LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grijskenteken
Re: grijskenteken
Kinderen worden steeds slimmer, zegt men.
Alleen waar komen al die domme volwassenen vandaan.
Ik hoop dat jij, gast ( werkelijke naam durft je schijnbaar niet te geven) ooit het licht ziet en slim wordt, wellicht dat je dan de onzien begrijpt die jij hier neerschrijft.
Voorlopig zal dat wel niet zijn en kunnen wij jou beter negeren en niet meer tracjhten jouw te overtuigen. Jij begrijpt toch niet wat wij bedoelen. Daarvoor moeten bij jouw eerst nog wat IQ-tjes groeien.
Maar gast, blijf , het duurt even, maar, echt ooit komen ze.
Alleen waar komen al die domme volwassenen vandaan.
Ik hoop dat jij, gast ( werkelijke naam durft je schijnbaar niet te geven) ooit het licht ziet en slim wordt, wellicht dat je dan de onzien begrijpt die jij hier neerschrijft.
Voorlopig zal dat wel niet zijn en kunnen wij jou beter negeren en niet meer tracjhten jouw te overtuigen. Jij begrijpt toch niet wat wij bedoelen. Daarvoor moeten bij jouw eerst nog wat IQ-tjes groeien.
Maar gast, blijf , het duurt even, maar, echt ooit komen ze.
Re: grijskenteken
Gewoon door het advies op te volgen van je eigen SBG clubje.Dus hoezo u had het kunnen weten...!!?
NB Die club maakt zichzelf zwart middels zijn eigen teksten die ik, ja dat is mijn schuld, op dit forum zet. Verder geen woord van gelogen.
Ik heb een andere mening dan de jouwe.
Re: grijskenteken
ten eerste bevind ik me oook in een hachelijke positie gezin bestaat uit 6 personen jongste is 12 maanden oudste 13 zelf 41 en mijn vrouw 37 niet werkend geen uitkering omdat wij voor een gezin kiezen ik zelf een standaard inkomen en een bus op grijs kenteken kunt u zich verplaatsen in mijn situatie ik denk het niet anders had u er wel aandacht aan besteed maar ja u hebt liever mensen in de uizending met een 2e optrekje van 2 ton die zitten te zeuren u gaat alleen voor kijk cijfers niet voor de mens ik hoop dat u nog een reactie naar mijn kant laat komen dan krijg ik meschien nog een betere indruk van jullie met vr gr ger golstein
Re: grijskenteken
Ik heb een half jaar geleden een pickupje gekocht, er was toen niks aan de hand, ik ben niet zielig ofzo, hij rijdt op gas, 1500kg, ik werk in het buitenland en voor mijn hobby doe ik laswerk, ik maak nog geen 5000 km per jaar, en heb wat laadruimte nodig, ik parkeer hem op eigen terrein, dus kan iemand mij vertellen waarom ik 315 euro moet betalen per kwartaal, schorsen gaat niet omdat ik 6 weken op en daarna 6 weken in nederland(klein apenrepubliek) ben.
Ik vind dat iedereen die elke dag in de file staat moet gaan betalen voor hun gebruik van de weg, ja ook ik betaal al genoeg belasting hier.
Het ergste van alles vind ik die zogenaamde anonieme geelrijders, die dit alles maar normaal vinden.
Vaak weten diegene nieteens waar hun geld naartoe gaat, boris dittrich, bijvoorbeeld zegt heel eerlijk bij giel beelen op 3fm, dat ze hard geld voor onderwijs nodig hebben, en als geelrijder, die elke dag in de file staat, zonder dat er wat gebeurd aan de wegen waar hij dus al jaren voor betaald, slikt dat,.
dat snap ik niet.
groeten jan.
Ik vind dat iedereen die elke dag in de file staat moet gaan betalen voor hun gebruik van de weg, ja ook ik betaal al genoeg belasting hier.
Het ergste van alles vind ik die zogenaamde anonieme geelrijders, die dit alles maar normaal vinden.
