| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoogheemraadschap hollands noorderkwartier aanslag
hoogheemraadschap hollands noorderkwartier aanslag
Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier is zoals mij verteld werd aan de telefoon vergeten een gebruikersaanslag over het jaar 2010 te sturen (eigenaren aanslag is wel gelukt) waardoor ze alsnog halverwege 2012 begonnen zijn met incasseren. Mag dit zomaar? Ik heb namelijk het gevoel slachtoffer te zijn van nalatigheid/slechte administratie van het Hoogheemraadschap. En op de vraag om een bezwaarschrift in te dienen werd mij gezegd dat dat mijn goed recht is maar dat de uitkomst ook al vast zou staan. NUL dus.
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?
Gr Toine
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben?
Gr Toine
Re: hoogheemraadschap hollands noorderkwartier aanslag
Hoezo ben je slachtoffer? Je hebt het in 2010 dan toch niet betaald?
Slachtoffer? technisch gezien niet maar gevoelsmatig wel. Ik ben in 2009 verhuisd dus met de nieuwe aanslagen berekend vanaf 1 januari 2010 met hogere Woz waarde waardoor het totaal bedrag +/-hetzelfde bleef. Daarbij gezegd dat de eigenaren aanslag 2010 gewoon betaald is. Door het afschrijven van verschillende bedragen (eigenaren/gebruikers) wat het naar mijn inziens niet overzichtelijk maakt is dit door mij niet opgevallen. En ja dat is mijn fout geweest dus wat ik toen niet betaald heb mag ik alsnog doen. Dus of ik wel of niet wil of kan betalen is niet aan de orde. Belasting betalen is niet leuk maar wel nodig maar dat staat nu niet ter discussie.
Wat mij wel tegen de borst stuit is de gang van zaken, en hoe je telefonisch behandeld wordt.
Logisch toch dat ik ga bellen wanneer vreemde bedragen van mijn rekening afgeschreven worden?
En al helemaal wanneer ik hier geen bericht vooraf van heb gekregen. Betalen prima , maar wil wel vooraf weten waar ik aan toe ben. En wanneer je om opheldering vraagt wordt er geirriteerd gereageerd alsof ik de enige ben die schuld heeft. En dan nog maar te zwijgen over de reactie die ik kreeg over de vraag hoe ik evt een bezwaarschrift in kan dienen.
Conclusie is dus:
betalen? - ja
mag dat nog zo laat? - ja tot 5 jaar na dato
eigen schuld? - volgens hun wel want ze staan in hun recht
bezwaarschrift indienen? - geen enkele zin
onprofessionele reactie? - kan allemaal maar tegenwoordig.
Bedankt voor de reacties,
mvg Toine
Wat mij wel tegen de borst stuit is de gang van zaken, en hoe je telefonisch behandeld wordt.
Logisch toch dat ik ga bellen wanneer vreemde bedragen van mijn rekening afgeschreven worden?
En al helemaal wanneer ik hier geen bericht vooraf van heb gekregen. Betalen prima , maar wil wel vooraf weten waar ik aan toe ben. En wanneer je om opheldering vraagt wordt er geirriteerd gereageerd alsof ik de enige ben die schuld heeft. En dan nog maar te zwijgen over de reactie die ik kreeg over de vraag hoe ik evt een bezwaarschrift in kan dienen.
Conclusie is dus:
betalen? - ja
mag dat nog zo laat? - ja tot 5 jaar na dato
eigen schuld? - volgens hun wel want ze staan in hun recht
bezwaarschrift indienen? - geen enkele zin
onprofessionele reactie? - kan allemaal maar tegenwoordig.
Bedankt voor de reacties,
mvg Toine
Aan de andere kant, een in zijn woning en leefomgeving geïnteresseerde consument, had natuurlijk eerder al eens kunnen informeren bij het waterschap waarom er nog geen gebruikersaanslag 2010 verstuurd was.vogels schreef:Dat schreef je niet in je 1e posting. Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Amateurisme van de bovenste plank om dat zonder enige kennisgeving vooraf te doen.En al helemaal wanneer ik hier geen bericht vooraf van heb gekregen. Betalen prima , maar wil wel vooraf weten waar ik aan toe ben