LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grijskenteken
Re: grijskenteken
Ja ik heb helemaal niets te doen hoor!, ik reken alles uit, hahahaha.
nu ga ik even ergens anders plagen, hahahaha
nu ga ik even ergens anders plagen, hahahaha
Re: grijskenteken
ja ik ook, wat zijn we goed he hahaha, heb jij die nieuwe handvaten al op je fiets?
Re: grijskenteken
De particulieren met een auto met een grijs kenteken is geen sterk georganiseerde groepering zoals het midden- en kleinbedrijf of gehandicaptenorganisaties en dan is het huidige resultaat niet zo moeilijk.
Toch nog even een paar opmerkingen:
a. het is bij het invoeren van de hypotheekrenteaftrek nooit de bedoeling geweest dat mensen met (zeer) hoge inkomens hier gebruik van gingen maken. Het was bedoeld om mensen zonder een behoorlijk vermogen en /of hoog inkomen toch aan een eigen woning te kunnen helpen. Dezelfde partijen die nu het grijze kenteken aanpakken hebben het over de bedoelingen van het grijze kenteken en hier treedt men dan wel tegenop, nadat men dit in het verleden wel wel onaantrekkelijk wilde maken; soms zelfs door onveilige maatregelen te nemen. Men denke aan de inrichtingseisen zoals de zijruiten.
b. als gepensioneerde ga ik met spullen naar rommelmarkten waar heel veel mensen plezier aan hebben. Dit is ook goed i.v.m. hergebruik.
Dus een activiteit voor de verkopers en kopers een positief gebeuren.
Ik heb ruimte nodig om spullen te vervoeren en heb daarvoor een bestelwagen, maar ik doe dit niet bedrijfsmatig en moet dus extra belasting betalen voor de auto. Nu zijn er minstens evenveel mensen die dezelfde activiteit bezigen , maar die komen met een auto op naam van de zaak. Ik zie nog steeds mensen met grijze kentekens hun kinderen naar school of sportvereniging brengen. Ik zie nog steeds huisvrouwen met een grijs kenteken bij het boodschappen doen.
Ik zie nog steeds medewerkers van bv. loodgieters in hun vrije tijd naar hun zwarte klussen rijden. Enzovoort enz.
c. De overheid heeft geld nodig. Men wilde de grote bedrijven minder vennootschapsbelasting laten betalen en dat gaat geld kosten dus moesten er anderen voor opdraaien. Het had dus niets te maken met het willen rechttrekken van iets oneigenlijks op zich.
d. als de overheid een nieuwe maatregel invoert heeft men vaak een overgangsregeling om erg schadelijke bijverschijnselen te verzachten voor extra gepakte groepen. Stel men heeft een nieuwe auto op grijs kenteken gekocht begin 2004. In dat geval heeft men een schade van duizenden euro's, want die auto is voor de particulier niet meer aantrekkelijk. Voor het bedrijfsleven idemdito, daar men bv. geen BTW terug kan krijgen. Men had bij aanschaf gekozen voor een dieseluitvoering omdat deze het aantrekkelijkst was. Nu wordt deze uitvoering juist getroffen.
e. tot heden hielde de afgeschreven bedrijfsautootjes van het bedrijfsleven nog waarde omdat er genoeg particulieren waren die er nog brood in zagen. Of rechtstreeks of via het autobedrijf dat nog een aardige inruilprijs kon geven aan het bedrijf hebben nu toch een tegenvaller, want ze moeten hem nu zelf afrijden of bij de asloop deponeren. Of ........ voor oneigenlijk gebruik van familieleden beschikbaar stellen.
f. inmiddels zijn er linkmiegels die alweer een andere oplossing gevonden hebben, hoewel die voor slechts enkelen haalbaar is.
Conclusie: ik zou maar eens goed nadenken voor ik al te gemakkelijk oordeel over deze maatregel uit DenHaag. Vandaag waren wij aan de beurt, maar morgen misschien U; bv. door het loslaten van de huurprijzen. Ik denk eerder dat een regering die zo onzorgvuldig "regeert" het liefst zo snel mogelöijk moet verdwijnen.