Vaak weten diegene nieteens waar hun geld naartoe gaat, boris dittrich, bijvoorbeeld zegt heel eerlijk bij giel beelen op 3fm, dat ze hard geld voor onderwijs nodig hebben, en als geelrijder, die elke dag in de file staat, zonder dat er wat gebeurd aan de wegen waar hij dus al jaren voor betaald, slikt dat,.
dat snap ik niet.
groeten jan.
Re: grijskenteken
Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.
Re: grijskenteken
AFSCHAFFEN DIE HAP!!!
HEEFT NU AL LANG GENOEG GEDUURD!!!
BETAAL WAARNAAR JE RIJDT!!!
KLEIN EN SCHOON IS GOEDKOOP!!!!
GROOT EN VUIL DIESEL DUS DUUR!!!!
WIE EEN GROTE AMERIKAANSE BUS RIJDT BETALEN ERVOOR EN
NIET ZEUREN!!!
WIE ZEURT DAT ZE HUN KINDEREN NIET MEER KUNNEN
VERVOEREN, KOOP EEN VOLVO ESTATE OF ZO, 7-ZITTER!!!
ALS HET ALLEEN MAAR GAAT OM GOEDKOOP DIESEL TE KUNNEN
RIJDEN DAN HEBBEN JULLIE HET AAN JEZELF TE DANKEN
. STELLETJE HEBBERIGE GIEREN!!!
HEEFT NU AL LANG GENOEG GEDUURD!!!
BETAAL WAARNAAR JE RIJDT!!!
KLEIN EN SCHOON IS GOEDKOOP!!!!
GROOT EN VUIL DIESEL DUS DUUR!!!!
WIE EEN GROTE AMERIKAANSE BUS RIJDT BETALEN ERVOOR EN
NIET ZEUREN!!!
WIE ZEURT DAT ZE HUN KINDEREN NIET MEER KUNNEN
VERVOEREN, KOOP EEN VOLVO ESTATE OF ZO, 7-ZITTER!!!
ALS HET ALLEEN MAAR GAAT OM GOEDKOOP DIESEL TE KUNNEN
RIJDEN DAN HEBBEN JULLIE HET AAN JEZELF TE DANKEN
. STELLETJE HEBBERIGE GIEREN!!!
Re: grijskenteken
Van diezelfde SBG site uit 1995. Vooral lid worden van deze 'balangen'vereniging!1. Kan ik als particulier een auto met grijskenteken aanschaffen?
Ja dat kan. De overheid maakt in de wetgeving op dit moment geen onderscheid tussen particulier of ondernemer maar ziet de auto als het object van heffing.
2. Welke rechten kan ik ontlenen aan het kentekenbewijs?
Het kentekenbewijs heeft alleen betrekking op de wegenverkeerswetgeving en deze wetgeving heeft niets te maken met de belasting (fiscale) wetgeving. De inrichtingseisen voor het voertuig (wanneer voldoet het voertuig aan de definities voor het grijze kenteken) komen voort uit de wet BPM (belasting personenauto's motorrijwielen). Voldoet de auto aan deze (inrichtings) eisen dan is er bij aanschaf geen BPM verschuldigd. Dit is dus een éénmalig belastingvoordeel voor diegene die de auto nieuw koopt.
3. Wat is het verschil tussen motorrijtuigen en houderschapsbelasting?
De motorrijtuigenbelasting (een belasting die u moet betalen voor het gebruik van de weg) is in 1995 gewijzigd naar houderschapsbelasting. De ouderschapsbelasting valt onder de rijksbelasting wetgeving. De houderschapsbelasting is een aangifte belasting dat wil zeggen dat u zelf verantwoordelijkblijft voor tijdige betaling en ook of u het juiste bedrag heeft betaald. De maximale termijn van navordering (eventueel verhoogd met boetes) bedraagt vijf jaar. In de houderschapsbelasting is ook een bedrag aan provincieopcenten opgenomen. Dit bedrag is alleen verschuldigd door bezitters van een personen (geel) kenteken en van een grijskenteken waarvan de auto niet meer voldoet aan de gewijzigde inrichtingseisen.
