LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
koesmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:51

ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door koesmurf »

Een leeftijdgenoot (ex vriendinnetje en ook nog buurmeisje 14 jaar) van onze dochter schijnt het nogal leuk te vinden om onze dochter te intimideren,bedreigen en bovenop al dit is ze bereid er vriendjes en vriendinnetjes er op na te houden om er maar voor te zorgen dat de vriendinnen die onze dochter heeft om die ook onder haar uit te schoffelen.(zowel op school als na school)
School is op de hoogte maar kan weinig doen dan in gesprek gaan,maar ook dan gaat het maar eventjes goed.Ze heeft onze dochter echt op de korrel en ook anderen zijn bang voor haar.
Ze gaat zelfs zo ver dat ze inbreekt op msn(wachtwoord is inmiddels gewijzigd) en de vriendinnen van onze dochter uitscheld en voor alles en nog wat uitmaakt.
Hierna moest onze dochter natuurlijk uitleggen dat zij dat niet was.
We hebben geprobeerd te praten met haar moeder maar die was niet voor reden vatbaar.Vader is niet in gezinsituatie aanwezig.
Zelf zorgt ze er voor dat ze niet in beeld is als er weer iets gebeurd,bijvoorbeeld iedere dag fietsenband leeg.
Ze laat het anderen doen voor haar (want ze is nogal populair)
Als ouder zijnde sta je nogal machteloos,want je weet als je er wat van zou zeggen,dan is je dochter de volgende dag aan de beurt.
Zelf kom ik uit een familie waar je vroeger zelf je eigen probleempjes moest oplossen.Maar zou ik dat nu doen dan heb ik binnen de kortste keer politie aan de deur. en dat wil ik niet.
Wel heb ik haar al gewaarschuwd dat dit moet ophouden dat anders haar populair zijn dan wel eens zo afgelopen zou zijn.
Zij gaf mij te kennen niet bang voor mij te zijn.

WAT MOET IK DOEN?????

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Kicoa »

Tsja, vroeger zou ik gezegd hebben "een flinke draai om de oren wil nog wel eens helpen" maar tegenwoordig is dat niet genoeg. Formele weg is moeilijk als het niet aantoonbaar is maar je kunt het proberen, al eens met de wijkagent gesproken of bestaat die bij jullie niet?
In sommige gevallen helpt het om haar flink terug te pakken, m.a.w. haar met haar eigen wapens verslaan, dat moet dan wel kort en krachtig en definitief anders neeemt het pestgedrag alleen maar toe.
Helaas geen pasklare oplossing maar ik voel wel met je mee, sterkte!

koesmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:51

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door koesmurf »

Tja een draai om de oren durf ik nou juist niet te geven.
Wel ben ik smorgensvroeg haar op gaan wachten.Waar ze zich normaal verstopte achter anderen kon dat nu niet.Ze schrok zich wezeloos(ik ben dan ook geen klein manneke)Ik ben heel rustig gebleven en
ik heb haar gevraagd of ze echt zover wil gaan dat er een echte vette buren ruzie door zou ontstaan en als ze oorlog wilde dat ik er helemaal klaar voor was.Ze gaf te kennen dat de ruzie van twee kanten kwam en dat als onze dochter zou ophouden met schelden,zou zij bereid zijn te stoppen.Uit onderzoek is gebleken dat in het verleden het juist erger werd bij bijv.een ex-vriendje van haar.Deze jongen is echt volledig onderuitgehaald door haar en haar "vrienden"zowel met messen als knuppels.Toen is er verder geen politie bij geweest.
Zelf heb ik wel alvast een afspraak gemaakt met de wijk agent.Hier wil ik eventueel met onze dochter haar belager en haar moeder naar toe.
Maar nog steeds maken ze voor mij de deur niet open.De moeder van mijn dochters belager heeft wel naar school gebeld en er melding van gemaakt. De school heeft ons weer gebeld en vond dat mijn actie toch echt niet door de beugel kon.Dus school helpt ook niet!De school stond direct achter de woorden van de moeder.(Ze had alles verdaaid)IK put nu mijn hoop maar uit het gespek met de wijkagent.
tot de volgende.