Toch nog even een paar opmerkingen:
a. het is bij het invoeren van de hypotheekrenteaftrek nooit de bedoeling geweest dat mensen met (zeer) hoge inkomens hier gebruik van gingen maken. Het was bedoeld om mensen zonder een behoorlijk vermogen en /of hoog inkomen toch aan een eigen woning te kunnen helpen. Dezelfde partijen die nu het grijze kenteken aanpakken hebben het over de bedoelingen van het grijze kenteken en hier treedt men dan wel tegenop, nadat men dit in het verleden wel wel onaantrekkelijk wilde maken; soms zelfs door onveilige maatregelen te nemen. Men denke aan de inrichtingseisen zoals de zijruiten.
b. als gepensioneerde ga ik met spullen naar rommelmarkten waar heel veel mensen plezier aan hebben. Dit is ook goed i.v.m. hergebruik.
Dus een activiteit voor de verkopers en kopers een positief gebeuren.
Ik heb ruimte nodig om spullen te vervoeren en heb daarvoor een bestelwagen, maar ik doe dit niet bedrijfsmatig en moet dus extra belasting betalen voor de auto. Nu zijn er minstens evenveel mensen die dezelfde activiteit bezigen , maar die komen met een auto op naam van de zaak. Ik zie nog steeds mensen met grijze kentekens hun kinderen naar school of sportvereniging brengen. Ik zie nog steeds huisvrouwen met een grijs kenteken bij het boodschappen doen.
Ik zie nog steeds medewerkers van bv. loodgieters in hun vrije tijd naar hun zwarte klussen rijden. Enzovoort enz.
c. De overheid heeft geld nodig. Men wilde de grote bedrijven minder vennootschapsbelasting laten betalen en dat gaat geld kosten dus moesten er anderen voor opdraaien. Het had dus niets te maken met het willen rechttrekken van iets oneigenlijks op zich.
d. als de overheid een nieuwe maatregel invoert heeft men vaak een overgangsregeling om erg schadelijke bijverschijnselen te verzachten voor extra gepakte groepen. Stel men heeft een nieuwe auto op grijs kenteken gekocht begin 2004. In dat geval heeft men een schade van duizenden euro's, want die auto is voor de particulier niet meer aantrekkelijk. Voor het bedrijfsleven idemdito, daar men bv. geen BTW terug kan krijgen. Men had bij aanschaf gekozen voor een dieseluitvoering omdat deze het aantrekkelijkst was. Nu wordt deze uitvoering juist getroffen.
e. tot heden hielde de afgeschreven bedrijfsautootjes van het bedrijfsleven nog waarde omdat er genoeg particulieren waren die er nog brood in zagen. Of rechtstreeks of via het autobedrijf dat nog een aardige inruilprijs kon geven aan het bedrijf hebben nu toch een tegenvaller, want ze moeten hem nu zelf afrijden of bij de asloop deponeren. Of ........ voor oneigenlijk gebruik van familieleden beschikbaar stellen.
f. inmiddels zijn er linkmiegels die alweer een andere oplossing gevonden hebben, hoewel die voor slechts enkelen haalbaar is.
Conclusie: ik zou maar eens goed nadenken voor ik al te gemakkelijk oordeel over deze maatregel uit DenHaag. Vandaag waren wij aan de beurt, maar morgen misschien U; bv. door het loslaten van de huurprijzen. Ik denk eerder dat een regering die zo onzorgvuldig "regeert" het liefst zo snel mogelöijk moet verdwijnen.
Re: grijskenteken
Buddy:
a) Klopt. Vandaar dat de betere verdieners straks ook kunnenfluiten naar hun renteaftrek. Goede zaak lijkt mij. Doet echter verder niet ter zake. Slechte vergelijking.
b) Klopt. Je bent een hobbyist. Hoeft de overheid dus niet aaan bij te dragen. Lang genoeg profijt van gehad. Nu gewoon betalen wat anderen doen.
c) Je kan met 1 maatregel 2 doelen nastreven. Slecht argument dus.
d) Men had het echt kunnen weten. Zie eerdere reacties met name van en over de belangenvereniging SBG. Vlieger gaat dus niet op.
e) Kleine partuculiere bedrijven zullen des te meer interesse hebben en meer mogelijkheden hebben een goede tweedehands grijs te kopen. Dit is dus een voordeel voor de kleine zelfstandige. Particulier heeft een nadeel maar daar was de regleing zo-ie-zo niet voor bedoelt!
f) Die linkmiegels nemen dezelfde gok als vele grijsrijders al vele jaren doen. Volgend jaar dus waarschijnljk een zelfde discussie van zielepoten die zichzelf genaaid voelen maar dit te danken hebben aan zichzelf.
