LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grijskenteken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
drieling

grijskenteken

Ongelezen bericht door drieling »

Geacht forum

Tot mijn verbazing zagh ik dat dit onderwerp gesloten is maar wil langs deze weg nog even reageren op dit onderwerp.

Er wordt gesteld dat het rijden in een bus met grijskenteken een vrije keuze is geweest. Om een gezin met vier kinderen (waaronder een spontane drieling) veilig in de gordels te vervoeren tegenwoordig met aal veiligheids regels is zo'n bus onontbeerlijk omdat andere opties ( MPV's etc) onbetaalbaar zijn voor een modaal inkomen. Onbegrijpelijk dus de reacties van sommigen.

mvg

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Bestelauto's zijn auto's waarvan de inrichtingseisen voornamelijk zijn gebaseerd op het vervoeren van goederen. Dit type auto's waren en zijn UITSLUITEND te koop op grijs kenteken. De overheid heeft het NOOIT verboden dat particulieren ook voor een bestelauto kozen. Waarom zouden ze ook. Het is immers ieders vrije keuze om de auto te kiezen die bij hem of haar past. Het bij de bestelauto behorende grijze kenteken is dan ook niet persoons- maar voertuig gebonden.

Het is dan ook uitermate asociaal van de overheid om voor particulieren ACHTERAF de fiscale condities van het grijze kenteken te veranderen. Condities door de overheid gesteld zijn hetzelfde als een afspraak die zij met de burger heeft gemaakt. Hierdoor kan deze o.a. bepalen of een aankoop in overeenstemming is met zijn/haar besteedbare budget. Het getuigt van onbehoorlijk bestuur indien de overheid zo'n afspraak eenzijdig opzegt.

Het drogargument van "U-HAD-HET-KUNNEN-WETEN" dat u onbedoeld gebruik maakt van een regeling die uitsluitend voor ondernemers is gemaakt, slaat dan ook nergens op. Dat wat de particulier had kunnen weten staat in het archief van het Ministerie van Financien. Daar staat namelijk dat de rechter in 1998 de uitspraak heeft gedaan dat er in het geval van bestelauto's geen verschil mag zijn tussen ondernemers en particulieren.

Zo zit het verhaal dus echt in elkaar en dat is wat anders dan zoals veel mensen hier reageren. Al die mensen wil ik vragen om zich eerst in de materie te verdiepen voordat zij als een papegaai zomaar een slechte overheidsmaatregel napraten.

Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.

Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.

Rob Dekker.

Frans Grijs

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Frans Grijs »

Het ie niet een kwestie dat de houders van een bestelwagen, die rijden met een hoop ongemak, herrie en weinig luxe, te weinig betalen. Je zou ook de vraag kunnen stellen of geel niet te veel betaald. Het is niet alleen dat in Nederland de brandstofprijzen het hoogst zijn, maar ook de belasting op voertuigen in vergelijking met de overige EU landen. Daarnaast verhoogt men nog een de BPM, die door de EU als een teonrechte geheven belasting wordt beschouwd.
Ja Zalm wijst wel naar andere landen, die hun afspraken niet nakomen, maar hij bevuilt gewoon zijn eigen nest.
Je verrijken aan de broodnodige mobiliteit in dit land voor projecten zoals de Betuwelijn, die ons alleen maar nog veel meer geld gaat kosten en een HSL waarvan slecht 0,2% per jaar gebruik van zal maken.
De hoge belastingen heeft vele mensen in bedrijfswagens gejaagd.
Nu worden deze mensen gewoon uit hun wagens gejaagd, want inlevering van koopkracht tot 10% kunnen vele niet meer erbij hebben naast het missen van huursubsidies en verhoging van studie gelden.
Het is een werkende middenklasse, die na plussen en minnen gewoon nog maar net boven het bijstandsniveau zitten.
Daarnaast is de nieuwe wet een gedrocht van het eerste soort. De vraag is of ondernemers het wel goed begrijpen. Daar zijn al verschillende uitleg gegeven. Zelfs al vraag je het de belastingdienst, die weet het nog niet en vinden het ook bijna onuitvoerbaar. Het is ook moeilijk bij iedere ondernemer een maand mee te rijden om te beslissen waarvoor het voertuig gebruikt wordt.
De Staatssecretaris heeft al langer gestudeerd dan de 4 jaar die deze regering als maximaal aanhoud. Het heeft niet geholpen, want wijzer is hij niet geworden.
Maar goed tegen zoveel domheid vechten zelfs de goden tevergeefs.

