LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Maar dan krijgen we op termijn wel dat fabrieken niet meer sluiten in Nederland maar zich hier juist gaan vestigen. Want al die fabrieken brengen hun productie juist over naar lage lonen landen.

Dus hoeven ze de verhuiskosten niet meer te betalen en kunnen ze ons iets meer loon betalen.

Geen werkloosheid meer en de woningnood wordt ook opgelost. Gaan we een goedkoop huis in Polen, Hongarije en noem maar op kopen/huren.

Nadelig is wel dat er lange reistijden ontstaan om 's-avonds op tijd thuis te zijn.

Dus wordt het weer mooi voor ons allemaal.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

dat denk jij maar dat is dus minder waar kijk om je heen dan zie je wat in die landen gebeurd en hier komen we dan ook heel bedrogen uit.

Open

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Open »

Maar dan krijgen we op termijn wel dat fabrieken niet meer sluiten in Nederland maar zich hier juist gaan vestigen. Want al die fabrieken brengen hun productie juist over naar lage lonen landen.

Dus hoeven ze de verhuiskosten niet meer te betalen en kunnen ze ons iets meer loon betalen.

Geen werkloosheid meer en de woningnood wordt ook opgelost. Gaan we een goedkoop huis in Polen, Hongarije en noem maar op kopen/huren.

Nadelig is wel dat er lange reistijden ontstaan om 's-avonds op tijd thuis te zijn.

Dus wordt het weer mooi voor ons allemaal.

Naar boven
Of dat wij dadelijk ook met net zo hongerlloontje moeten werken als in Polen.
Anders gaan de zaken juist meer in Polen of een andere voormalig
Oostblok vestigen je hebt immers vrije grenzen .

Het criminele schorem uit Tjechie zal ook makkelijk binnen komen.
Wat vrouwenhandel met Nederland en wat gestolen auto`s naar Polen.
En Nederland kan weer wat wiet gaan verkopen aan het Oostblok.
Alles maar open zetten hoor ,nog meer criminelen hier naar toe.

Werkende illegalen zijn wel goed voor de economie want iemand die lui zal bijna nooit meer hard gaan werken.
Maar niet iedereen kan het ook en dat wordt vergeten.

cora

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door cora »

Kan de regering met als in de jaren zestig/ zeventig beweren dat het volk dit gewild heeft omdat we geen vies werk wilden doen.
En dat we deze mensen zelf hierheen gehaald hebben, want ze bleven toch maar tijdelijk. We weten inmiddels wel beter, we komen er nooit meer vanaf.

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Als de regering het maar eens in ziet dat ze het land naar de afgrond helpen op deze manier en wij hier genoeg criminelen hebben en zo komen er nog meer

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Chris »

Ik zie hier veel berichten staan over criminelen en zo, het wil niet zeggen dat elke illegale een crimineel is, of elke buitenlander.
Ik ben het er wel mee eens dat men de buitenlanders eens moeten gaan aanpakken, en zwart werken, zover moglijk in de kiem moeten smooren, anders komt er geen einde aan de ellende.
Maar daarnaast moet men naar mijn idee wel de mensen die jaren lang in de soos zitten, en geen solicitaies versturen, en /of werk weigeren, dat ze die moeten aanpakken, en heel streng moeten aanpakken.
Daar moet men niet gaan kijken wat de huidskleur is van de persoon of waar hij of zij vandaan komt.
Ik zelf heb ook eens 1 keer in mijn leven huursubsidie moeten aanvragen, maar dat kon toen niet omdat ik een dure euto onder mijn kond had, en die moest ik maar even verkopen, en dat geld eerst maar even moest op maken.
Is leuk allemaal maar zo duur was de auto toen ook niet a 2000 gulden, en deze had ik nodig voor het geval ik weer werk had gevonden, keek niet alleen in de lokale regio naar banen.
Maar voordat ik het gebouw binnen kwam, kwam er een (helaas in dit geval) buitenlander naar buiten die vervolgens eerst zijn gouden horloge, kettingen en ringen omdeed.
Dus ik ben de man naar buiten gevolgt en heb hem toen in een pepper dure mercedes zien stappen die ik in mijn levens dagen nooit zou kunnen betalen.
En ik moest mijn auto verkopen, dat noem ik pas oplichting, ik heb dus ook gevraagd aan de ambtenaar of de persoon hier was geweest om soos of iets dergelijks, en had het verhaal uitgelegt.
Maar ik kreeg te horen dat ik discrimineerde en dat ik maar een *** verhaal zat te verkondigen.
Heb ze toen een tip gegeven dat ze maar eens moesten gaan controleren, en niet alleen bij de nederlanders maar ook bij de buitenlanders.
Pfff lang verhaal weer, ik hou niet van klikken, en ben niet zo'n type om maar gelijk iemand te veraden, maar oplichting van overheids gelden die voor en ieder toegangkelijk is, mag men deze versonen wel hard aan pakken.
Het viel mij even in het verkeerde keels gat, en dat pik ik zelfs niet.