Conclusie: Al met al dus niets nieuws onder de zon. Dezelfde aloude argumenten leuk op een rijtje. Herhaling van zetten zonder meerwaarde!
a) Klopt. Vandaar dat de betere verdieners straks ook kunnenfluiten naar hun renteaftrek. Goede zaak lijkt mij. Doet echter verder niet ter zake. Slechte vergelijking.
b) Klopt. Je bent een hobbyist. Hoeft de overheid dus niet aaan bij te dragen. Lang genoeg profijt van gehad. Nu gewoon betalen wat anderen doen.
c) Je kan met 1 maatregel 2 doelen nastreven. Slecht argument dus.
d) Men had het echt kunnen weten. Zie eerdere reacties met name van en over de belangenvereniging SBG. Vlieger gaat dus niet op.
e) Kleine partuculiere bedrijven zullen des te meer interesse hebben en meer mogelijkheden hebben een goede tweedehands grijs te kopen. Dit is dus een voordeel voor de kleine zelfstandige. Particulier heeft een nadeel maar daar was de regleing zo-ie-zo niet voor bedoelt!
f) Die linkmiegels nemen dezelfde gok als vele grijsrijders al vele jaren doen. Volgend jaar dus waarschijnljk een zelfde discussie van zielepoten die zichzelf genaaid voelen maar dit te danken hebben aan zichzelf.
Conclusie: Al met al dus niets nieuws onder de zon. Dezelfde aloude argumenten leuk op een rijtje. Herhaling van zetten zonder meerwaarde!
Re: grijskenteken
Gast, jij schijnt nogal veel te weten over wat de overheid allemaal "bedoeld". Wil je me nu ook eens een paar voorbeelden geven waarin ik met relatief weinig overheids-risico zelfstandig beslissingen kan nemen?
Zou je het me bijvoorbeeld aanraden om een boot te kopen of een recreatie bungalow. Als ik zoiets wil aanschaffen moet ik me over van alles van te voren goed informeren. Met name de fiscale kant van de zaak legt bij dat soort aankopen een flink gewicht in de schaal. Denk je dat me bijvoorbeeld over 5 jaar niet net zoiets te wachten staat als nu met het grijze kenteken. Iets wat me dan weer net als nu verweten kan worden dat ik het had kunnen weten. Weet jij dat misschien?
Zou je het me bijvoorbeeld aanraden om een boot te kopen of een recreatie bungalow. Als ik zoiets wil aanschaffen moet ik me over van alles van te voren goed informeren. Met name de fiscale kant van de zaak legt bij dat soort aankopen een flink gewicht in de schaal. Denk je dat me bijvoorbeeld over 5 jaar niet net zoiets te wachten staat als nu met het grijze kenteken. Iets wat me dan weer net als nu verweten kan worden dat ik het had kunnen weten. Weet jij dat misschien?
Re: grijskenteken
En die ene schaterlach zal het Groot Dictee der Nedeandse Taal ook niet winnen, het zijn namelijk handvatten in plaats van handvaten
Re: grijskenteken
Correctie voordat ik zelf onderuit gehaald wordt:
Groot Dictee der Nederlandse Taal
Groot Dictee der Nederlandse Taal
Re: grijskenteken
Rob: als je op de site van je eigen cluppy had gekeken had je het kunnen weten. Als jullie nu vast de SBR oprichten [Stichting Belangen Recreatiewoningen] kan je mensen nu al waarschuwen dat dit niet bedoelt is voor permanente bewoning en er over tien jaar schande van spreken dat je het niet hebt geweten!
Re: grijskenteken
Ik wil wel eens weten waarom er zoveel van die idioten zoals de vorige persoon, het zo fijn vinden dat ik straks 315 euro ga betalen, voor die 5000 km pet jaar, vertel eens joh, waarom vind jij dit zo goed, ik heb sterk de indruk dat je afhankelijk ben van gewone mensen, gezien je vorige reacties, klopt er iets niet met je.