4. Wat is een fiscaal geel verklaring?
Door wijziging in de grijskentekenregelgeving kunnen de tarieven worden opgetrokken naar het personenautotarief. Ondanks het oorspronkelijke afgegeven grijze kenteken moet u het hoge (personen) autotarief betalen.
5. Moet het kentekenbewijs worden aangepast of moet de auto opnieuw gekeurd worden?
Nee, er vinden geen wijzigingen plaats die een aanpassing van het kenteken noodzakelijk maken. Het voertuig is alleen in een andere fiscale categorie geplaatst
6. Wat betekend de term in de handel "blijvend grijs"?
Blijvend grijs bestaat niet. Vaak wel een verkoopargument. Er is dan ook geen enkele garantie naar de toekomst dat de fiscale categorie ongewijzigd blijft.
7. Wanneer een nieuwe grijskentekenauto is besteld of aangeschaft welke zekerheden heb ik dan?
U heeft geen zekerheden. Het houderschapstarief kan altijd worden aangepast. Het niet betalen van BPM bij aanschaf is een belastingvoordeel op het moment van kopen.
8. Welke risico's kan een gebruikte grijs kenteken auto met zich meebrengen ?
De auto zal moeten voldoen aan de gestelde (inrichtings)eisen om voor het lage tarief in aanmerking te komen. Een zogenaamd fiscaal blok zal in de laadruimte van de auto moeten passen. Voldoet de auto niet aan de eisen, bijvoorbeeld de niet aangepaste auto's van voor 1 januari 1994, dan is hiervoor het hogere personenautotarief van toepassing. Dat de vorige eigenaar het lage tarief zou hebben betaald is geen garantie dat de auto werkelijk voldoet aan de laatste eisen. Door de ingewikkelde regelgeving i.v.m. vrijstellingen en uitzonderingen is het Centraal Bureau Motorrijtuigenbelasting (CBM) niet altijd op de hoogte of het juiste tarief berekend is. De fiscale controledienst van het CBM of een douanedienst kan door middel van van een visuele controle bevestigen of voor de auto het lage tarief van toepassing is.
9. Is er in 1998 geen positieve uitspraak van de Hoge Raad geweest inzake de grijze kentekens in het voordeel van SBG ?
Ja de grijskentekeneigenaren die door de aanscherping van de wetgeving per 1 januari 1995 het hoge tarief moesten gaan betalen hebben met succes geprocedeerd en het personenautotarief moest worden terugbetaald. Door de staatssecretaris van financiën is nog voor de uitspraak reperatiewetgeving doorgevoerd die als resultaat had dat het personenautotarief na de uitspraak wederom verschuldigd was.
10. Wat is een advies richting de toekomst?
Dat de overheid niet zal toestaan dat iedereen in een grijskentekenauto zal gaan rijden is duidelijk. In 1988 en 1994 heeft de overheid door het aanscherpen van de eisen gepoogd het grijsrijden voor particulieren naantrekkelijk te maken. In 1988 werden bestaande bezitters van dergelijke auto's nog geëerbiedigd (mochten blijven doorrijden voor het oude tarief) maar in 1994 werd de groep die de auto in bezit had ook met het personenautotarief geconfronteerd. Recente verkoopcijfers en uitlatingen van de de overheid geven aan dat de overheid zeker niet zal berusten in de situatie dat ook veel particulieren tot aanschaf van een dergelijke auto overgaan. Zolang de overheid de eisen van de inrichting vast houdt en niet een koppeling legt naar de doelgroep, de ondernemers die het voertuig gebruiken voor het vervoer van goederen, zal er ook moeten worden geaccepteerd dat er particulieren in een auto met grijskenteken rijden. De particulier is dan niet schuldig aan misbruik van de regelgeving maar de overheid is schuldig door onduidelijke criteria te formuleren. Daar individueel strijden tegen de overheid een onmogelijke en vooral onbetaalbare zaak is menen wij dat een belangen vereniging van grijskenteken bezitters noodzakelijk is. Collectief kunnen wij een vuist richting politiek maken en een eerlijke behandeling desnoods via de rechter afdwingen.
Hoeze we hebben het niet geweten!