Frans

tinco

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door tinco »

Hallo,
Hoor ik toch net dat Balkenende in de Oekraine moet gaan bemiddelen,
laat die man eerst in eigen land de zaken op orde brengen en zich verdiepen in de problemen die wij" ongeveer 200.000 gezinnen " hebben door de maatregelen van de heer (Z)Wijn.
U had het kunnen weten, aan me hoela, ik wist van niets, en dat is nog maar 1 jaar geleden toen ik mijn bussie kocht.
En zeg nou niet dat ik niet geinformeerd heb, ANWB, RDW, Belastingtelefoon, alles heb ik gedaan om te informeren, maar niemand heeft mij gewaarschuwd dus,,,, U had het kunnen weten gaat dan ook niet op.
Woest ben ik, grijsrijder co :twisted: :evil:

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Ze zijn al sinds 1991 zo'n beetje bezig om het grijze kenteken voor particulieren af te schaffen en u weet zogenaamd van niks.
Dat gaat er bij mij echt niet in.

josefien

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door josefien »

Als je een auto koopt krijg je automatisch bericht van de wegenbelasting wat je moet gaan betalen,
Dat kan de overheid niet plotseling veranderen dan kunnen ze dat met alles gaan doen.
Ze duperen heel veel mensen hiermee en dat is niet netjes zonder een overgangsregeling te treffen.
De manier waarop staat haaks op dat Balkenende en het overig kabinet staat te roepen, normen en waarden, de burger is lui wat brinkhorst roept .
Dit vind ik een hele grote belediging voor mijzelf die 25 jaar zich ingezet heeft voor zieke en demente bejaarden, weekens ,feestdagen avond en s,nacht"s en met calamiteiten gewoon doorwerken.
Het valt me ook erg tegen van trosradar die heb ik al enkele malen
aangeschreven per email
DE KOUDE DOUCHE GAAT DIT MAAL NAAR DE TROSRADAR

tinco

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door tinco »

Denk je nu werkelijk dat als ik het geweten zou hebben dat ik dan zo`n auto zou kopen??
Dan had ik voor hetzelfde geld een dikke Mercedes kunnen rijden!!!!!!!!
boze grijsrijder :evil: :evil:

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Das dan jouw fout.

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

>Geplaatst op 30 Nov 2004 11:05 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

>Ze zijn al sinds 1991 zo'n beetje bezig om het grijze kenteken voor particulieren af te schaffen en u weet zogenaamd van niks.
Dat gaat er bij mij echt niet in.<


Ik wil hierbij reageren op het bovenstaande >gequote< bericht van meneer of mevrouw Gast van 11.05 uur.

U schrijft hierin dat "Ze" al sinds 1991 bezig zijn om het grijze kenteken voor particulieren af te schaffen. Inderdaad was en is dit in het geruchten circuit bekend. Het ongenoegen van de overheid, t.a.v. het particulier gebruik van het grijze kenteken, heeft in de afgelopen jaren af en toe in de dagbladen gestaan en is af en toe in het nieuws en op de tv geweest. Reden voor de particulier dus om nader te informeren bij officiele instanties of het grijze kenteken voor hen nog wel is toegestaan. Staatssecretaris Wijn heeft zelf gezegd dat het grijze kenteken de meest gestelde vraag betreft bij de inlichtingen telefoon van de belastingdienst. Echter het antwoord dat mensen daar kregen heeft hij gemakshalve maar verzwegen. Dat antwoord is en was namelijk steevast dat het grijze kenteken slechts eisen stelt aan de inrichting van de bestelauto, en dat IEDEREEN daar krachtens de wet gebruik van mag maken.