Leg nou eens duidelijk uit waarom jij dit nu zo goed vind, als het aan jou ligt blijft er niets van dit leuke nederland over, nu kun je natuurlijk je hand weer omhoog houden, maar vergeet wel even dat er een boel burgers vertrekken hier, waar jij het van hebben moet.
Leg nou eens duidelijk uit waarom jij dit nu zo goed vind, als het aan jou ligt blijft er niets van dit leuke nederland over, nu kun je natuurlijk je hand weer omhoog houden, maar vergeet wel even dat er een boel burgers vertrekken hier, waar jij het van hebben moet.
Re: grijskenteken
Mijn geestelijke vermogens zijn niet zo groot, gast, handvaten anders had ik ook een echte auto gereden
Re: grijskenteken
Jan, sorry, ik begrijp niks van je verhaal. ...afhankelijk van gewone mensen..., ...boel burgers vertrekken waar ik het van moet hebben...?Ik wil wel eens weten waarom er zoveel van die idioten zoals de vorige persoon, het zo fijn vinden dat ik straks 315 euro ga betalen, voor die 5000 km pet jaar, vertel eens joh, waarom vind jij dit zo goed, ik heb sterk de indruk dat je afhankelijk ben van gewone mensen, gezien je vorige reacties, klopt er iets niet met je.
Leg nou eens duidelijk uit waarom jij dit nu zo goed vind, als het aan jou ligt blijft er niets van dit leuke nederland over, nu kun je natuurlijk je hand weer omhoog houden, maar vergeet wel even dat er een boel burgers vertrekken hier, waar jij het van hebben moet.
Op je vraag kan ik wel antwoorden: ik vind velen zeer hypocriet, huilerig en boos reageren om de verkeerde redenen. Het meerendeel heeft het naar mijn idee aan zichzelf te danken. Dit zou ik ook vinden als het om 5 euro zou gaan. Legiolease verhaal is hiermee te vergelijken, duurder worden van kinderopvang idem.
het zou grijsrijders sieren door gewoon te zeggen, we zijn stom geweest door een dusdanig risico te nemen om vervolgens uit coulance overwegingen een overgangsregeling te beplijten. Volgens mij kom je daar verder mee. Zoals grijsrijders zich nu uiten en erzetten maken ze zichzelf alleen maar belachelijk wat overigens ook weer ten koste kan gaan van een eventuele overgangsregeling van diegene die het echt nodig hebben [de niet hobbyisten].
Bovenal heb ik gewoon een uitgesproken mening die niet de jouwe is. Geen probleen toch?
Re: grijskenteken
Op je vraag kan ik wel antwoorden: ik vind velen zeer hypocriet, huilerig en boos reageren om de verkeerde redenen. Het meerendeel heeft het naar mijn idee aan zichzelf te danken. Dit zou ik ook vinden als het om 5 euro zou gaan.
Dit is geen antwoord, probeer het nog maar eens.
Dit is geen antwoord, probeer het nog maar eens.
Re: grijskenteken
Ik kan er niks aan doen als je het antwoord niet bevalt. Het lijkt mij helder genoeg.
Re: grijskenteken
Het grijze kenteken, ja... ok wij zijn daar de dupe van.. en wij hebben hier ook niets van geweten! Ook wij hebben overal nagevraagd, en men wist ons te vertellen dat het gaat om de inrichting van de auto.
De ziektekostenverzekeringen gaan omhoog, de energieprijzen schrikbarend omhoog...................
Ik heb eergisteren een vriendin een krat met eten gegeven voor haar kinderen, en zij was niet de eerste aan wie ik zoiets gegeven heb. Je gaat toch ook niet tegen zo iemand zeggen; waarom heb je zoveel kinderen genomen? Je weet toch dat de bevolking gaat vergrijzen, dan gaan de premies toch omhoog? Datzelfde argument wat voor grijsrijders wordt gebruikt. Je kan zoiets niet jaaaaaaaren vantevoren voorzien.
De armen worden armer, de rijken worden rijker.
Veel woningen staan te koop, maar wie wil nu een huis kopen?
De koopkracht gaat schrikbarend dalen met al deze maatregelen. Nu maar hopen dat de prijzen van produkten minder zullen worden, want anders moeten de schuldsaneringsbureau's flink gaan uitbreiden vrees ik.....
