juli 2005 wordt het grijze kenteken voor particulieren afgeschaft. Afgeschaft wordt het feitelijk niet, maar alle voordelen worden de particulieren ontnomen. Dit betekent geen BMP-aftrek meer en het betalen van een fors hogere wegenbelasting. "Het oneigenlijke gebruik door particulieren moet maar eens afgelopen zijn", aldus staatssecretaris Wijn. Kijken wij in de Van Dale dan vinden wij bij 'oneigenlijk' : 'niet in overeenstemming met de bedoeling'. Dat klinkt leuk, maar wie is hier nu de boosdoener, onze regering of de particulier met een bestelauto ?. De wetgever heeft als taak de bedoeling van onze regering in wetgeving om te zetten. De particulier heeft zich aan deze wetgeving te houden. En de particulier heeft zich aan de wetgeving gehouden en volledig legaal gebruik gemaakt van de grijskentekenregeling. Het grijze kenteken is weliswaar voor de ondernemer ontwikkeld, maar de wetgeving is in het verleden zo ruim geformuleerd dat de particulier niets in de weg stond om er volledig legaal gebruik van te maken. Hij of zij wordt nu bestraft voor datgene dat onze regering heeft nagelaten: het formuleren van een duidelijke wetgeving. In deze situatie was een overgangsregeling ( bepleit in de tweede kamer ) op zijn plaats geweest. Deze is er niet gekomen, naar mijn mening 'n duidelijk geval van onbehoorlijk bestuur. Met deze nieuwe wetgeving breng je particulieren en bedrijven in ernstige financiele problemen. Dat noem ik nou 'oneigenlijk' gebruik van wetgeving. Niet in overeenstemming met de bedoeling.

denk dat deze meer verstand heeft dan u
met die stomme poll van u

zo heb gezegd

Vondee
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2005 22:27

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door Vondee »

prima poll!


vondee

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door karr-2 »

Met de poll is ook niets mis. Er zijn slechts enkele mensen in Nederland die menen rechten te moeten hebben die ze niet hebben en dus gaan protesteren. Van mij hadden ze die regeling maanden eerder mogen invoeren, zonder pardon en per direct.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Grijsrijders moeten juist een feestje bouwen voor de jaren dat ze gebruik hebben kunnen maken van een regeling die niet voor particulieren bedoelt was en het feit dat er geen tergubetalingsregeling is afgesproken.

En de veronderstelling dat iemand onafhankelijk moet zijn bij het starten van een poll is een erg goedkoop onzinargument. We hebben immers allemaal een mening.

Gesloten