Ook ANWB en BOVAG alsmede bestelautodealers verstrekken zulke informatie. De Rijks Dienst Wegverkeer verstrekt op basis van de inrichtingseisen aan IEDEREEN een op naam gesteld kenteken voor een bestelauto.

In de loop der jaren zijn door de overheid de inrichtingseisen voor de toelating van de bestelauto aangescherpt. Hiermee werd het accent van de bestelauto meer en meer verlegt naar goederenvervoer i.p.v. personenvervoer. Dit laat onverlet dat ook de particulier vrije keuze heeft om tot zo'n bestelauto te besluiten. Een gerechtelijke uitspraak uit 1998 onderstreept ook nog eens het recht van de particulier om inclusief de fiscale voordelen een bestelauto te bezitten en te gebruiken.

Dus wat had de huidige grijskentekeneigenaar dan moeten weten? Als die om reden van geruchten maar beter niet had kunnen besluiten voor een bestelauto kan iedereen in het vervolg maar beter niets meer besluiten. Vooral de huidige overheid verspreidt aan de lopende band geruchten en proefballonnetjes waarbij zij overweegt om vrijwel alle verworvenheden van burgers af te schaffen. De hypotheekrenteaftrek is daar ook zo'n voorbeeld van. Is het dan maar beter om bij de aankoop van een huis voor de zekerheid maar geen hypotheek meer te nemen, omdat bij plotselinge afschaffing we het hadden kunnen weten?

Als de overheid vanwege economische omstandigheden en voortschreidend inzicht besluit tot opzegging van afspraken met burgers, het zij zo. Zij zijn immers de wetgever. Maar van afspraken mag worden verwacht dat daar een respecterende werking van uit gaat omdat burgers hierop hun beslissingen en besluiten baseren. Het besluit tot het aanschaffen van een bestelauto is mede gebaseerd op het beschikbare budget van de koper. Als de overheid nu tot afschaffing van het particuliere kenteken overgaat zonder rekening te willen houden met de financiele gevolgen voor de huidige eigenaren, verandert zij in feite met terugwerkende kracht hun aankoopcreteria van destijds. Dit is volstrekt onaanvaardbaar omdat mensen op zo'n maatregel achteraf nooit hebben kunnen antisiperen. Zij komen door zo'n maatregel achteraf in grote financiele problemen omdat zij plotseling geconfronteerd worden met vaak meer dan een vol netto maandinkomen aan extra belasting per jaar. En omdat, indien het fiscale voordeel van een bestelauto wegvalt, er nog slechts nadelen overblijven, is zo'n auto ook nog eens economisch waardeloos geworden. Mensen kunnen hun auto aan de straatstenen niet meer kwijt. Zo'n dupering door de overheid is onacceptabel en getuigd van een niet eerder vertoond onbehoorlijk bestuur.

Afschaffen van het particulier grijskenteken? Het zij zo, maar dan wel met respect voor de huidige eigenaren waarbij zij de conditie's van hun voertuig in overdraagbare vorm blijven behouden. Zij hebben achteraf immers geen keuze meer, die keuze hebben zij al gemaakt onder de legale wettelijke criteria die voor IEDEREEN gold.

Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.

Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.

Rob Dekker.

oto yota

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door oto yota »

Dat ze hier maar eens aandacht aan besteden bij tros radar.

Zo'n prijsverhoging kan niet door de beugel.

deurie

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door deurie »

:?: :?: :?:

Hallo,

De afschaffing van het grijs kenteken, maar nog meer het ZWAAR duperen van huidige grijskentekenrijders houdt veel mensen bezig en zal voor veel mensen een zeer zware financiele aderlating zijn. Ik onderschrijf het verhaal van dhr Dekker volledig en met mij zeer velen (ook niet grijskentekenrijders!). Het verbaast mij dan ook zeer dat een consumentenprogramma als RADAR hieraan geen aandacht besteedt in het TV-programma. Het mag dan wel een relatief klein aandeel van de Nederlandse bevolking zijn die hierdoor wordt gedupeerd, maar een dergelijke 'prijsstijging' van het auto-rijden (en geen weg meer terug, zonder een groot financieel nadeel) lijkt mij toch zeker recht hebben om aandacht van uw programma.