Re: grijskenteken
Zoals wij u hebben willen duidelijk maken, is de term “blijvend grijs” betrekkelijk. De autobranche doet graag voorkomen of de door u te kopen auto blijvend volgens de “grijze” fiscale condities belast zal blijven worden. “Blijvend grijs” bleken zowel in 1988 en 1994 loze begrippen zonder enige waarde. Nu blijken er weer regelmatig waarschuwingen te volgen en ziet de overheid het toenemende verkoopsucces van bijvoorbeeld de diverse types busjes met lede ogen aan. De wetgeving welke jaarlijks geëvalueerd wordt - hoeveel “misbruik” wordt er van de regelgeving gemaakt - zorgt voor gerechtvaardigde zorgen richting de toekomst.
[van de eerdere site van SBG, 1995]
Hoeze uit de lucht komen vallen!
Wie tot tien kan tellen heeft zien aankomen dat 'blijvend' grijs weleens 'tijdelijk' grijs kan worden. Dus een gecalculeerd risico genomen [zie ook fora over legio lease] en uiteindelijk hier de dupe van geworden.
Re: grijskenteken
Ik geloof dat frans Klepel het niet helemaal begrijpt.
beste vent kom eens met een argument, dit geblaat slaat nergens op.
ik heb mijn dingen al geplaatst op dit forum.
Leg mij nu eens uit, waarom ik opeens 315 euro moet betalen, zie mijn laatste post, terwijl jij misschien wel elke dag 100 km rijdt, ik gooi ook ook gewoon geld in de parkeer meter, en waarschijnlijk betaal ik zowiezo
wel al meer belasting als jij, gezien jouw reactie, denk ik inderdaad het laatste, even nadenken ja
beste vent kom eens met een argument, dit geblaat slaat nergens op.
ik heb mijn dingen al geplaatst op dit forum.
Leg mij nu eens uit, waarom ik opeens 315 euro moet betalen, zie mijn laatste post, terwijl jij misschien wel elke dag 100 km rijdt, ik gooi ook ook gewoon geld in de parkeer meter, en waarschijnlijk betaal ik zowiezo
wel al meer belasting als jij, gezien jouw reactie, denk ik inderdaad het laatste, even nadenken ja
Re: grijskenteken
Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.
Re: grijskenteken
Even voor die meneer die schreef dat hij dacht dat je geen 3 kinderen (of meer) in een grijskenteken auto mag vervoeren:
Veel bestelbusjes zijn uitgevoer in de zogenaamde "aannemersuitvoering".
Dat wil zeggen dat er naast de voorste rij zitplaatsen (2 of 3) nog een 2e rij zitplaatsen is. Je mag hier dus altijd meer dan 2 of 3 personen vervoeren.
De inrichtingseisen gaan niet over het aantal zitplaatsen, maar over de afmetingen van de laadruimte.
Natuurlijk zijn er ook mensen die een hele avond (of meer) niets te doen hebben, en gewoon voor hun lol dit soort discussie's opzoeken om de boel op te jutten.
Ik heb het IP nummer van "gast" eens vergeleken met andere "grijskenteken" forums, en het is dezelfde. Zelfs de naam "gast".
Beste mensen: niet meer op reageren.
Overigens, al tijdens de opkomst van Pim Fortuyn kreeg ik het vermoeden dat de staat erg veel invloed heeft op wat in de media komt.
Alles wat tegen het kabinetsbeleid ingaat wordt niet behandeld op televisie.
En dat terwijl b.v. Radar, of Kassa, een uitmerate geschikt programma is om bijvoorbeeld deze oplichtingstruc van de overheid aan de orde te stellen.
En verdraaid, er is nóg een TROS programma, en dat heet Opgelicht....
Ik kan niet anders concluderen, dat een overheid, die tegen een uitspraak van de hoge raad in, toch besluit om een onderscheid te maken tussen ondernemers en particulieren, en daarbij ook nog zorgt voor verhoging van de belasting van 550%, en voor een veel lagere dagwaarde van dit soort voertuigen, waardoor de consument er in soms zeer korte tijd duizenden euro's op achteruit gaat, ter verantwoording moet worden geroepen door het Eurpoese hof.
