LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
collin123456

GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door collin123456 »

bericht op nu.nl

Ik persoonlijk heb gelukkig de holocaust niet meegemaakt,maar ik vind dit 1 stap te ver gaan!!!


VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

Uitgegeven: 20 mei 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 20 mei 2005 15:32

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'.


Confronterende beelden

De aanvoerder van de VVD'ers in het europarlement, Jules Maaten, erkent dat het 'confronterende beelden' zijn. "Maar dat is wat we oprecht voelen. Hiermee willen we zeggen dat het niet om niks gaat. Het Europese project is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid."

Onlangs suggereerde CDA-minister Donner (Justitie) dat een 'balkanisering' dreigt als Europa de grondwet afwijst. Al snel moest hij die uitspraak afzwakken. Volgens de VVD-leider is het tv-spotje heel anders. "Wij zeggen niet dat er oorlog komt bij een nee. Maar wel: kijk eens wat Europa heeft bereikt." Het spotje refereert aan Srebrenica en de terreuraanslag in Madrid, omdat volgens Maaten Europa met de grondwet in de hand effectiever in het buitenland kan optreden en terreur beter kan bestrijden.

Het reclamefilmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet", luidt de tekst

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

Mogen wij daar zelf over beslissen of het ONS te ver gaat? Jij hebt hem neit eens gezien en nu al een oordeel klaar?

Gelukkig mag in ons land ieder zelf een mening hebben en zelf een beslissing nemen gebaseerd op eigen waarneming en neit doordat weereens iemand iets niet aanstaat (je vind zeker ook die ijsreclame aanstootgevend?) :twisted:

collin12345

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door collin12345 »

ik denk niet dat je helemaal weet wat hier de onderliggende gedachte bij is.

Alsof de grondwet kan voorkomen dat er 1 gek opstaat die dit uit wil voeren.

Maar je hebt gelijk dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, die ventileer ik ook alleen maar,ik vraag niet of je het met me eens wil zijn toch?

Nee, vind reclame over het algemeen leuk, grappig.



Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 20 Mei 2005 15:48 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Mogen wij daar zelf over beslissen of het ONS te ver gaat? Jij hebt hem neit eens gezien en nu al een oordeel klaar?

Gelukkig mag in ons land ieder zelf een mening hebben en zelf een beslissing nemen gebaseerd op eigen waarneming en neit doordat weereens iemand iets niet aanstaat (je vind zeker ook die ijsreclame aanstootgevend?)
Na zo'n gedetaileerde beschrijving lijkt het mij toch dat hij het WEL zelf gezien heeft.

Wie staat wat nou niet aan..?

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

Laat maar zitten iiiiiiiiiiiiiiii

Johan-B-27

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Johan-B-27 »

Dat is wel erg makkelijk gast om te zeggen, laat maar zitten. Zeker een vvd'r?

Maar ik heb gehoord dat de VVD het spotje nu ineens niet meer uit gaat zenden. En dat bestuurt ons land??

Jongens wat een puinhoop.

Letterlijk word ik er ziek van, stelletje amateurs.

Johan

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door karr-2 »

Beetje een zwakte bod om het na wat commotie ineens niet meer uit te gaan zenden. De oorlog en de holocaust is 60 jaar geleden, moeten we daar nu nog moeilijk over gaan doen?

Gewoon uitzenden dat spotje, dan laten ze voor eens en voor altijd zien hoe belachelijk het idee van een Europese grondwet is.

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

Daar zit wat in Kar!

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

En ik vind dat de VVD dat maar zelf moet betalen. Desnoods moeten de mensen van de VVD het zelf maar van hun salaris betalen. Zo'n spotje kun je gewoon niet uitzenden.
En helemaal niet de belastingbetaler er maar voor opdraaien.
Vooral voor de mensen die de holecaust zelf hebben meegemaakt en nog leven.

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is nou de normen en waarden van dit kabinet!!!
Ze mogen zich diep schamen en aftreden deze handel.Ze zijn respectloos om het de nabestaanden aan tedoen. En balkenbrij die erover aangesproken werd zij veel maar totaal geen inhoud.Hij moet maar heel vlug verdwijnen met het soepzooitje.!!!!

dapperedodo26
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:41

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door dapperedodo26 »

Hij moet maar heel vlug verdwijnen met het soepzooitje.!!!

En daar ben ik het nou volledig mee eens, stop 'm maar in een huis van het leger des heils.

Gr. dodo

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door SSonja »

Ja.
en als hun allemaal zijn verdwenen,
dan zeggen de opvolgers "ja, maar dat hebben zij gedaan!"

Wat een tactiek zeg.

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

Het is net een kringloop.Deze regering geet de vorige regering de schuld en als deze weg gaan geeft de nieuwe deze regering de schuld,want die moeten het land weer uit het slop halen wat deze regering heeft achter gelaten.Zo werkt dat.Maar dan moeten we eerst eens kijken wie we nog kunnen toe vertrouwen,en dat is een proces.
Maar we moeten ergens weer beginnen en ons zeker geen oren meer
laten aannaaien.En er moet een frisse wind komen die al die vuiligheid mee neemt.Zo kan het absoluut niet verder meer.We moeten nu redden wat er nog te redden valt. dan alles maar pikken.Uit eindelijk gaat het wel ons allemaal aan.

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door SSonja »

Bepaalde afspraken kunnen we europees maken , zoals veiligheid,
milieu e.d.

De rest blijven ze vanaf.

Ook onze betalingen aan de E\U moet evenredig worden.
EN NIET PAS IN 2007!!

Wij betalen bijna 10x zoveel als een Fransman/vrouw.

Dat is niet eerlijk.

En ook de euro moet gelijk worden.

Groetjes van Sonja. :!:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Nederland moet zo snel mogelijk uit de E.U. de E.E.G. ect.
Het heeft al genoeg gekost.
We betalen steeds meer en hebben steeds minder te vertellen.
Het wordt tijd dat ik emigreer naar een "normaal"land. :(

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Je gaat toch wel mee zeker?
Anders ben je toch wel "een beetje dom".
Zoals "importprinses"Maxima al zij. :)

mr T

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door mr T »

Het is een beetje vreemd om te constateren dat er door de voorstanders van de grondwet, te zien als vervolmaking van het ideaal van het Derde Rijk, het tegenargument (holocaust) wordt gebruikt dat door dat ideaal zelf is veroorzaakt. Kortom: u ziet op welke wijze de burger weer eens een rad voor ogen wordt gedraaid door de voorstanders!

Gast

Re: GRONDWET!! DIT SLAAT TOCH ALLES

Ongelezen bericht door Gast »

En daar zijn ze nu flink mee bezig op nederland 3 met balkenbrij zalm en brinkman. Wat een hele gezever met die kliek om de tafel bij nova.
Ik ben er maar mee opgehouden om te kijken.Dat gezever druip er gewoon vanaf!!!!En maar roepen dat we niet zonder die grondwet nergens zij n en het is o zo slecht voor de economie.Net of we zo stom zijn om voor de duvel te dansen.Wat een poppenkast.Ben benieuwd hoe daar nog ingetrapt gaat worden:

Gesloten