Daarnaast is de huidige regeling voor buitenlanders zo genaamd aan gescherpt, maar helaas met deze regels pakt men de verkeerde mensen aan.
De mensen die de boel oplichten gaan nog steeds door en men kan er niets aan doen, maar ik als nederlander moet heel veel regels gaan naleven, omdat mijn vriendin buitelandse is.
Ik hoop dat men in denhaag eens doorheeft wat men nu eigenlijk doet, en dat op deze manier nederland ten onder gaat.
Zelf ik wordt ontslagen omdat ik overbodig ben geworden, maar men neemt wel uitzendkrachten aan.
Wie is er dan lekker bezig, zelfs de rechter ziet dat over het hoofd, lekker zo'n maatschapij wat aan regels vast hangt.
Ik heb al reeds eerder in een van deze forums gezgt dat in nederland de onslagen nog wel hoger zou worden, nu stond er van de week op internet dat er meer dan 600.000 mensen werkeloos zijn.
Maar het einde is nog niet in zicht mensen, we halen eind dit jaar de 1.000.000 wel.
Ikhou ook rekening met de school verlaters en de ontslagen mensen.
Maar ik moet weer de ww in omdat de berijven even de eisen omhoog hebben geschroefd, wat vroegen MBO+ was is nu HBO+ of zelfs TU geworden, en dan moet men ook nog minimaal 25 jaar zijn en 5 jaar werk ervaring hebben.
Nu heb ik geen HBO+ gehad maar ken ook wel zien dat het een belachelijke eis is, iemand van 25 jaar met 5 jaar werkervaring, en HBO+.
Belachelijke eis.
Kijk maar op de nationalevacaturebank of bij werk.nl zul je versteld staan, wat men voor eisen stelt.
Nederland wordt zolangzamerhand een zinkend schip die niet meer leeg te pompen is, er zitten te veel gaten in.
Hmm moet maar ff in china gaan soliciteren, is het snelst groeiende encomisch land ter wereld, en ik als MBO+ ken daar vast wel aan de slag.
Maar goed ben mijn gal kwijt, en weet zeker dat veel mensen het mij een zullen zijn.

L. W.

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door L. W. »

Chris. Die reactie van jou moesten ze maar eens in Den Haag lezen dan weten ze wel hoe de mensen denken en het ook anders kan. Je bent inderdaad je gal kwijt en het is ook niet de bedoeling om iedere illegale of buitenlander crimineel te noemen maar het valt wel op hier in de omgeving dat er meer criminelen dingen gebeuren zoals vaak vals geld in de winkels worden uitgegeven wat van Polen afkomt mag toeval zijn of niet maar hier gebeurd het wel.En wat je vertelde van de auto ach er zijn ook meer mensen die hier geboren zijn die caravan hebben en dure auto en dan nog van de soos beuren raar en ik maar weken voor weinig nooit op vakantie kunnen gaan want alles gaat op wat ik beur aan vaste lasten.Nog niet eens 'n verzekering af kunnen sluiten voor rechtbijstand omdat wij nog wel te eten willen hebben. Denk dat ik ook maar eens na al die werkende jaren naar de soos moet gaan om te kijken of ik iets erbij kan krijgen. Zodat het leven iets aangenamer wordt.