koesmurf

koesmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:51

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door koesmurf »

wachtende op mijn afspraak met de wijkagent werd ik om 14.00 uur gebeld door mijn dochter.Weer is ze bedreigd .Nu wilde ze met 4 man haar haar in brand steken.Het was weer de zoveelste druppel.
Ik ben gaan bellen met mijn dochters belager maar deze nam niet op.
na het nr 2 keer gebeld te hebben werd de tel uitgezet door haar.
Later heb ik het nog een keer geprobeerd en warempel er nam iemand op. Het was de moeder van het meisje.Toen ik haar vroeg of ze het normaal vond wat haar dochter deed zei ze alleen dat ik niet zo kinderachtig moest doen door haar telnr bellen.Ik wilde de situatie uitleggen maar ze had al opgehangen.
Nou dan maar weer school bellen.Ik heb verteld dat ik heel boos was en vond dat school er toch maar weer eens een gesprek moest plaatsvinden tussen de twee en het liefst met ouders erbij.In het gesprek werd mij verteld dat ik met bewijzen moest komen anders konden ze niets voor me doen.Ik merkte aan het gesprek dat het telefoontje van de moeder mij flink benadeeld had. Ik denk dat alles wat ik zeg er niet meer toe doet.Alles word omgedraaid.
Ik ben samen met mijn dochter gaan zoeken in de compuer naar gespreksgeschiedenis van wat er allemaal gezegd was en daar kwamen we toch nog een stukje tegen waarin een vriendin verteld dat hetzelfde meisje wat onze dochter belaagd het msn echt daadwerkelijk gehackt had en allerlei echte vriendinnetjes van onze dochter had uitgescholden.
Dit moeten we natuurlijk gebruiken tegen haar.Het is dan wel geen bewijs maar bewijst wel dat er iets aan de hand is.
Ik ben ook nog aan de deur geweest en na 2 keer aanbellen maakte de moeder open dus ik vroeg waar dit ging eindigen.Ze gaf me te kennen dat ik haar dochter bedeigd had en dat er een aanklacht tegen mij was ingediend wegens bedreiging van haar dochter(het gesprek tussen mij en haar dochter was echt heel rustig en goed verlopen)en smeet de deur dicht.
En bedankt weer is alles verdraaid.Er is gewoon niet tegen op te boksen.
Ik heb me omgedraaid.weer voor niks.
Wachtend op de volgende dag

koesmurf

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Ik hoop dat er wat uitkomt met de wijkagent, ik ken dit probleem van mijzelf van vroeger, wat uw dochter gebeurd, gebeurde mij ook, ik ben er zelf hard voor geworden nadat ook school niks op mijn moeder's gesprekken uit deed, wanneer ik in elkaar geslagen werd sloeg ik terug, wanneer ik gepest werd begon ik te lachen en zei dan "wat fijn dat ik populair ben, goh, zullen we vanmiddag naar de stad gaan?" en elke keer haalde ik dat soort zinnen aan, en als dat niet hielp begon ik ze gewoon uit te lachen. Het gevolg bij mij was dat ik regelmatig bij de directeur zat om uit te laggen "waarom ik altijd zo aggresief was" ik heb hem heel rustig uit gelegd dat ik het zat was dat de school nooit wat deed dat ik altijd gepest werd en in elkaar geslagen werd, en dat ik nu eens een keer voor mezelf opkwam, aangezien school dat niet deed, de directeur zat dus een beetje vreemd hier van op te kijken, ook heb ik hem gezegd dat ik nog nooit iets terug had gedaan, maar het nu een keer zat was. Ook is er bij mij van alles verdraaid, maar ik heb altijd voet bij stuk gehouden, gelukkig was er 1 juf die mij wel geloofde en steunde, dus die kwam ook voor me op, bij mij is het pesten na een tijd op gehouden omdat ik mijn mannetje stond om het maar zo te zeggen, ik maakte de pesters belachelijk, lachte ze uit als ze weer iets hadden gedaan, en wanneer ik geslagen werd deelde ik gewoon een tik terug uit.
Wel lijkt mij verstandig om tegen de wijkagent ook te zeggen dat als er nu niks gebeurd dat je dochter ook dingen terug gaat doen, en dat dat dus uit zelfverdediging is, en niet uit pesterij, geef dit aan, want dan weet de wijkagent hier ook van.
Succes en sterkte!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Typisch een moeder van het meisje dat haar kind niet onder controle heeft of al lang geleden controle is verloren. Zij leeft nog in een fase van:"Mijn kind doet zo iets niet!!!!!"

Nee logisch, want als ouder zijnde te kennen dat je iets niet goed hebt gedaan tijdens de opvoeding kan natuurlijk niet.

Echter je weet nooit wat er gebeurd achter gesloten deuren.. Dit leid soms tot verhoging van pesterijen. Houd daar rekening mee!! Spreek uit ervaring.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb zo'n ongelooflijke hekel aan daders/pesters die zich zelf in de slachtofferrol gaan zetten.......ze hebben nooit iets gedaan en ze verdraaien de boel........en de ouders helpen mee.......

Ik hoop dat oom agent er iets aan doet.

Succes.

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door franck846 »

Herkenbare situatie, mijn dochter heeft er ook last van, en de school? inderdaad weer een gesprekje voor tijdelijk en je weet dat het geen barst helpt en machteloos staat.

