LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb ik 3 jaar recht op een WW-uitkering?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ronaldtimmers

Heb ik 3 jaar recht op een WW-uitkering?

Ongelezen bericht door ronaldtimmers »

In de media vernam ik dat de WW tegenwoordig weer 3 jaar geldt. Nu zit ik zelf volgende maand 2 jaar in de WW en het UWV gaat mij binnenkort al uit de WW knikkeren en gaat bekijken of ik recht op bijstand heb. Maar volgens mij heb ik volgens de laatste berichten nog 1 jaar recht op WW. Volgens de FNV is de overheid nog bezig om fondsen te werven voor het derde jaar WW. Ik vertrouw wel op de informatie die ik van de FNV kreeg hoor ( al zou dat voor mij helaas niet gunstig uitkomen ) maar is er al misschien al meer omtrent dit onderwerp bekend !?

Groeten,

Ronald.

stofzuigertje

Re: Heb ik 3 jaar recht op een WW-uitkering?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op welke datum werd je werkloos en hoeveel jaren had je opgebouwd?

De 38 maanden wat tot bepaalde datum en herstel geld voor die later kwamen.
Ik weet niet jou werkloos datum en oude rechten maar UWV kan via email jou een persoonlijk antwoord geven.
Bij bellen naar duur 0900 nummer krijg je ook antwoord maar geen enkel bewijs... en kans op fouten.

Daarom, mail eens over jou situatie en vermeld jou werkloosheidsdatum en werk verleden er ook gelijk bij.
Voor hun minder zoek werk.

ronaldtimmers

Ik ben in juni 2015 werkloos geworden en heb 29,5 jaar gewerkt.
Maar alvast bedankt voor je reactie.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Aangezien u voor 1 januari 2016 werkloos bent geworden, zou u niet gekort moeten worden op de duur van uw WW-uitkering omdat u nog valt onder de oude regels: https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... -juli-2015

Dit houdt echter niet in dat u recht heeft op 3 jaar WW want het maximum aantal maanden is afhankelijk van uw arbeidsverleden. Om 3 jaar te krijgen, zou u 36 jaar gewerkt moeten hebben en dat heeft u niet. De nieuwe aanpassingen zijn voor u dan ook niet relevant en zouden sowieso niet van toepassing zijn geweest omdat u nog onder de oude WW-regels valt van voor 1 januari 2016.

U geeft aan dat het UWV u binnenkort al uit de WW gaat gooien, na hoeveel maanden WW is dat dan?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag UWV hoeveel maanden je recht hebt, als het goed is kreeg je die opgave bij werkloos worden onder ouder regeling in Juli of Aug 2015 al.

Even op Mijn UWV kijken naar oude berichten kan ook, daar hoorde het aantal maanden te staan en maximale was 38.....
Ik verwacht tenminste 30 maanden maar weet die regels niet precies.

Let op, niet de huidige regels maar de vorige tabel moet je hebben waar in staat hoeveel rechten je hebt op hoeveel maanden.

uwv_webcare

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Hallo ronaldtimmers,

Het klopt dat er op dit moment wordt onderzocht of het mogelijk is om de maximale duur van de WW weer te verlengen naar drie jaar. Dat zal dan wel gebeuren op basis van het arbeidsverleden dus of dit ook voor jou geld moet je nog eens goed bekijken. Immers: de afbouw naar twee jaar is nog bezig en op het moment dat jouw WW werd toegekend was de maximale duur nog geen twee jaar maar drie jaar.
Of de uitbreiding ook echt doorgaat is nog niet bekend: het kabinet moet hier eerst nog formeel mee instemmen.
Met vriendelijke groet,
Harold
UWV Webcare Team

ronaldtimmers

Okay mensen. Bedankt voor alle informatie tot zover. Ik vind liever een leuk baantje hoor maar zolang dat niet het geval is zit ik liever in de WW dan in de bijstand ( mocht ik dat al krijgen ). Ik hoop dat ik een beetje mazzel heb. Ronald.

Gesloten