Koppelbaasje

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Koppelbaasje »

Domme achterlijke Hollanders, jullie verwachten dat je door die Polen en andere economische dieven flink wat aan kunnen verdienen, nou vergeet dat maar jullie worden beetgenomen en niet zo'n klein beetje ook, en wie kunnen dat straks weer rechttrekken het Hollandse Klootjesvolk extra bezuinigingen meer belasting knijp en zuig die doof stomme volk wat beschikt over een iq van minder dan een Aap uit, die betalen wel, zo zijn ze opgevoed of gehersenspoeld het is maar hoe je het bekijkt.BETALEN STELLETJE IDIOTEN>>>>>>>>>>>>$$$$$$$$$JAWEL MENEER Balkenende en vriendje Zalm.

LW

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door LW »

Nou Koppelbaasje grof van je om ons voor domme Hollanders uit te maken. Denk jij dat wij hier niet in de gaten hebben dat het hier zo verkeerd gaat in dit kleine landje. Zoals ik al eerder aangaf de mensen die jier van de steun beuren moeten maar aan het werk gezet worden er zijn genoeg dingen die gedaan moeten worden en laat ze het geld dan behouden als ze er voor werken anders maar flink gekort op de uitkering. Ook al is het dan niet het baantje wat bij je past zoals ze zeggen werken moeten ze moet ik ook en dat voor klein salaris want de zorg kan niet meer betalen en als je loonsverhoging krijgt houd je minder over want de belasting is duurder geworden om die lui die van de steun beuren te onderhouden

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Wij mogen natuurlijk niet iedereen over één kam scheren. Er zijn zo van die gevallen welke in mijn ogen niet kloppen. Goedkope arbeidskrachten uit het buitenland halen is niets nieuws. Dit gebeurt al tientallen jaren en daar is ook niets mis mee. Maar als bij een groot telecom bedrijf er mensen worden ontslagen en er vervolgens mensen uit Engeland hierheen worden gehaald om technisch werk te verrichten, dan zeg ik hier is iets goed mis! Als de top van dit bedrijf alle dure lease auto's eens zou ruilen voor een gewone middenklasser, kan men hier zeker 100 man meer aan het werk houden. Dit zijn dingen die echt niet kloppen en vind ik ook zeer onrechtvaardig. Mij is een geval bekend van een buitenlander welke hier rechten heeft gestudeerd bijna zijn studie heeft voltooid, kinderen heeft welke hier op school zitten, zijn ingeburgerd, spreken de taal goed, en vervolgens na meer dan 10 jaar het land uit moeten omdat zij hier illegaal verblijven! Dit gezin moet in hun eigen land weer helemaal opnieuw beginnen omdat de hier genoten opleidingen daar niet gelden. Dit is wat ik noem GROOT onrecht en wat mij betreft mag men voor deze groep wel een uitzondering maken. Wat ik wel vind is dat gastarbeiders een contract moeten krijgen voor een beperkte periode en daarna gewoon weer terug moeten. Dit gebeurt in Arabië ook. Ik weet een geval van een ingenieur in dienst van de Shell die een contract had voor 15 jaar, na deze tijd 3 maanden de tijd kreeg om zijn nog lopende werk af te maken, zijn vacantie op kon nemen en vervolgens weer terug moest naar Nederland hoewel hij daar van niemand afhankelijk was, kon kopen wat hij wilde, goed had verdiend, maar toch niet kon blijven. Zo had Nederland dit in de jaren 60 ook moeten aanpakken dan hadden wij nooit een illegalen probleem gehad.

Vr. Gr. Hans.

Sasja

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Sasja »