Hierbij dan ook het verzoek om aan dit 'hete' onderwerp eens aandacht te besteden!!! Wellicht dat uw redactie een openbare reactie kan sturen!!
:!: :!: :!:

jan van Duivenboden

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door jan van Duivenboden »

Beste TROS Radar,
Breng a.u.b. deze zaak eens duidelijk in het voetlicht in jullie programma!, wij als legale grijsrijders worden door dit zooitje ongeregeld uit Den Haag met een belasting verhoging van 550% geconfronteerd dit is misbruik van macht en niet van grijsrijden!
groetjes, Jan van Duivenboden

Cor heiligers

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Cor heiligers »

Geachte Tros Radar.

Ook wij zijn een gezin met een gr.kent.bus.
Ik wil ook reageren op de uitlatingen van onze "regeringsleiders".
Niemand heeft ooit tegen mij gezegt en heb ook nergens iets kunnen
lezen dat een partikulier niet in een grijskentekenauto mocht rijden.
Sterker nog, via de officieele kanalen was er geen vuiltje aan de lucht.
Mits de auto maar de speciaale voorzieningen had!!
Wel op postbus 51 veel andere dingen van de overheid.
Elk gezin in Nederland heeft een bepaald inkomen.
Met dit inkomen gaat men alles zo goed en kwaad mogelijk rond zien te komen. Zoals jullie weten, zijn de vaste lasten van gezinnen de laatste jaren explosief gestegen door diverse regeringsmaatregelen.
Wij hebben o.a. 3 kinderen op de middelbare school die tevens van het openbaar vervoer gebruik moeten maken (bus+trein).
U wilt niet weten hoeveel deze kosten gestegen zijn.
Verzekeringen, energie, gemeentelijke belastingen, enz. zijn
door privatiesering , via "managers"die veel willen verdienen, kunstmatig verhoogd.Op het ogenblik wilt o.a. het waterschap bij ons zichzelf 40% meer loon gaan geven..............met terugwerkende kracht tot 01-01-03!! Helaas moeten wij als gezin wel weer meer gaan betalen.
Ga zo maar door. Al jaren is de bodem van onze portemonee voor het einde van de maand in zicht.Het is beknibbelen.
Ik ben persoonlijk bij de vergaderingen van de tweede kamer geweest.
Als je dan als ""gewoon hardwerkende burger"daar zit, begrijp ik dat dit land naar de ***** gaat door deze mensen .(sommige uitgezonderd).
Deze "Goden"of "Ajatola's leven echt op een andere planeet dan de mijne.Zij zouden zelf maar eens moeten proberen van ons salaris rond te komen. Deze graaicultuur moet afgelopen zijn in dit land!
Voorlopig heb ik een gezinsauto die ik niet meer kan verkopen.
De inruilprijs is met 60% gezakt.
Voor het geld dat ik terug kan krijgen koop ik niet eens wat terug.
Dus zitten wij vast met een grijskentekenauto die PER MAAND nog eens
100 EURO DUURDER wordt voor ons gezin.
(Omgerekend 220 guldens). Wat niemand had kunnen voorzien of was voorspeld. Ik wacht met angst en beven het nieuwe jaar af, waar de volgende rekeningen(ziekenfonds,energie,belasting,enz) ook weer omhoog zullen gaan.Helaas krijgen we er geen cent bij!
Van mij mag in dit land de oproer uitbreken. :evil:

e.p.s

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door e.p.s »

hallo
ik heb een paar vragen en eventuele opmerkingen

1e. de gast die niet met naam dus onbekend komt die hir de boel ook loopt te verzieken die kan beter de gedragregels lezen en niet meer reageren