Soms heb ik wel eens een gedachtespinsel om anoniem aangifte te doen bij jeugdzorg wegens misstanden in dat gezin....of als het zo'n marktplaats moeder is met kledingverkoop zonder opgave aan de belastingdienst alsnog anoniem aangifte te doen...

Maar ja dat mag niet he? :wink:

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Big-V »

Soms heb ik wel eens een gedachtespinsel om anoniem aangifte te doen bij jeugdzorg wegens misstanden in dat gezin....
Dat kinderen elkaar op een dergelijke manier pesten is natuurlijk heel erg, maar, hoe vervelend ook, het hoort erbij.
Dat je als volwassene er dergelijke gedachten op nahoudt vind ik nogal wat. Ten onrechte, anoniem aangifte doen bij Bureau Jeugdzorg. Ik hoop dat dit niet serieus was..

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door franck846 »

Dat kinderen elkaar op een dergelijke manier pesten is natuurlijk heel erg, maar, hoe vervelend ook, het hoort erbij.
Dat je als volwassene er dergelijke gedachten op nahoudt vind ik nogal wat. Ten onrechte, anoniem aangifte doen bij Bureau Jeugdzorg. Ik hoop dat dit niet serieus was..
Vergis je niet... pesterijen kunnen heel erg ver gaan, en je kan nergens terecht voor hulp.
[/quote]

Aristoles
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:17

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Aristoles »

Zal wel veel commentaar krijgen, maar hier mijn tip...


Geef je dochter de opdracht een stok te zoeken en die irritante meid een flinke knal op der harses te geven.
Dat wordt waarschijnlijk een gevalletje politie met excuses en uiteraard een boete van 100+ euro maar die rotgriet heeft direct door waar het op hield.


Dat spiegologische en verwijfde gezeur hier in Nederland kent ook een grens.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door karinknol »

Vroeger, hebben ze mij ooit eens gepest, omdat ik op klompen liep, nou na een knal met die klompen hebben ze dat nooit meer gedaan!

Het is tegenwoordig wel zo, het pesten stopt niet bij en na school, daar heb je lang leven het internet voor!
Ik ben het met Aristoles eens, laat haar een stok, steen, klomp zoeken, laat haar maar een knal verkopen, zei mag dat, jij niet!
En niet anoniem aangifte doen bij bjz, gewoon je naam zeggen, want geloof me, niemand gun je bjz, maar soms, mijn vijanden, echt wel....
Scholen doen niets aan pesters, ligt buiten hun fabriek!
Sterkte

Cockey3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2008 21:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Cockey3 »

Beetje laat wel, maar ja misschien helpt het nog,

Onze dochter werd (op de lagere school) ook gepest. Elke dag na school. Door zo'n klein onderdeurtje, dat haar lengte moest compenseren met pesterijen.
Gelukkig alleen verbaal. Maar onze dochter kwam vaak huilend thuis, En dus huilde ze onderwseg naar huis ook. Kreeg ze daar weer pesterijen over.

Ik heb haar (oh hoe slechte pedagoog) als goede moeder geadviseerd er eens flink op te meppen. Dat wilde ze niet totdat ze zelf de pest in kreeg en erop gemept heeft.

Daarna konden ze praten met elkaar. Het is niet meer voorgekomen.

Hoe is het verder met jullie afgelopen?

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik werd als kind vroeger ook behoorlijk gepest. Mijn moeder wist het ook niet meer. Ik moest zelfs vaak door de leerkracht naar huis gebracht worden omdat er zoveel mij stonden op te wachten dat hij het onverantwoord vond om mij naar huis te laten gaan. Triest maar waar.

Mijn moeder is toen met mij naar een sportschool gegaan. Met alleen maar vechtsporten.........ik ben toen op karate gegaan en was zo gedreven dat ik binnen een hele korte periode mijn bruine band had behaald. Inmiddels zat ik ondertussen op het voortgezet onderwijs en zag ze niet zo heel vaak meer maar natuurlijk kon het niet uitblijven dat we elkaar zouden treffen.

Het was weer met een hele groep. Degene met de grootste mond zou mij toen even te grazen nemen alleen deze keer keek ze flink op haar neus. Het was midden in het centrum van de stad en een paar goedgerichte klappen en trappen was voldoende om alle pesterijen te stoppen.

Ik heb daarna ook nog in een tienerblad gestaan over mijn vechtsport (karate) en toen heb ik echt nooit geen last meer gehad.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er heel erg last van heb gehad in mijn verdere leven. Er zijn toch wel behoorlijk diepe littekens en ik blijf altijd wel een beetje onzeker.