Hallo,

Jullie lopen allemaal te klagen en hebben in zekere zin gelijk maar we geven de meeste buitenlanders de schuld van dit probleem. Volgens mij ligt het probleem bij een groot deel van de nederlanders zelf en dan wel aan de mentaliteit van de nederlanders.
Dit omdat een groot deel van de nederlanders te lui is om te werken, waarom werken als je ook een hoop vrije tijd kunt hebben met even veel geld. Daarom haalt de regering de buitenlanders binnen omdat er genoeg werk is maar onze eigen nederlanders ( gelukkig is niet iedereen zo hoor ) verdommen het gewoon om werk te doen waar ze niet voor geleerd hebben. Aangezien het een tijd goed ging met onze economie hebben wij kunnen studeren en ja stel je voor dat je moet schoonmaken terwijl je voor kassiere of wat dan ook bent opgeleid en ja als de nederlander het niet wilt doen dan zal er toch een ander moeten komen die het moet doen dan maar de buitenlanders.
Let wel ik ben er ook niet happig op dat er buitenlanders komen terwijl we het zelf hadden moeten doen maar helaas hebben we dit wel aan onze eigen land genoten te danken.
Heb zelf een secretaresse opleiding afgerond maar toen ik geen werk kon krijgen heb ik wel 6 jaar schoongemaakt omdat ik het niet minderwaardig vind omdat dat doen maar een groot deel van de bevolking vindt dat wel erg.
Wat een zooitje was het geweest als we een aantal buitenlanders hier niet hadden gehad om de vuilnis op te halen omdat wij nederlanders dit zelf tew vies werk vonden, een schop onder hun kont moesten die nederlanders hebben want het zijn wel degene de "wel discrimineren" en ik heb het niet over de mensen die hier hun zegje doen want dat vind ik geen discrimineren maar degene die in grote auto's enzo rijden die roepen het hardst, en mijn mening is dan ook inderdaad korten die lui.
Ook ik heb niks tegen buitenlanders die hier werken omdat ze hier een meer waarde hebben voor onze economie maar het moet daar wel bij blijven, geen werk dan terug.

Zo dat lucht op.

Groetjes Sasja

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaar dat ik al eerder schreef zet de Nederlanders aan het werk die nu lopen te beunen omdat ze alle tijd hebben en van de steun beuren. Laat ze daar voor werken en niet werken geen geld krijg ik ook niet in mijn schoot geworpen en dat zou ik ook niet willen. Moet ook voor nog minder als de steun werken omdat ik ooit daar begon als partimer en nu wel ontslag kan nemen maar dan niet beur moet ik blijven werken maar kan niet meer uurtjes werken daar dus leef ik onder het minima van de steun. Dua die kunnen ook werken met behoud van de uitkering scheelt de bedrijven ook geld want wat maakt het uit er wordt nu ook voor niets doen betaald door de steun maar geef de bedrijven dan het geld om die mensen te betalen

Niet Dus

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Niet Dus »

Ik kan jullie geruststellen .Dit verandert eindelijk er wordt nu veel meer gekeken als vroeger of iemand fraudeurt.In Rotterdan kijken ze bijvoorbeeld als iemand van de Sociale Dienst geld krijgt of hij geen auto`s hebt en nog veel meer.
Ook meer thuiscontroles wat jaren niet of nauwelijks gebeurd weer in Amsterdam.
Hellaas zijn er nog veel te veel gemeentes met een laks beleid.
En sinds dit jaar kan je ook niet meer zeggen daar heb ik niet voor geleerd.
Een nadeel is wel dat de laaggeschoolden nu nog rotter werk mogen gaan doen .Want de betere lage banen gaan nu naar de wat meer geschoolden .De trede van de ladder wordt gewoon wat lager gezet.
Maar er moet niet worden vergeten dat er altijd omstandigheden dat niet iedereen allerlei soort werk kan doen .
Ook het onderbetalen van bepaalde functies zodat het logisch is dat daar niemand op afkomt.
En hoe denken je iemand aan te pakken als hij gewoon niks uitvoert
Dan zegt een werkgever vanzelf wel weg wezen natuurlijk.
En dan is hij weer terug bij zijn uitkering want die mogen ze nog steeds niet weigeren.

Verder windt het erg kwalijk dat ze wel mensen in de WAO gaan aanpakken die echt wat mankeren .Die worden gedeeltelijkafgekeurd en mogen dan in de bijstand.
Vooral die heel wat hebben gedaan in hun leven en nu juist daardoor er wel zijn in gekomen.
Het andere werk dat ze moeten gaan doen is er gewoon niet .
De meeste werkgevers willen geen kneuzen zoals ze het zelf noemen.
De sociale werkplaats is dan ook nog optie maar ook niet voor iedereen.

Rahl

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Rahl »

Nou het is weer zover, paar rotte appels die ontevreden zijn, geen baan hebben en conclusie: ' het is de schuld van die buitenlanders '

beetje afgezaagd he ? Als het minder gaat dan is het weer de schuld van de buitenlanders. Goed dat het meestal mensen zijn die toch al niet veel doen en zelf teren op een uitkering, het enige wat ze kunnen is de schuld geven aan iemand, het liefst buitenlanders en er maar een friet speciaal van maken a la buitenlanders met een crimineel sausje erop. Onthou dat er zat autochtonen zijn die liever niet riolen uitscheppen en 4-diensten draaien in allerlei fabrieken of de straat vegen. Of kijk eens naar die woonwagenkampen (woonwagen kun je het niet meer noemen als je die huizen ziet en auto's ernaast) , het zijn veelal autochtonen in die kampen en die tot voor kort zelfs een zeer gunstig belastingtarief genoten omdat de overheid BANG was om hun echt belasting te laten betalen (dat is toch bizar mensen ?)