2e. alleen in ons land betaal je bpm wegenbelasting en brandstofaccijns die zo hoog is. zelfs in het buitenland om ons heen hebben ze dat niet de bpm die wij hier hebben daarbij hebben ze ook lichte vracht in belgie en in duitsland de lkw zulassung die net als hier betrekking hebben op het voertuig en niet op de persoon in kwestie

en dan ten derde daarbij zijn in andere landen de brandstof en wegenbelasting in een en daardoor is het daar nog aantrekkelijk om een bestelwagen te rijden die nog niet eens met een dubbelecabine is voorzien en dan maar prat gaan dat in ons land alles zo goed geregeld is maar daarbij moet je misschien ook eens naar de huizenmarkt kijken of naar het kindergeld wat men daar krijgt

men gaat met deze regering zo goed om dat deze i.p.v arbeidsplaatsen te scheppen diverse arbeidsplaatsen te schrappen de kleine ondernemer die nu op de fles gaat maar daar heb je zeker ook geen probleem mee gast tenzij het jezelf betreft maar geen nood jij bent met de volgende regeltjes die ze gaan schrappen aan de beurt dus denk eraan wie het laatst lacht

men heeft de regeltjes hier goed in handen dat wij als enigste land ons scheel betalen op de belastingen en dan nog is er nog steeds niet genoeg bezuinigt dus wat is dan het volgende je (huur)huis of je boot of je vliegbrevet hoe dan ook men zal alsmaar moeten blijven betalen ne een stop zet men daar niet op

zo nu dan een vraag

wie of wat komt op voor de nederlanders en zegt nu is het genoeg en laat niet de ene links liggen en het over 160000 gezinnen en kleine ondernemers te spelen.

daarbij komt grijs betaalt niet te weinig maar geel te veel ga maar eens informeren rond om ons land heen

een meervoudige grijsrijder en (startende ondernemer)op het moment een grote vraag at laatste

René van Zon

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door René van Zon »

De gehandicapte heeft het vaak al moeilijk genoeg en is terecht het troetelkindje van ieder kabinet. Dat zou je ook voor het grijskenteken mogen verwachten.

Niets is echter minder waar. De oorspronkelijke wetgeving voorzag alléén in een vrijstelling voor gebruikers van een niet opvouwbare rolstoel of scootmobiel.

De Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren http://www.sbg-delft.nl heeft er voortdurend op gewezen dat er veel meer gehandicapten voorzieningen zijn die om een vrijstelling vragen. Daarnaast zijn er ook heel veel gehandicapten die -net als de particulier- geheel legaal een grijs gekentekend voertuig hebben aangeschaft omdat die qua prijs en inrichting het meeste aan hun wensen voldeed. Denk maar eens aan een combo voor de geleide- of hulphond of set zuurstofflessen. Of een verlengde bus voor een tandem. Er zijn zo nog vele concrete voorbeelden.
Ook gehandicapten organisaties zoals de CG-Raad doen dat. Zij weten dat goed te verwoorden op: http://www.cgraad.nl/mobiliteit/20041115.html
De oppositie in de Tweede Kamer heeft deze onderwerpen op hun belang weten te schatten en vroegen staatsecretaris Wijn om een regeling én een overgangsregeling voor iedereen.
De staatsecretaris antwoord dan letterlijk:

>Het is in het belang van de chronisch zieken en gehandicapten dat er niet opnieuw misbruik van wordt gemaakt. Dan komt deze regeling immers weer onder druk te staan. Wij moeten het netjes regelen. Ik heb die intentie uitgesproken. Wie een bestelauto nodig heeft vanwege een handicap moet het lage tarief behouden. Als in de praktijk blijkt dat er allerlei problemen ontstaan, wil ik daarover altijd met de Kamer praten.<