Ik adviseer het SBG dan ook om in Brussel eens aan de bel te trekken.
Alleen jammer dat Nederland nu net toevallig de voorzitter is....
Eric
Veel bestelbusjes zijn uitgevoer in de zogenaamde "aannemersuitvoering".
Dat wil zeggen dat er naast de voorste rij zitplaatsen (2 of 3) nog een 2e rij zitplaatsen is. Je mag hier dus altijd meer dan 2 of 3 personen vervoeren.
De inrichtingseisen gaan niet over het aantal zitplaatsen, maar over de afmetingen van de laadruimte.
Natuurlijk zijn er ook mensen die een hele avond (of meer) niets te doen hebben, en gewoon voor hun lol dit soort discussie's opzoeken om de boel op te jutten.
Ik heb het IP nummer van "gast" eens vergeleken met andere "grijskenteken" forums, en het is dezelfde. Zelfs de naam "gast".
Beste mensen: niet meer op reageren.
Overigens, al tijdens de opkomst van Pim Fortuyn kreeg ik het vermoeden dat de staat erg veel invloed heeft op wat in de media komt.
Alles wat tegen het kabinetsbeleid ingaat wordt niet behandeld op televisie.
En dat terwijl b.v. Radar, of Kassa, een uitmerate geschikt programma is om bijvoorbeeld deze oplichtingstruc van de overheid aan de orde te stellen.
En verdraaid, er is nóg een TROS programma, en dat heet Opgelicht....
Ik kan niet anders concluderen, dat een overheid, die tegen een uitspraak van de hoge raad in, toch besluit om een onderscheid te maken tussen ondernemers en particulieren, en daarbij ook nog zorgt voor verhoging van de belasting van 550%, en voor een veel lagere dagwaarde van dit soort voertuigen, waardoor de consument er in soms zeer korte tijd duizenden euro's op achteruit gaat, ter verantwoording moet worden geroepen door het Eurpoese hof.
Ik adviseer het SBG dan ook om in Brussel eens aan de bel te trekken.
Alleen jammer dat Nederland nu net toevallig de voorzitter is....
Eric
Re: grijskenteken
Heb dit draadje eens doorgenomen.
Tot op heden heb ik weinig goede argumenten kunnen lezen waarom het grijze kenteken voor particulieren zou moeten blijven bestaan. Er wordt een hoop misbruik van gemaakt.
Het grijze kenteken is bedoeld voor ondernemingen en zo moet het weer worden en blijven.
Afspraak is afspraak wordt ook nog al eens aangehaald. Tja die wagen bewoners in een kamp in Limburg hadden een afspraak met de fiscus dat ze maar 3% belasting hoefde te betalen. Deze stappen nu naar de rechter want afspraak is afspraak. Zo lust ik er nog wel een paar.
Er wordt misbruik gemaakt van de regels en dat moet recht getrokken worden.
Die persoon die een auto met grijskenteken heeft aangeschaft om zijn caravan van 2000 kg te trekken had beter eerst een auto kunnen kopen en daarna de caravan. Zo staan er een heleboel zielige verhalen maar er zijn weinig echt steekhoudende argumenten buiten de kosten.
Hierbij kan ik me nog wel voorstellen dat er in bepaalde omstandigheden een overgangsregeling komt, maar hier in dit draadje heb ik er maar 2 of 3 gelezen. De rest heeft het allemaal over dat het duurder wordt.
Een ieder had het ook kunnen weten dat het er aan zat te komen. Toen ik 3 jaar geleden een andere auto kocht heb ik ook gekeken naar een auto met een grijs kenteken. Toendertijd werd dit al afgeraden door de dealer omdat er mogelijk maatregelen zouden komen.
Mijn mening is gewoon afschaffen dat grijze kenteken voor particulieren.
Tot op heden heb ik weinig goede argumenten kunnen lezen waarom het grijze kenteken voor particulieren zou moeten blijven bestaan. Er wordt een hoop misbruik van gemaakt.