Maar nu even to the point:

Tuurlijk zijn er rotte appels onder de bevolking, of het nou allochtonen of autochtonen zijn, die heb je overal. Het probleem zit hem in het beleid en dat we bijvoorbeeld als een klein land de grootste bijdrage leveren aan de EU (dat is toch bizar!?) , dat we op sommige bieden teveel geld uitgeven die we voor andere zaken kunnen gebruiken. Het asielbeleid is nu ruim voldoende (staat nu bekend als een van de strengste binnen de EU), maar zaken zoals Defensie...we hebben al die dure zaken niet nodig, ten minste niet bij massa voor een klein landje zoals wij. Als er ooit een oorlog komt dan zullen we echt niet langer dan een weekje 'stand' houden, dus besteedt dat geld aan kennisontwikkeling, onderwijs en kansen creeren om de economie steviger te maken.

Ik moet zeggen dat het niet een lekker gevoel is nu al die oost europese landen erbij zijn gekomen. De verwachting is dat er goedkope krachten deze kant opstromen, het eerste deel van de banen zullen veelal de lagere functies zijn en dan langzaam omhoog naar de hogere functies in het bedrijfsleven. Dat is wat je uit de cijfers kunt afleiden voor de komende 8 jaar. Het zal misschien niet direct voelbaar zijn, maar het zal er zeker niet op beter worden om te concurreren tegen mensen die direct ja knikken zodra ze op gesprek gaan omdat het loon sowieso al hoger ligt dan wat ze bijv in polen gewend zijn.

Het enige lichtpuntje is dat het allemaal met de tijd gelijk getrokken gaat worden, de prijzen,belastingen etc (dus in die landen) maar dat gaat nog wel even duren. In elk geval als die tijd komt dan zal het onaantrekkelijk worden voor bijv bedrijven om daar hun productie te starten of een kantoor te openen.

Ik heb het gevoel dat de EU het overzicht kwijtraakt door zo snel landen toe te voegen die eigenlijk helemaal niet met west europa te vergelijken zijn (op het moment), of geef ze in elk geval een niet-volwaardiglidmaatschap totdat ze hun zaakjes op orde hebben.

Ik weet niet precies wat ik er van kan verwachten, maar op korte termijn zal het merkbaar worden, vooral als de economie nog steeds niet de positieve kant opgaat. Het moet gereguleerd worden of anders worden de mensen in west europe verdrongen door goedkope krachten uit het oosten (die zelf ook maar hun geluk hier beproeven om zo een beter bestaan op te bouwen).

Het heeft geen zin te gaan wijzen naar oost-europa en kwaad te worden op die mensen, wat we moeten doen is ons beleid aanpassen, desnoods bij de volgende verkiezingen de juiste partij kiezen die sociaal is voor de mensen maar ook een balans heeft voor vooruitgang en openstaat voor het volk. Daarmee bedoel ik autochtonen & allochtonen die hier werken.

Serieus mensen, we zijn net een hondje van Brussel, we moeten steeds meer bezuinigen, we betalen het grootste bedrag aan de eu van alle andere landen, we spenderen teveel aan defensie en aan het buitenland zodra Amerika het wil, zoals nu, ik zou zeggen wees redelijk, denk na en laten we de democratische wegen bewandelen die er zijn om zo de regering te 'dwingen' om wakker te worden of anders te vervangen met mensen die wel naar het volk luisteren. Het volk is ons multicultureel landje, die het democratisch beter doet dan welk land dan ook in de wereld, we moeten elkaar behouden en samen een vuist maken tegen dit soort beleid van onze regering.