Nu de definitieve wetstekst echter aan de Eerste Kamer wordt voorgelegd blijkt dat hij toch wel erg bang is voor 'opnieuw misbruik'. Hij houdt de tekst zoals deze was:

>Teruggaaf van belasting wordt, onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden en beperkingen, op aanvraag verleend voor bestelauto’s die zijn ingericht om te worden gebruikt voor het vervoer van een gehandicapte persoon in de cabine en voor het gelijktijdige vervoer van een niet-opvouwbare rolstoel ten behoeve van die persoon.<

In alle gevallen waarin de wet nu niet voorziet zullen de betrokkenen dus weer eens het traject moeten ingaan van bezwaar, beroep op hardheidsclausule, mogelijke keuringen en al dan niet terechte afwijzingen.

Is het nu zo moeilijk om dat samen met de belangenverenigingen goed in een wet of AMvB vast te leggen voor de meeste gevallen?
En voor de bestaande situatie een overgangsregeling te creeren?

Gerard E

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gerard E »

Is TROS RADAR soms CDA? Of is TROS RADAR onafhanklijk?
Waarom besteedt TROS RADAR geen aandacht aan deze zaak?
160.000 gedupeerden zonder een afbouwregeling, dit kan toch zomaar niet? Ik heb vorig jaar mijn auto op grijs besteld (mijn eerste op grijs) en afgelopen april, geleverd gekregen als ik dit toch had geweten had ik toch niet gedaan? Niemand heeft mij verteld dat grijs voor particulieren zou gaan verdwijnen. 580% belasting verhoging en daarnaast een auto van bijna 40.000 euro die geen cent waard meer is. WE ZIJN TOCH NIET GEK????

Dekker, Haarlem

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Dekker, Haarlem »

Wij zijn sinds 1984 eigenaar van een Land-Rover 110 High Capacity Pick-Up (vrachtauto met open laadbak, kenteken BJ – 33 - HD). Deze bestelauto is door ons in 1984 (bijna) nieuw aangeschaft toen wij aan een "zelfbouw" huizen project begonnen. Deze auto heeft voor ons, als "weekend" bouwvakkers, vele bouwmaterialen getransporteerd. Toen na 8 jaar (!) het project dan ook "af" was, zijn we het gemak van zo'n kleine vrachtauto ook hooglijk gaan waarderen.

Deze auto is door ons aangeschaft nog voordat er ook maar sprake was van een bedrijfswagen eisen pakket. Wij gebruiken de Land-Rover uitsluitend voor goederen transport. Hebben er (bijna) altijd een gewone "Luxe"-auto naast gereden. De inrichting (open laadbak) nodigt nou niet bepaald uit tot wat de regering noemt "oneigenlijk" gebruik!!

Dus om nu te spreken dat wij "fraudeurs" zijn of "misbruik" hebben gemaakt van de grijs-kenteken regeling?? (alsof we criminele zijn) Wij ervaren dit als een ernstige belediging!!!!!!!

Ten eerste: Wij zijn weliswaar particulier eigenaar, maar gebruiken deze auto waarvoor deze ingericht is: goederen vervoeren!!. Sterker, Toen in 1988 de eerste inrichtingseisen opgestelde werden, waren wij reeds 4 jaar eigenaar van deze auto !!!!.
Ten tweede: Zelfs de laatste aanscherpingen (1996) leverde, ondanks de vrijstellingsregeling voor eigenaren van voor 1988, geen probleem op. Met een openlaadbak van 1,80 x 2,20 meter voldeed de Land-Rover zonder enig ingreep nog steeds ruimschoots aan deze aangescherpte eisen.
Ten derde: De op dit moment gecreëerde stemmingmakerij. Inderdaad, het is een groot vierwiel aangedreven voertuig. Toch voel ik mij, gezien de inzet, absoluut geen crimineel die oneigenlijk gebruikt maakt van een niet voor mij (??????) bedoelde regeling.