Ik snap dat u radeloos bent maar u dochter moet weerbaarder worden. U kunt niet alles voor haar oplossen. Ik heb zelf ook een zoontje die ongenadig wordt gepest. Ik heb de GGD ingeschakeld en heb geluk dat ik een goede hulpverlener heb getroffen die de HELE klas heeft aangesproken. Zij is op school geweest om te vertellen wat pesten met iemand doet en wat de gevolgen kunnen zijn. Dit uiteraard in samenwerking met de school die ik enorm op hun nek heb gezeten.

Ik wens u vreselijk veel wijsheid in deze afgrijselijke situatie. Ik heb het zelf meegemaakt en ik maak het met mijn kinderen mee. Ik kan me voorstellen wat u moet voelen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door mar42 »

wat u zou kunnen doen is bij school te melden dat niemand dan alleen uw dochter kan bepalen of zij gepest word of niet een ander zlefs de vader en moeder niet kunnen voor haar bepalen dat zij het ervaard als pest gedrag.
Ik weet dit omdat ik dit zlef meegemaakt heb met mijn jongste zoon in 2008 het ging zelfs zo ver dat de politie erbij is geweest en hij 112 ten alle tijden mocht bellen als hij zich bedreigd voelde. De betreffende leerling is uiteindelijk van school gestuurd.

Dus ik zou adviseren om school duidelijk te maken dat zij het probleem op moeten lossen ook omdat het op school ook afspeeld door fietsbanden lek prikken school mag zich hier niet afzijdig in houden.
Of een melding maken bij de leerplicht ambtenaar die kunnen hierin ook helpen.

Je zou je ook kunnen aanmelden bij jeugdzorg ivm weerbaarheids cursus zodat zij weet hoe zij hiermee om moet gaan.

en hoe moeilijk dat soms ook is verkoop haar een goed mep voor haar kop door je dochter uiteraard sla haar desnoods een bloedneus om zo te laten merken dat er niet met je dochter valt te sollen, mijn oudste zoon heeft dat op die manier opgelost door diegene een flinke mep te verkopen en zo diegen een bloedneus bezorgd maar het hielp wel ineens was iedereen onder de indruk en wilde zijn vriend zijn.
School maakte hier bij wel melding van dat dit niet mocht en toen heb ik hun duidelijk gemaakt dat het ook niet hoort dat mijn kind geslagen word en dat hij van mij terug mocht slaan en ik daar toestemming voor heb gegeven daarna heeft school hier niet meer opgereageerd.

maar school mag dit niet naast zich neer leggen en moet hier wat meedoen, als ouder heb je toch echt wel rechten ten opzichte van school. :wink: :wink:
Zij behoren een veilige omgeving voor je dochter te moeten geven.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

u zou ook aangifte kunnen doen bij de politie. Zij nemen kontakt op met het kind en de ouders, ze gaan dan een gesprek aan met hun.

slashd
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2009 05:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door slashd »

Ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen, heb je je dochter nog op vechtsporten gedaan en daarna die pester in elkaar getrapt?

Of idd met een stok of fietsslot erop los geramd?

Of zijn we nu bijna een jaar verder met nog steeds hetzelfde probleem?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door quantas01 »

Hoe kan het ook anders met steeds groter wordende klassen, minder lesuren, slecht betaalde meesters en juffen, etc.
Hier wil ik toch wel even op inhaken.
Klassen worden groter maar een goede leerkracht kan dat aan, vroeger was het ook normaal en klaagde er niemand

Minder lesuren ja helaas maar wel de schuld van de scholen, dan is het weer vergadering hier vergadering daar en de klassen worden weer naar huis gestuurd.

En slecht betaald laat me niet lachen, zoek jij eens een reguliere baan waarbij je 8 weken grote vakantie hebt, + DIVERSE andere vakanties van 1 a 2 weken.
Een normale baan levert je wat vrije dagen op en 4 weken vakantie,

En het salaris is echt niet zo slecht het is nog steeds meer dan een ww uitkering zelfs meer dan ruim en icm alle vrije dagen hoef je niet te klagen

Voisin
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 12:58

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Voisin »

Iedere maand krijg ik 3500 netto bijgeschreven op mijn rekening, leraar frans 25-uur per week lesgeven en 30 uur voorbereiding om les te geven. En ja je wordt bedreigd en soms moet je letterlijk knokken met dat gespuis. En toch vind ik het een leuk vak.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door quantas01 »

30 uur voorbereiding om les te geven
Moet je maar harder werken en niet zoveel vergaderen en koffiezuipen.

Wat mij betreft halveren ze het salaris van leraren maar eens of nog beter geef ze maar max 4 weken per jaar betaald vrij ipv een week of 14

Gesloten