LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ib-groep

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moniwk

Re: ib-groep

Ongelezen bericht door Moniwk »

Ook ik heb zo'n bref gehad. Of ik 2000,00 wil terug betalen over teveel ontvangen studiefinancierubg in 2002. Omdat de situatie van mijn ouders verabderd was in 2000. In 2001 was de belastingdienst van deze vernadering al op de hoogte. Na het zoveelste telefoontje vandaag met de ib-groep, waar ik erg onbeschoft te woord ben gestaan. Werd mij verteld dat de ibg niet direct alles controleert. (hoe slordig kan je zijn)
Ondertussen zijn we er zelf al achter dat het verschil ligt, bij de belastingvrijesom en belastbaar inkomen van mijn ouders.
Ook ik heb een bezwaarschrift ingediend bij de ibg, ik wil graag weten welke bedragen hun genomen hebben. En bij wie de fout nou ligt. VOlgens de meneer die mij vandaag te woord heeft gestaan ligt de fout bij mijn ouders, zondere verdere uitleg. Op mijn vraag om mij precies uit te leggen hoe dit zit, kon hij mij geen antwoord geven en er was ook niemand aanwezig die dit wel kan

jaguar

Ongelezen bericht door jaguar »

Het is gewoon een achtelijke instelling die het overheidsgeld over de balk smijt en een degelijke uitleg, ho maar. Mijn dochter moest ook 12 euro cent terug betalen. Elke week komt er wel een brief binnen met vragen of andere mededelingen, die volstrekt overbodig zijn. Ze weten veel meer van onze gegevens als dat wij zelf weten. De belasting opvrage en dergelijke is bij hun allang bekent. Als je er over op belt wordt je te woord gestaan of je de grootste domoor van de planeet bent.
Ze strijden met woorden dat je op deze manier de tegemoetkoming van je kinderen in de weg zou staan, belachelijk. Steeds maar brieven die je in moet vullen, waarom krijgen die kinderen niet gewoon waar ze recht op hebben en verder geen gezeur. Al jaren is er bij ons weinig verandering in salaris, toch elke keer weer een brief met: er is iets veranderd in de situatie van je vader, achtelijke gebakjes zijn het en meer woorden wil ik er niet meer aanbesteden.

Vlindermimi

Ongelezen bericht door Vlindermimi »

Ik heb ook een leuke brief ontvangen van de IBgroep. Of ik even 900€ terug wil dokken. Volgens hen heb ik het teveel ontvangen, in de periode dat ik volgens hen niet ingeschreven stond op de Hanzehogeschool in Groningen. Inmiddels ben ik sinds februari begonnen met een andere opleiding en heb ik alle papieren die ik moet hebben ingeleverd en opgestuurd, en ik heb zelfs een bevestiging gekregen van hun, dat ik voor het MBO ook mijn lesgeld moet betalen en dat heb ik ook keurig gedaan van de studiefinanciering. Maar goed, ze zouden het uitzoeken, maar inmiddels hebben ze wel ff mijn studiefinanciering stopgezet, dus wie gaat me vertellen waar ik de vaste lasten van moet betalen??? Morgen bel ik hen wel en ik eis mijn geld waar ik recht op heb. Het vervolg morgen dus, en stellen ze me niet in het gelijk. Dan heeft Radar weer een nieuw item in de show.
:x

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

krijg je voor het MBO niet minder stufi dan voor het HBO?

Gesloten