Dus belasting ontduiker??????????? Volgens mij staat in het Nederlands Belastingsrecht dat iedere inwoner zijn belasting mag berekenen op de voor hem meest voordelige manier. Daar zijn enkele jaren geleden ook de Box 1, 2 en 3 voor ontworpen. Ja toch ??
Gezien het doel maak ik gewoon gebruik van de door de Belastingsdienst en de overheid gecreëerde mogelijkheden!!!!!!!

En om dan een verhoging van 550 % (inderdaad, VIJF HONDERD en VIJFTIG procent) op los te laten gaat mij wel erg ver.

Ik spreek dan ook mijn grote verontwaardiging uit over de voorgestelde SCHEIDING in belastingsheffing aan ondernemers en particulieren. Het SOORT voertuig moet worden belast, NIET de gebruiker. En zeker geen VOERTUIGEN, welke voor elke "Grijze"-regelgeving reeds eigenaar waren!!

En nogmaals, 550 % tot 600 % verhoging is echt onacceptabel!!

Dikky

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Dikky »

Aan de Weled.heer / mevrouw

Meneer / Mevrouw, de regering kan toch niet menen dat er geen regeling word getroffen voor de particuliere grijs kenteken rijders, ik zelf ben in April 65 jaar geworden, we kwamen toen in een groot gat terecht AOW, vakantie zou niet meer gaan na onze berekeningen, we hadden nog wat spaargeld, en konden nog € 5000 lenen omdat mijn vrouw 63 jaar is, we hebben toen de RDW gebeld voor inlichtingen om een grijs kenteken auto te kunnen kopen, dit gaf volgens de RDW helemaal geen problemen, we hebben dit toen gedaan, en een auto gekocht, waar ik lekker rechtop in zit (heb last van mijn rug en heupen) we kunnen met moeite hierin slapen, we mogen graag vissen ( karper ) dit doen we ook nachts, "ieder zijn eigen hobby" nu de 550% er aan komt, word dit voor ons een probleem, we zullen dit niet kunnen betalen,de 4000 KM die we per jaar rijden kunnen we geen € 1500 voor betalen, de bestelauto verkopen zal wel lukken, want hij ziet er mooi uit, maar krijg er haast niets voor terug, voor dat geld kunnen wij geen betrouwbare auto terug kopen, opnieuw geld lenen gaat ook niet meer, dus onze hobby kunnen we ook niet meer uitvoeren, en om naar onze kinder en kleikinder gaan is er dan ook niet meer bij, wat heel erg voor mijn vrouw is, natuurlijk ook voor mij. We hopen toch nog op een regeling, b.v. dat we hem kunnen afrijden.
Hoop dat U niet naar de fouten en opstelling van de brief kijkt, we moesten op ons dertiende al werken, en hebben toch ook ons steentje bijgedragen, om het land weer op te bouwen, en nu van ons pensioen te genieten.

Krijn

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Krijn »

Het moet toch een programma als Radar duidelijk zijn met wat voor een financieel probleem veel mensen komen te zitten.
Ik zelf ga per jaar 1200€ meer belasting betalen voor mijn bus.
Men doet net of alleen welgestelden in een busje rijden, dit is niet reel.
Mensen kopen zoiets omdat men het toch al niet breed heeft, uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.
Het komt er dus op neer dat ik straks met mijn Kia busje van 9 jaar oud, meer wegenbelasting betaal dan die meneer in zijn grote jaguar of
mercedes.
Wat denkt u dat dit voor onze koopkracht betekent?
:cry:

Opa en Oma

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Opa en Oma »

In de Aktueel van 27 oktober 2004 staat op blz. 34 een stuk over een gepensioneerd echtpaar. Dat zijn wij! Op geen enkele manier hebben wij de boete van 13.000 tot 15.000 Euro (lagere inruilwaarde t.o.v. de normale afschrijving) kunnen zien aankomen. Maar in al zijn goedheid vindt de heer Wijn het goed dat we gespreid betalen, levenslang 1.460 Euro per jaar i.op.v. 260 Euro nu. En dat kan in Nederland zomaar?

Gesloten