Ten slotte, er wordt te veel bezuinigd op te veel verkeerde dingen, staatsbedrijven die omgeturned worden naar winstgejach ten koste van het volk, belastingen opvoeren, bijna pensioengerechtigden dwingen om te gaan werken ongeacht het soort werk/omstandigheden of anders geen geld (waar de meesten 30 a 40 jaar voor hebben gewerkt, bij god, stel je voor dat je 40 jaar hebt gewerkt en je kunt je op je oude dag niet eens meer boter veroorloven met waar het nu naar toe gaat !), we lopen achter qua kennis lees ik laatst, vind de regering dat raar als ze zo zwaar op onderwijs/scholing bezuinigen ?

Ik hou het voorlopig hierop omdat men zo uren nog door kan gaan.
Misschien dat andere mensen een intelligente reactie/mening kunnen geven,

vreemd

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door vreemd »

Vreemd dat bij signalement in opsporing verzocht bij 99% het begind met licht getinte huidskleur

Gast

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door Gast »

beetje kortzichtig hoor. Als je je wereldbeeld laat leiden door een groepje rotte appels die al zo vaak hebben gezeten dan zegt dat genoeg over jouw en kan ik je je opmerking niet kwalijk nemen. Net zoals een dier dat niet beter weet en aan een bankstel gaat knagen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Illegalen hier aan het werk helpen zeer slechte zaak

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er zijn inderdaad rotte appels in de mand. Dat dit allemaal allochtonen zijn, is dus niet waar, maar het grootste deel van de criminelen is dat volgens mij toch wel. Normen en waarden onder de jongeren, en dan bedoel ik autotoon en allochtoon, is ver te zoeken. Veelal ligt de fout ook bij de ouders, want wat is er tegenwoordig nog van een degelijk gezin over, de uitzonderingen daar gelaten. De jeugd groeit op in een maatschappij waar alles draait om cariere en geld. Men heeft teveel nodig en het oeroude principe van eerst verdienen dan kopen heeft men grotendeels overboord gezet! Het wordt ook zo makkelijk voorgesteld, neem een lening voor weet ik wat. Tegenwoordig moet alles meer en groter, huren van een huis is niet normaal want een eigen huis kopen is veel beter. In sommige gevallen is dat ook wel zo, want toen ik een villa kon kopen voor FL62000- was dit een bedrag waar je toch wel even over moest nadenken. Achteraf heb ik er nu wel spijt van dat ik het toen niet heb gedaan, maar uiteindelijk kon ik toch geen 40 jaar vooruit kijken. Wat ik hiermee dus wil aangeven is, dat door deze ontwikkelingen er geen tijd meer is om een goed degelijk gezinsbeleid te voeren en de jeugd aan haar lot wordt over gelaten wat de criminaliteit in de hand werkt. De ouders van deze generatie komen zelf uit een tijd dat alles kon en mocht, zodat het zij zelf ook niet aangerekend kan worden. Maar dat Nederland op deze manier op de verkeerde weg is, dat staat voor mij vast. Wat hebben wij nog aan hoogwaardige export producten, vrijwel niets. De Nederlandse economie draait hoofdzakelijk op de Rotterdamse haven, Schiphol en de aardgas reserves. Maar ook hier komt eens een eind aan en wat dan?? Fokker is weg, Stork idem scheepsbouw is er niet meer Werkspoor pleite en zo kan ik er nog wel een handje meer noemen. Spoorweg materieel komt uit Frankrijk, schepen uit Japan bussen uit Duitsland trams uit Belgiè, allemaal import waar vrijwel geen export meer tegenover staat. Men ziet hier alleen nog maar $$$$$$ tekens! Wat ik onrechtvaardig vindt is dat wanneer iemand met een minder dan het minimum inkomen er een zak centje bij verdient gesnapt wordt, compleet wordt uitgekleed en een topambtenaar met een salaris van hier tot Tokyo die heeft gefraudeerd, vriendelijk wordt verzocht om een kwart van zijn aandelen in te leveren. Dat er controle is vind ik een goede zaak, maar kijk dan wel even naar de omstandigheden van de persoon. Laatst werd er nog iemand gesnapt met een uitkering en bij aanhouding had deze ruim 700,000 euro op zak, dat zo iemand dit heeft bijverdiend met een krantenwijkje, dat gelooft niemand en deze mag van mij dan ook worden aangepakt.

Vr. Gr. Hans.

Ps. Maar ik geloof dat wij een beetje van het onderwerp gaan afdwalen,

Gesloten