Het grijze kenteken is bedoeld voor ondernemingen en zo moet het weer worden en blijven.
Afspraak is afspraak wordt ook nog al eens aangehaald. Tja die wagen bewoners in een kamp in Limburg hadden een afspraak met de fiscus dat ze maar 3% belasting hoefde te betalen. Deze stappen nu naar de rechter want afspraak is afspraak. Zo lust ik er nog wel een paar.
Er wordt misbruik gemaakt van de regels en dat moet recht getrokken worden.
Die persoon die een auto met grijskenteken heeft aangeschaft om zijn caravan van 2000 kg te trekken had beter eerst een auto kunnen kopen en daarna de caravan. Zo staan er een heleboel zielige verhalen maar er zijn weinig echt steekhoudende argumenten buiten de kosten.
Hierbij kan ik me nog wel voorstellen dat er in bepaalde omstandigheden een overgangsregeling komt, maar hier in dit draadje heb ik er maar 2 of 3 gelezen. De rest heeft het allemaal over dat het duurder wordt.
Een ieder had het ook kunnen weten dat het er aan zat te komen. Toen ik 3 jaar geleden een andere auto kocht heb ik ook gekeken naar een auto met een grijs kenteken. Toendertijd werd dit al afgeraden door de dealer omdat er mogelijk maatregelen zouden komen.
Mijn mening is gewoon afschaffen dat grijze kenteken voor particulieren.
Re: grijskenteken
Mijn mening is g e w o o n handhaven dat grijze kenteken voor hen die dat nu al hebben.Mijn mening is gewoon afschaffen dat grijze kenteken voor particulieren.
Re: grijskenteken
aan adrie w.
dat dit verhaal al een tijdje speelt weten we allemaal, maar ik heb van de overheid geen enkel signaal gehad, ook niet in de vorm van een postbus 51 spotje ofzo ook geen schrijven gehad, bij de balastingdienst krijg je geen antwoord, dus.....
zeg het maar, je hebt geen enkele grond, om ook maar iets te beweren,
ik weet het wel,. dit kan niet, en weet ik zeker dat ik dit proces ga winnen.
dat dit verhaal al een tijdje speelt weten we allemaal, maar ik heb van de overheid geen enkel signaal gehad, ook niet in de vorm van een postbus 51 spotje ofzo ook geen schrijven gehad, bij de balastingdienst krijg je geen antwoord, dus.....
zeg het maar, je hebt geen enkele grond, om ook maar iets te beweren,
ik weet het wel,. dit kan niet, en weet ik zeker dat ik dit proces ga winnen.
Re: grijskenteken
Rob,
Ik heb ook jouw berichten gelezen, hierin kan ik geen argumenten vinden die mijn mening wijzigen.
Er zijn geen reden waarom de ene bewoner wel BPM en een 5 keer hogere motorrijtuigenbelasting moet betalen en de ander niet.
Argumenten dat de wet dit toestond vind ik niet steekhoudend er zijn wel meer gaten in de wet die bepaalde groepen handig gebruiken maar dat wil niet zeggen dat je er dan rechten aan kan ontlenen. Misbruik van deze gaten kan recht getrokken worden daar moet je altijd rekening mee houden
Mijn mening bijft dus afschaffen dat gijze kenteken voor particulieren.
Ik heb ook jouw berichten gelezen, hierin kan ik geen argumenten vinden die mijn mening wijzigen.
Er zijn geen reden waarom de ene bewoner wel BPM en een 5 keer hogere motorrijtuigenbelasting moet betalen en de ander niet.
Argumenten dat de wet dit toestond vind ik niet steekhoudend er zijn wel meer gaten in de wet die bepaalde groepen handig gebruiken maar dat wil niet zeggen dat je er dan rechten aan kan ontlenen. Misbruik van deze gaten kan recht getrokken worden daar moet je altijd rekening mee houden
Mijn mening bijft dus afschaffen dat gijze kenteken voor particulieren.
Re: grijskenteken
aan Jan Glas,
Jan ik respecteer iedere mening.
Maar waarom zou nu voor de ene burger het autorijden veel duurder moeten zijn dan voor de ander.