De ziektekostenverzekeringen gaan omhoog, de energieprijzen schrikbarend omhoog...................
Ik heb eergisteren een vriendin een krat met eten gegeven voor haar kinderen, en zij was niet de eerste aan wie ik zoiets gegeven heb. Je gaat toch ook niet tegen zo iemand zeggen; waarom heb je zoveel kinderen genomen? Je weet toch dat de bevolking gaat vergrijzen, dan gaan de premies toch omhoog? Datzelfde argument wat voor grijsrijders wordt gebruikt. Je kan zoiets niet jaaaaaaaren vantevoren voorzien.
De armen worden armer, de rijken worden rijker.
Veel woningen staan te koop, maar wie wil nu een huis kopen?
De koopkracht gaat schrikbarend dalen met al deze maatregelen. Nu maar hopen dat de prijzen van produkten minder zullen worden, want anders moeten de schuldsaneringsbureau's flink gaan uitbreiden vrees ik.....
Re: grijskenteken
Er is niemand die beweert het leuk te vinden dat je straks veel meer wegenbelasting moet gaan betalen. Want je hebt nog een aantal maanden de tijd om b.v. je bus met dubbele cabine te verkopen of in te ruilen voor een kleinere auto. Die neemt ook nog minder parkeerplaats in beslag. En bij slechts 5000 km per jaar moet je natuurlijk geen dieselauto aanschaffen. Al tijdens de achtereenvolgende paarse kabinetten is er in de Kamer discussie geweest over het toenemende misbruik dat slimme Nederlanders maakten van de grijskentekenregeling. Alleen vond het kabinet het op dat moment nog niet nodig de regeling aan te scherpen. Maar kondigde en passant wel aan dat dat wel zou gebeuren als het misbruik de pan zou uitrijzen. Zes, zeven jaar geleden had in mijn straat één bewoner een grijskentekenbus. Nu staan er elke avond en nacht al acht. Over uit de pan rijzen gesproken.Ik wil wel eens weten waarom er zoveel van die idioten zoals de vorige persoon, het zo fijn vinden dat ik straks 315 euro ga betalen, voor die 5000 km pet jaar
Re: grijskenteken
Gast, toe nou ik heb je een serieuze vraag gesteld. Dit is geen antwoord. Die boot en die recreatiewoning hebben niets met m'n cluppy te maken. En dat ik een recratiewoning niet permanent mag bewonen wordt me duidelijk bij de bouwaanvraag door de gemeente vertelt dus dat laat ik dan ook wel uit m'n hoofd.Rob: als je op de site van je eigen cluppy had gekeken had je het kunnen weten. Als jullie nu vast de SBR oprichten [Stichting Belangen Recreatiewoningen] kan je mensen nu al waarschuwen dat dit niet bedoelt is voor permanente bewoning en er over tien jaar schande van spreken dat je het niet hebt geweten!
Het gaat mij om nu nog niet bekende en aangekondigde fiscale consequenties. Iets wat voor mij van wezenlijk belang is bij m'n overwegingen tot aanschaf.
Voor een boot en een recreatiebungalow moeten de meeste mensen een financiering aangaan. Daar moeten ze jaren lang aan betalen. Dat moet in overeenstemming zijn met je besteedbare budget. Het is voor mij dus heel belangrijk om er van op aan te kunnen dat de fiscale consequenties van mijn aankoop tot in lengte van jaren een min of meer constante factor zijn. Die moeten niet plotseling zodanig veranderen zodat ze niet meer in overeenstemming zijn met mijn besteedbare budget.
Dus nogmaals, zou jij mij aanraden om tot aanschaf van een boot of een recreatiebungalow over te gaan? Mag en kan ik zoveel vertrouwen in de overheid hebben dat zij in de toekomst geen fiscale maatregelen gaan nemen waardoor mijn bestedingsbudget zwaar wordt overschreden?
Graag nu een serieus antwoord op mijn serieus bedoelde vraag.
Re: grijskenteken
Correctie voordat ik zelf onderuit gehaald wordt:
Groot Dictee der Nederlandse Taal
en een zin sluit je af met een punt.
Groot Dictee der Nederlandse Taal
en een zin sluit je af met een punt.