Van mij mogen ze de hele BPM afschaffen laat ik daar duidelijk over zijn maar dan wel voor iedere autobezitter.
Er was een hiaat in de wet waar steeds meer gebruik van wordt gemaakt. De overheidziet dit als misbruik en dan kun je erop wachten dat er iets staat te gebeuren.
Jan ik respecteer iedere mening.
Maar waarom zou nu voor de ene burger het autorijden veel duurder moeten zijn dan voor de ander.
Van mij mogen ze de hele BPM afschaffen laat ik daar duidelijk over zijn maar dan wel voor iedere autobezitter.
Er was een hiaat in de wet waar steeds meer gebruik van wordt gemaakt. De overheidziet dit als misbruik en dan kun je erop wachten dat er iets staat te gebeuren.
Re: grijskenteken
Aan anoniem.
Ik zal je even vertellen, dat ik gewoon een nederlandse vent ben met twee rechterhanden, om een beetje bij te verdienen, heb ik een schuur waar ik geregeld laswerkzaamhesden verricht, voor dit werk heb ik dus een pickuptruckje nodig, ik rij helemaal geen kilometers
Zeg daarom eens tegen mij waarom ik ook zoveel moet betalen?
ik zit niet elke dag op de weg!
Ik zal je even vertellen, dat ik gewoon een nederlandse vent ben met twee rechterhanden, om een beetje bij te verdienen, heb ik een schuur waar ik geregeld laswerkzaamhesden verricht, voor dit werk heb ik dus een pickuptruckje nodig, ik rij helemaal geen kilometers
Zeg daarom eens tegen mij waarom ik ook zoveel moet betalen?
ik zit niet elke dag op de weg!
Re: grijskenteken
aan Jan Glas,
Het was niet de bedoeling om anoniem te zijn maar ik was even vergeten de gebruikersnaam in te vullen.
Je reden kan ik goed begrijpen maar het is wel voor ierdereen gelijk. Dat jij deze auto weinig gebruikt en daarvoor niet het volle pond wil betalen begrijp ik. Maar ik gebruik mijn auto ook weinig en moest toch gewoon BPM en de normale wegenbelasting betalen.
De tarieven zijn in Nederland abnormaal hoog maar dat is een andere kwestie.
Het was niet de bedoeling om anoniem te zijn maar ik was even vergeten de gebruikersnaam in te vullen.
Je reden kan ik goed begrijpen maar het is wel voor ierdereen gelijk. Dat jij deze auto weinig gebruikt en daarvoor niet het volle pond wil betalen begrijp ik. Maar ik gebruik mijn auto ook weinig en moest toch gewoon BPM en de normale wegenbelasting betalen.
De tarieven zijn in Nederland abnormaal hoog maar dat is een andere kwestie.
Re: grijskenteken
waarom moet ik met mijn auto, waar ik helemaal geen kilometers mee rijdt, zoveel geld betalen voor............ het onderwijs, of voor het stel sukkels hier in nederland, dat zich agoog, of ander nietszeggend werkloos beroepuitoefend, kunstenaars, vreemdelingenhelpers, eend rijders, anti atoombom, marokanen, maatschappijleraren, asielzoekers, gymleraren, handarbeidleraren, godsdienstleraren,, gemeentewerkers, soisiteitmedewerkers, jeugd begeleiders, kunstschilders, toneelschool, overheidsfunctionarisen welstandcommissies, allerhande ****** die niets kunnen, daar betaal ik dus per kilo chevrolet een man of twintig van.
Een Machinist der zeevaart, die wel wat kan..........
Een Machinist der zeevaart, die wel wat kan..........
Re: grijskenteken
Ja zo bedoelde ik het ook weer niet, (aan )vorige poster,maar tis natuurlijk niet normaal om mensen met een ongewoon kostenplaatje te verbinden, als overheid kan je makkelijk zeggen, "he jongens, nog twee jaar, en dan geel betalen", geen enkel probleem.
Iedereen blij, nu niet,. he groeten van jan.
Iedereen blij, nu niet,. he groeten van jan.